Tippek, hogyan adja el gyorsan és jó áron az ingatlanát

Zanza!

Tavasszal általában fellendülni szokott a lakáspiac, de mivel a gazdasági helyzet okán itthon ez már jó ideje stagnál, mostanság nincs könnyű dolga annak, aki el szeretné adni az otthonát. Épp ezért jó, ha időben elkezd felkészülni rá: az alábbiakban szakértőnk segítségével összefoglaljuk, hogyan lehet becserkészni a vevőket úgy, hogy a lehető legjobb árat tudjuk elérni. Ha ön épp az ellenkező oldalon áll, azaz venni készül, akkor ide kattintson: itt azt szedtük össze, hogyan spórolhat minél többet vásárláskor. De az se baj, ha marad: legalább felkészülhet, mire számítson.

Milyen a jó hirdetés?

Tudja a reális árat: Rutai Gábor, a Duna House PR és elemzési vezetője szerinti ez az első és legfontosabb szempont a vevő számára, mert bármennyire is fájó, elsősorban az árral kell megfogni a lehetséges vásárlót. Erre a célra érdemes persze körbenézni, hasonló kategóriájú házakat, lakásokat mennyiért hirdetnek, de ez csak hozzávetőleges képet fog adni. Ha ugyanis valaki tényleg reális képet szeretne kapni, akkor a megtörtént tranzakciókból kell kiindulnia, ezek ugyanis elképzelhető, hogy teljesen más árszintet tükröznek.

Hasson az érzékekre: „Az érdeklődők fogadásakor fontos, hogy rend és nyugalom legyen. Ez a minimum, de természetesen ennél sokkal többet is tehetünk. Ajánlatos például kellően megvilágítani a helyiségeket – leginkább természetes napfény érdemes beengedni –, de sokan kellemes illatokkal is próbálkoznak: süteményt sütnek, kávét készítenek, esetleg valami jó hangulatú háttérzenét tesznek be, és így fogadják a vendégeket. Lehet, hogy sokan túlzásnak érzik az ilyesmiket, de egy leendő vevőnél, aki megnéz aznap akár 4-5 lakást is, végül a „kémia” dönt, márpedig a felsoroltak nagyon jól hatnak az érzelmekre” – javasolja Rutai Gábor.

Felújítás: Bár régebben ez nem volt szokás, érdemes kisebb-nagyobb felújításokat is végezni az eladásra szánt ingatlanon, főleg olyat, ami valóban látványos eredménnyel jár. A vevők ugyanis egyre inkább a jó állapotú ingatlanokat keresik, amikkel nekik már nem lesz sok dolguk, mivel mostanában már a jó, illetve a kiváló állapotú lakások, házak ára is megfizethetően alacsony. Éppen ezért a felújítandó lakások ára jobban is esett.

Bemutató szöveg: "Ha valaki ismeri az adott ingatlan potenciális vásárlórétegét, annak igényeit, stílusát, preferenciáit, könnyebben tud jó szöveget készíteni, ezért ajánlatos ezt profira bízni. Szinte olyan ez, mint egy reklámszöveg: tudni kell a célpiac nyelvén megszólalni" - tanácsolja a szakember. Ha azonban ön nem szeretné ingatlanosra bízni az ügyletet, és nem szeretne belebonyolódni ilyen szakmai fogásokba, akkor elég, ha csak az ingatlan alapadataira szorítkozik, emellé pedig hangsúlyozza azokat a tulajdonságait, amelyek kiemelik a hasonló kategóriájú konkurensek táborából. Persze, ehhez az is kell, hogy szánjon rá pár órát a hasonló ingatlanok hirdetéseinek végigolvasására.

Fotók: Eredményes ingatlanhirdetés manapság már nincs fénykép nélkül, és ha valaki nem tudta volna, segítünk: egy jó fotón áll vagy bukik, ráveszi-e magát a vevő a telefonálásra. Többségük ugyanis inkább egy hangulatot keres, amit egy jó kép át tud adni, miközben egy sötét, rendetlen szobasarok nemcsak semmit nem árul el, de még Geccóékhoz is felkerülhetünk vele, hogy rajtunk röhögön a fél internet. Tehát a lényeg, hogy itt is hasson az érzékekre, ahogy feljebb már hangsúlyoztuk: egyfajta életérzést közvetítsen, ne csupán egy ingatlant. Ha tehetjük, érdemes ehhez akár profi segítséget is kérni, de ha van egy jobb gépünk, persze magunk is megcsinálhatjuk a képeket.

Hogyan spórolhat az ingatlanoson?

Az egyik módszer természetesen roppant egyszerű: úgy, hogy nem veszi igénybe. Ekkor nyilván nem kell senkinek semmilyen jutalékot fizetnie az eladáskor, cserébe viszont fizet egy rakás pénzt ingatlanhirdetésekre, időpontokkal sakkozik, hogy meg tudja mutatni a lakást az érdeklődőknek, és papírok után rohangál.

A másik módszer (mármint, ha megbarátkozott azzal a gondolattal, hogy az ingatlanközvetítő adta plusz- és kényelmi lehetőségekért cserébe bizony jutalékot kell fizetni) a „kizárólagos megbízás”. Ez ugyanis nemhogy olcsóbb (ilyen esetekben kevesebb jutalékot számol fel az iroda), de a mérések alapján 4-szer nagyobb eséllyel jár sikerrel, mint a nem kizárólagos megbízás. Nagy tévhit, hogy minél több irodát bíz meg az eladó, annál nagyobb az esély: a szakértő szerint ha egy közvetítő tudja, hogy mások is árulják a lakást, kevesebb kedvvel tesz bele pénzt és energiát a hirdetésekbe, hiszen kisebb az esélye az értékesítésre.

Blogmustra