Reklamálni csak határozottan, blokkal, lehetőleg három napon belül!

Zanza!

A múlt héten az óbudai Auchanban vásároltam, amikor megakadt a szemem a labdarúgó Európa-bajnokság jegyében piacra dobott termékcsomagon, köztük is egy spanyol zászlós törülközőn. Mivel nagy spanyol-drukker vagyok, nem bírtam ki, hogy ne vegyem meg. Nem is volt túl drága: 1490 forint.

IMAG4432

Amikor hazaértem, szerettem volna betenni a mosógépbe, de ott díszelgett rajta a termékismertető matrica, amit nyilván szerettem volna eltávolítani a mosás előtt. Óvatosan (mert utálom, amikor tépés közben elszakad) elkezdtem lefejteni a matricát a törülközőről, csakhogy ez nem hagyta magát: vitte magával a törölköző anyagát is.

IMAG4434

Csalódott lettem és dühös:

  • Most nem lesz spanyolos strandtörülközőm!
  • Vissza kell vinni, ami ugye macera, és még plusz benzinköltség is.
  • Egyáltalán: visszaveszik-e?
  • És ha visszaveszik, a pénzt kapom-e vissza vagy le kell-e vásárolnom?

Mivel a következő napokban nem volt dolgom a hiper felé, a zacskót a blokkal együtt felakasztottam a fogasra, és körülbelül egy hétig ott is felejtettem. Mire eszembe jutott, hogy még mindig ott lóg, attól kezdtem félni, hogy letelt az a bizonyos három nap, és már éreztem is, hogy a kukában landol a pénzem, de mégis tettem egy próbát. Az információs pultnál a hölgy nagyon kedves volt, és ő is elcsodálkozott, hogy mennyire silány minőségű a termék, amit árulnak. Persze, a biztonság kedvéért ő is megpróbálta leszedni a maradék matricát az anyagról, és természetesen neki sem sikerült a törölköző másik fele nélkül abszolválnia ezt a feladatot. Ezek után egy szó nélkül visszakaptam a pénzemet.

Hasznos tippek

  • Három napon belüli csere: Érdemes a vásárlást követően mindig megbizonyosodni, hogy a termékkel, amit vett, minden rendben van-e, mert ha a vásárlást követő három napon belül történik a meghibásodás, a forgalmazó köteles az árut kicserélni. (Ez csak jótállásra vonatkozik, például műszaki cikkek esetében!)
  • Ügyeljen arra, hogy az áru, amit vissza kíván vinni, kifogástalan állapotban legyen (vagy legalábbis olyan legyen, mint amikor megvette).
  • Az árut eredeti csomagolásával együtt vigye vissza.
  • Mindenképpen tartsa meg a vásárlást igazoló blokkot, nyugtát vagy számlát.
  • A talpraesettség nagy előny reklamáció esetén: ne hagyja, hogy az eladó magabiztosabb legyen!
Blogmustra