Nyitottabbak leszünk a dizájnra, ha mások lakásaiban nyaralunk

Zanza!

A napokban tartották az idei, szeptember 13-21 között megrendezendő London Design Festival sajtótájékoztatóját a V&A múzeumban, ami az egyik központi helye lesz az egész városban zajló kiállítás- és rendezvénysorozatnak.A tájékoztatón ott volt London egyik legmenőbb belsőépítésze, Ilse Crawford is, aki más belsőépítészekkel – mint például Jasper Morrison, a Patternity és a Raw Edges –együtt a 2008 óta működő lakás- és szobaközvetítő oldallal, az Airbnb-vel kollaborál majd.

Az oldalon a világ több, mint 30 ezer városában talál magának szállást
Az oldalon a világ több, mint 30 ezer városában talál magának szállástFotó: Facebook / Airbnb

A Trafalgar téren helyet kapó "A Place Called Home" project keretein belül egy mindenki számára ideális, otthonos helyet szeretnének bemutatni a dizájnerek és az Airbnb alapítói, a Rhode Island School of Design-on végzett Joe Gebbia és Brian Chesky, akik lehetővé tették, hogy az utazók drága szállodák helyett átlagos otthonokban szálljanak meg utazásaik során.

De mi köze az olcsó szállásnak a lakberendezéshez?

A hazánkban is népszerű oldalnak köszönhetően ugyanis az emberek nem magazinokból és honlapokról, hanem első kézből találkozhatnak az érdekesebbnél-érdekesebb belső terekkel és építészeti jegyekkel - írja a dezeen.com.

Snoop Dogg és más hírességek is menőnek találják az oldalt.
Snoop Dogg és más hírességek is menőnek találják az oldalt.Fotó: Vivien Killilea / Europress / Getty

„Az Airbnb megfogja változtatni az designhoz való viszonyulásunkat. Régen a magazinokból leshettük meg más emberek otthonait. Ma már, az Airbnb-nek köszönhetően akár lakhatunk is bennük. Már nem csak nézegetni tudjuk, hol és hogyan élnek mások” – mondja Crawford, aki szerint az oldal földközelibbé, befogadhatóbbá teszi az emberek számára a dizájn és a lakberendezés fogalmait, aminek hála már nem idegenkednek annyira a kortárs építészettől sem.

Több ezer ember otthonába bepillanthat, ha akar.
Több ezer ember otthonába bepillanthat, ha akar.Fotó: FotóFotóFotóFotóFotóFotóFotóFotóFotóFacebook / Airbnb

„Még nagyobb dolog az, hogy az oldal megváltoztatta a privát és a nyilvános tér definícióját is. Manapság a privát életünket is sokkal nyilvánosabban éljük, ami tulajdonképp megnyitotta az utat az Airbnb számára is. Mivel elvárjuk, hogy bárhol otthon tudjuk érezni magunkat, most arra keressük a választ, pontosan hogyan is definiálható ez az érzés. Ennek része, hogy valódi és virtuális emberek számára megnyitjuk az otthonunk (az Airbnb-ne keresztül - a szerk), és az Airbnb remekül összehozta ezt a folyamatot az elérhetőség, az egyenlőség és a design jegyében. A lényeg valójában az emberek közötti kapcsolat" – magyarázza idealistán Crawford, aki belsőépítészként többek közt a Grand Hotel Stockholm éttermén, illetve az ausztrál bőrápolási márka, az Aesop első londoni outletjén dolgozott az elmúlt időszakban.

Blogmustra