LÁJFHEKK

A divat lakókocsin érkezik

2012. július 1., vasárnap 19:58

A portlandiak elsőre nem értették, hogy mit keres egy ruhával és kiegészítőkkel teli furgon a mozgóbüfék közt, de aztán rákaptak. A lakókocsibutikok azóta egyre menőbbek az Egyesült Államokban – számolt be egy új jelenségről az USA Today.

fash

Az oregoni Portland környékén megszokták, hogy ha furgonból árulnak valamit, az többnyire kaja, a teherautó meg mozgóbüfé. Amikor Vanessa Lurie a butikját kerekekre tette, a vásárlók süteményt kerestek, nem pedig skót kockás csokornyakkendőt és vintage ruhákat. „Azt hitték, pék vagyok.” – meséli a 29 éves hölgy az 1969-es Cardinal Deluxe úti lakókocsijáról. – „Nem értették ezt az egészet.”

Ez 2010 őszén történt. Most Lurie Wanderlust nevű divatfurgonja naponta körülbelül száz vásárlót szolgál ki: törzsvendégeket, turistákat és másokat, akik éppen csak bekukkantanak, amíg a reggelijükre várnak a szomszédos vendéglőben.

A nulláról az egekbe

Az Egyesült Államokban egyre inkább terjed az a divat, hogy butikok, fodrászatok, virágüzletek a bolthelyiség-bérlés egyre emelkedő árai elől inkább lakókocsikba költöznek. Ráadásul nagyon gyorsan visszajön a befektetett pénz: Lurie például a termékeit öt  és nyolcvan amerikai dollár (1142-18 285 forint) között értékesíti, és állítása szerint pár száz dollárnyi forgalma minden nap van. "Már az első nyaram nyereséges volt" - állítja.

Üzlet és barátság

Stacey Steffe és Jeanine Romo kézműves vásárokról ismerték egymást, mindketten saját tervezésű termékeiket árulták. Miután látták, hogy a „büfékocsik” készletére mekkora a kereslet, úgy vélték hasonló igény lehet a dizájncuccokra is. Összefogtak, és 2011 elején 2000 dollár befektetéssel (ez kb 450 ezer forint) elindították saját lakókocsi-boltjukat Le Fashion Truck névvel. Lurie ennél is olcsóbban úszta meg: a Wonderlust butik alapját képező furgont 400 dollárért (kicsit több mint 90 ezer forintért) vásárolta a Craigslisten, míg az üzlethelyiség-bérleti díjak "elrettentően magasak" voltak.

Ebben van a jövő?

A furgonbutik vs üzlethelyiség roppant gazdaságos formája az értékesítésnek, mert azon túl, hogy nem kell a helyiségért (ami ráadásul ugye, helyhez kötött) bérleti díjat fizetni, az alkalmazottak bérét, illetve az utánuk fizetendő járulékokat is meg lehet spórolni.

Joey Wolffer, a Styleliner lakókocsibutik tulajdonosa híres tervezők ruháit és kiegészítőit árulja, 2010-es indulásakor már nyereséges volt, tavaly pedig megduplázta eladásait. "Amikor a gazdaság ilyen helyzetben van, amilyenben van, valami egyedi vásárlási modellel kell becsalogatnod a vevőket" – magyarázza sikerét a tulaj.

Kevés olyan kereskedelmi ág van, ahol a termékeket ne lehetne feldobni egy kamionra és onnan értékesíteni. Mindezt ráadásul jól meg lehet támogatni az interneten és a közösségi médián keresztül: az ilyen üzleteknek általában netes értékesítési felülete is van, és természetesen Facebookon is tartják a kapcsolatot vevőikkel.

"Mi fordítva ülünk a lóra: nem azt várjuk, hogy a vásárló felkeresse az üzletünket, hanem elébe megyünk" – vallja Dave Lavinsky, a lakókocsi-üzletek indítását segítő Growthink befektetőcég alapítója. Az Egyesült Államokban például régi teherautókat/lakókocsikat alakítanak át, és így indítanak el mobilvállalkozásokat; fodrászüzletet, virágboltot vagy éppen divatárukat forgalmazó butikot.

Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon !

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta