LÁJFHEKK

Kínaiak egymás ellen: Asia Center vs. China Mart

2012. május 6., vasárnap 17:19

Rég kíváncsiak voltunk rá, valóban megéri-e ilyen benzinárak mellett kiautózni az Asia Centerbe, és mivel mostanában nyílt meg a közelében egy új, hasonló profilú bevásárlóközpont, úgy döntöttünk, egyszerre mindkettőt megnézzük. A China Martot eddig csak plakátról ismertük, és mivel csak annyit tudtunk, hogy az Asia Center is valahol a Szentmihályi úton van, alaposan meglepődtünk, mikor kiderült, hogy az új kínai bevásárlóközpont egyenesen a konkurencia szájába nyitotta meg üzleteit.

IMAG3718

China Mart

A nem éppen aprócska épület egyelőre pang az ürességtől. Mivel a tömeget nem kifejezetten szeretjük, ezt nem igazán bántuk, de sajnos az első tapasztalatunk a boltokkal már nem volt ennyire kellemes.

Az alagsori részen egy bútorüzlet van, a földszinten egy bababolt, pár cipőbolt, édesség-, ruha- és fehérneműüzlet árulja portékáit. Első ránézésre ez csak annyiban tér el a nagytesótól, hogy az üzletek sokkal szellősebbek, és itt magyarok az eladók (azt nem tudni, hogy az üzleteknek is ők-e a tulajdonosaik). Elsőként egy ruhát és fehérneműt árusító boltba tévedtünk, ahol az eladó segítségét kértük. Ő szívélyesen válaszolt a kérdéseinkre addig, amíg egy idősebb kollégája mellé nem toppant és kijelentette, hogy ez egy önkiszolgáló bolt, és ha érdekel valami, menjünk oda és nézzük meg az árát, tépjük fel a csomagolást, tehát szolgáljuk ki magunkat, mert az eladók nem érnek rá ilyenekkel foglalkozni (???). Ez azért szomorú, mert nem csak az üzletközpont volt tele bérbe adandó üres üzlethelyiséggel, de a már bent lévő boltokban is csak szállingóztak az emberek, akik nem feltétlenül potenciális vásárlók voltak, inkább csak unatkozó vagy nézelődő érdeklődők. Igaz, általában nem szoktuk az eladók segítségét kérni, de annyira kedvesnek tűnt a lány (na, meg a kínai méretezésen nem mindig lehet kiigazodni), hogy nem bántuk volna az útbaigazítást. Ez a ledorongolás azonban annyira meglepett minket, hogy szó nélkül kifordultunk az üzletből. Értjük mi, hogy ez egy olcsó üzlet, de hát nem olyankor kellene megfogni a vevőt, amikor még bevezetés alatt áll a bolt?

Ezen kívül még megnéztünk egy cipő-, egy babaruházat- és egy háztartási szereket árusító boltot. Az utóbbiak nem voltak annyira lehangolóak, de azért hiányzott az a kedves dialektus, amiben az ázsiaiak rá akarják tukmálni az emberre a portékájukat. Az igazság az, hogy a China Mart még nagyon csecsemőcipőben jár, ami a boltokat illeti, az árukészlet pedig semmiben sem különbözik a pár méterrel arrébb fekvő Asia Center kínálatától.

Kismamáknak/kispapáknak megéri benézni

Hatalmas választékkal várja a pénzt költeni vágyókat a China Mart földszintjén egy bababolt. Az árak elég kedvezőek, az áru igényesnek tűnik (bár én még nem vagyok tapasztalt ezekben a dolgokban...). A képgalériában rengeteg fotó van a bolt készletéről és árairól!

Asia Center

Talán egy éve voltam utoljára itt, és akkor nem kifejezetten voltam elragadtatva az áraktól. Kíváncsian vártam, hogy a gyenge forintárfolyam milyen hatással van a boltokra, és hogy most megéri-e 28 kilométert kocsikáznom a Szentmihályi útra és vissza, ami körülbelül 1500 forintnyi üzemanyagot jelent.

Tolongás nincs, az árukészlet viszont annál nagyobb

Igaz, hogy hétköznap voltunk, de nem lehetetlen időpontban: délután négy óra körül kellemesen kevesen voltak a komplexumban. Már megérkeztek a nyári lábbelik, ruhák, fürdőruhák és kiegészítők. A balerina cipők és lábujjközt bedugós szandálok elárasztották a boltokat, meglepően jól néznek ki, és 2300 forinttól vihetőek. A fürdőruhák szintén olcsók, viszont nem annyira klasszak. Talán korai lenne nyilatkozni, hátha bővül még a készlet… Vannak színes (de szerencsére egyszínű), nagyon jó anyagú lenvászon nadrágok és lenge pamutruhák. Az áraik sem vágják földhöz a halandót (kis alkudozással) 3000 körül már megvan a ruha, és hasonló áron a nadrág is megszerezhető. A női topok nem a mi világunk: inkább az állatmintás dolgok hódítanak, meg a spagettipántos felsők, ezekből viszont dögivel akad. Fehérnemű is rengeteg van, és nemhogy jól néznek ki, de elképesztően olcsók is: a kölünböző fazonú és színű bugyik négyszáz forintról indulnak, a melltartók pedig már ezer forint körül beszerezhetőek.

Olcsóbb, mint bármelyik hiper- vagy szupermarket, drogéria vagy kisbolt

Olyan árakon kínálják az üzletek a mosószert, illetve a samponokat, dezodorokat, tusfürdőket és tisztítószereket, hogy azzal nem lehet versenyezni: 4,9 literes Ariel folyékony mosószer 1700 forint, ebből kettő flakon már csak 3200 forint(!), az előbb felsorolt termékek pedig jóval a bolti ár alatt kaphatóak, többnyire akár 300-500 forinttal kevesebbért.

Nekem nagy kedvencem a Domestos spray, ez a hipermarketekben ezer forint körül van, az Ázsiában viszont 500 forintba kerül! Nem mindegy az árdifferencia, főleg, hogy a legtöbb termékre elmondható hasonló különbség.

Menjen baráttal/barátnővel/szomszéddal

Mivel mindkét plaza a város szélén van, úgy éri meg a legjobban, ha többen mennek egy autóval vásárolni, és elosztják az üzemanyagköltséget. Ennek ráadásul az az előnye is megvan, hogy nem kell egyedül bejárnia a hatalmas hodályt. Akár több ezer forintot is tud spórolni egy ilyen nagybevásárlás alatt, ami nem utolsó szempont a havi rendszeres kiadások mellett.

Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2012.05.06 20:19:52qwertygirl

    szánalom szánalom szánalom........

  • 2012.05.06 20:23:54különvélemény2

    Szerintetek 4000 forintnak kell lennie némi filléres vegyi anyagnak?
    Vagy 5000 Ft egy gramm műanyagba belerakott pár fémpenge?

    Jó munkát végzett a konzumidióta nevelő varázsdoboz.

    Aki ennyire jól tájékozott, az miért nem jelenti fel őket?
    Mert véletlenül kiderülne, hogy a cucc eredeti és akkor bizonyíték lenne rá, hogy át vagy baxva vastagon a közértben?

  • 2012.05.06 20:51:21elég.volt

    A cikkíró hol volt az elmúlt 9 évben? Mert 2003 március óta van az AsiaCenter és a szájában a ChinaMarkt...

    Egyébként kössz az írást, ez is megerősítette bennem, hogy ahol rohadt magyarok az eladók, ott jelen van a parasztság. Ezért is kerülöm az AC-ben is messziről azokat a boltokat ahol akár egy eladó is magyar.

  • 2012.05.06 20:51:45Indafoss

    Kedves Tuna Judit!

    Gratulálok az értelmes, jól informált cikkedhez.
    A fényképek is rendkívül jól sikerültek.

    (facepalm)

  • 2012.05.06 21:06:37Alaister Grand

    A 173E miért nem jó?
    Urizálunk, urizálunk?

    Egyébként ha tényleg alkudozni kell a 3000 Ft-os árért, akkor ez nem igazán olcsó.

  • 2012.05.06 21:08:41Alaister Grand

    Vigyázzatok, a kedves cikkíró hölgyike nem viseli el a kritikát.
    Csak dicsérni szabad, különben törli a kommenteket.

  • 2012.05.06 21:34:47Arch$tanton

    Jövőhéten megyek az AC-be venni egy edző csukát, nincsenek nagy elvárásaim, bármilyen gagyi megteszi. :D

    Vajon megúszhatom én is ezt 3000 ft-ból?

  • 2012.05.06 21:36:57pöttömröff

    hát az én kommentem szőrén-szálán eltűnt.... de tulajdonképpen mindegy, már mindent leírtak előttem.... :))

  • 2012.05.06 21:47:38Csokis

    RE: Alaister Grand 2012.05.06 21:08:41

    Igen, Shopaholicnál itt is, meg a fészbúkjukon is jellemző a "Csak hódolat illet meg, nem birálat" típusú hozzáállás. Csúnya vagy? -> Ban! Érdekes módon az Alapkonyha, ahol sokkal színvonalasabbak a cikkek, a kritikát is jobban tűri.

  • 2012.05.06 21:56:38swarowsky

    A bababolt a ChinaMart-ban pedig nem is kínai...
    már 15 éve is a Szentmihályi úton volt az M3 bevezető lehajtótól pát méterre...
    Ráadásul már akkor is mint nagyker is működött. Pár éve költöztek be a CM-be.
    Amúgy többnyire lengyel márkákat forgalmaznak.

  • 2012.05.06 22:02:13gagyusz

    www.tezzo.hu

  • 2012.05.06 22:26:05szgy

    @különvélemény2: "Vagy 5000 Ft egy gramm műanyagba belerakott pár fémpenge?
    Jó munkát végzett a konzumidióta nevelő varázsdoboz."

    ma ez is egyfajta divat lett, mindent, mindenkit lesz*rozni, lehülyézni.
    ötezeré' olyan fémpengét vettem egy gramm műanyagban amit közel 5 éve nem
    kellett cserélni, pedig van mit borotválni. ha ilyen okos lennék észre sem venném
    hogy átb*sztak a közértben, azokal a sz*rokkal amiket néhány hét után lehetett
    kidobni a kukába.

  • 2012.05.06 22:28:32Vierre_

    Először csatlakoznék az előttem szólókhoz, vér ciki ez a sztori, 173-assal simán ott vagy húsz perc alatt akár a Móriczról, másrészt ne tegyünk már úgy, mint ha csak kocsival lenne értelme az életnek. Nekem pölö pont azért nincs, mert nem vagyok hajlandó ennyi zsetont áldozni a vélt kényelemért (vezettem eleget, imádtam stb), amikor amúgy a Bkv elvisz.
    Magyarországon nagyon nagy divat az egy autóban egy ember, ami ha már valami pazarlás, akkor ez az, gyakran számolom, hány autót látok úgy, hogy ki van töltve, 20-ból ha 1 kocsiban vannak ketten-hárman, iszonyat.
    Másrészt pedig ÉN megvenném 1700 ért az Arielt, szarok arra hogy ha lopott, nem érdekel, pontosan azért mert nem egy bukta után számomra egyértelmű, hogy a márka nem egyenlő a minőséggel, illetve nem mindig egyenlő a minőséggel, ajánlom figyelmetekbe az Attraktor műsor mosóporösszehasonlítós részét. Az sem érdekel, ha kínai, évek óta azt veszem, leginkább ruhában és maximálisan meg vagyok elégedve, mert - elismert varrónő ismerős szájából hangzott el- a minősége a ruháknak már nem gagyi, viszont találsz még egyedi darabokat, nem pedig a Mammutból hozott méregdrága - ellenben egyentáska-ruha-cipő tömeget találod ott feltétlenül. Ennél már csak a Józsefvárosi piac a flessebb, ott olyan kincsekre lelhet az ember, ami nem fog szembe jönni valami homogén nőstény testén az utcán. :)

  • 2012.05.06 22:32:48huncut_kata

    De örülhetnek az újpestiek, hogy a Szentmihályi út ezek szerint már a város széle. Akkor ők már agglomeráció.

  • 2012.05.06 22:40:52Vierre_

    ... és mint agglomeráció, ugye, felmegy az ingatlanjaik ára, mert az agglomeráció trendi mostanság :DDDD
    Mondjuk a budai oldalon meg is értem miért...
    :DDD

  • 2012.05.06 23:20:47antimason

    Van ott sok olcsó dolog.
    Egy része jó minőségű, egy része később kiderül, hogy vacak.
    Spórolni viszont lehet.

    Semmiben nem különböznek a Tesco-Auchan párostól, csak még olcsóbban adják a cuccost.
    Tescoban is bukott már meg mosópor, itt is lennének érdekes dolgok.

    Hírekben néha egy kis hamisított mosópor, vagy a szlovák határon illegálisan belépni akaró ruhaszállítmány, stb. Ha áfa+vám megfizetése nélkül be tudják hozni, akkor olcsón is tudják adni.

    A hatóság nem fog tenni ez ellen, épp jó barátok vagyunk Kínával.
    Bár inkább Ők, mint a fejünkre tojó nyugat.
    1-2 év és lehet másként látom majd :)

  • 2012.05.06 23:26:01Vierre_

    Addig ameddig 27%-ot nyögünk és még ami mellette van és négy hétből két hét munka csak az adónk ledolgozása, a maradék idő a nettó bevétel, addig szarok rá, hogy lopott-e vagy sem, leesett-e vagy sem.
    És tisztában vagyok azzal, hogy ez a mentalitás gáz, nyilván saját lakással és nettó két-három kilós fizetéssel én is mindig figyelnék, hogy csak magyar öko-terméket vegyek, de addig ameddig küzdenem kell az alap emberi jogaimért, miszerint tudjak élni, addig bizony maradok ilyen csúf anti-nyugateurópai suttyó hozzáállással.

  • 2012.05.07 00:10:56goodjohnwin

    én is tömegközlekedés.párti vagyok, de azért a Pólus környéke nem 20 perc a Móriczról, rendesen a város széle az, és ha valaki nagy csomag pelenkát vagy mosóport akar venni, akkor azt nem könnyű a BKV-n hurcibálni.

    mindenkinek, aki büszke arra, hogy számla nélkül vásárol szürkegazdaságból származó cuccot, mert úgy érzi, azzal vesz elégtételt a saját rossz anyagi helyzetéért: éppen emiatt az általános jelenség miatt vagyunk rossz anyagi helyzetben. Persze a politikusok is hibásak, de a szürkegazdaságból csak luxusautós tilosban parkoló "üzletemberek" járnak jól, nyugdíja senkinek nem lesz aki innen kap fizetést és a gyerekeitek iskolája sem fog felszereléshez jutni. A multik a működésükkel a középosztály megerősödéséhez járulnak hozzá, a szürkegazdaság a felső és alsó rétegek közötti olló szétnyílásához.
    A nemzeti öntudat ott kezdődik (ezt kellene a Jobbik-híveknek belátniuk végre), hogy azt kell bojkottálni, ami/aki magasról szarik a magyar törvényekre és jogszabályokra. Ez ott kezdődik, hogy ahol nem írják ki rendesen az árakat (termék neve, ár, egységár), ahol nem adnak számlát, nem jelentik be a dolgozókat, stb, ott nem vásárolunk. Persze az sem lenne rossz, ha az állam, a hatóságok tudnák betartatni a szabályokat, de addig is a pénzünk elköltésével is szavazunk.

  • 2012.05.07 00:51:31Vierre_

    Röviden.
    A szürkegazdaság addig élni fog, ameddig az árak és a minőség nem követi a jövedelmed. Lehet rajta moralizálni, de velem nehéz lesz, én fél évig inkább elbuszoztam az Auchanba a 80 forintos kenyérért, mint hogy a pont alattam lévő kisboltba megvegyem 240-ért.
    Lehet rajta moralizálni ha van miből és ma itthon nagyon kevés embernek van miből.
    És pelenka?...
    Én a Határ úti Penny Marketből hordtam haza több zacskóval a bevásárolt cuccokat majd egy évig Budára (az albérletbe, amit ki kell termelni ugye), mert ott olcsóbb volt és nem volt rossz, vannak ott jó kaják, cuccok.
    Tudatosság.
    Szarok a szürkegazdaságra.
    Addig ameddig azért mert egy pelenkát nem tudsz elvinni a busszal és kocsiba ülsz emiatt, addig úgy sem értjük egymást.
    De ajánlom neked is, kezd el szépen számolni reggelente, hogy hányan ülnek az autókban.
    Széchenyi leszármazott tollából fakadó fogalom a felesleges luxus, nem az én találmányom, de mennyire igaza van.
    Most tudnék venni autót. Fel sem merül bennem. Inkább arra törekszem, hogy szupervályogból épített leendő házamban az ökogazdálkodásom által lekapcsolhassam magam többé kevésbé a szolgáltatókról és ne függjek mondjuk olyan nüanszi dolgoktól, mint a tojás, ami hétfőn még darabja 35 HUF szerdára meg már 70.
    Nem hogy nem érdekel a szürkegazdaság, hanem alap, hogy számla nélkül veszek 10 tojást 400 forintért.

  • 2012.05.07 02:04:18kapuka

    Akinek nem jön be a Józsefvárosi piac, de úgy gondolja, hogy az Ázsia center nagyon kinn van, annak ajánlom a Sárkány centert: nincs annyira kinn (kökitől pár megálló), és ugyanazokat árulják, mint az összes többi ilyen helyen. Nem pláza feeling, de nem is piac, és fedett, szóval nem kell esőtől tartani.

  • 2012.05.07 06:13:51hinta-palinta

    Végre lehet Tuna Juditnak kommentelni.
    Az ápr. 6-i házitejes cikket át kellene nézni .
    "Az egészséges tehén teje tápanyagokban gazdag ital, de előfordulhat, hogy néhány olyan egysejtű- vagy baktériumfajtát tartalmaz, ami az emberi gyomor számára nem könnyen emészthető."

    nem az a baj, hogy nem emészthető a baktérium:O


    "A tejben rengeteg zsírban oldódó vitamin (pl. B2, B6, B12) "

    A B vit. csoport az vízben oldódó.

  • 2012.05.07 06:18:05hinta-palinta

    .

  • 2012.05.07 07:24:26különvélemény2

    @szgy "ötezeré' olyan fémpengét vettem egy gramm műanyagban amit közel 5 éve nem
    kellett cserélni"

    LOL
    A szakácsok, meg hentesek a méregdrága késüket meg azért élezik naponta többször, mert nem telik nekik ultraNASAtechnológiáslézerpengére mi?

    Mondtam én, hogy jó munkát végzett a varázsdoboz...

  • 2012.05.07 07:35:27gergo

    Mi eddig egyetlen egyszer voltunk kint, amikor olasz importbol szarmazo valodi bor csizmat vettunk az asszonynak, ismeros kereskedo altal. Nagyjabol felaron szereztuk be ugyanazt, amit a Mammutban is megvehettunk volna. Szamlaval, garanciaval. (itt annyival olcsobb az uzlet berleti dija, hogy meg igy is megeri arulniuk, illetve az embert nem zavarja a csili-vili eladoter hianya nameg a plafonig felpakolt ciposdobozok latvanya sem)

    A masik, elektromos fogkefe potfeje: mediamarkt, 4 darab 5e forint, AC-ben 8 darabot vettunk ugyanezen az aron. Mindketto Braun, ugyanazt tudjak, csak fele annyiba kerulnek. Szinten kaptunk szamlat.

  • 2012.05.07 08:41:38krj

    zseni a posztoló, a China Mart már kb öt éve áll. főleg ruházati boltok voltak benne régebben, az meg hogy kinek mi van messze, elég relatív, ugyanis arrafelé is laknak emberek, akiknek épp a belváros van távol. az meg külön röhej, hogy ha egy autós azt számolgatja, hogy most van-e pénzem 20 km-nyi benzinre...

  • 2012.05.07 08:43:01lioliom

    Lopott,gagyi,hamisított árúk tömkelege.A NAV meg mintha nem is tudna erről a komplexumról.Pénztárgépet még elvétve sem látni.Nem,hogy nem adnak blokkot,még gép sincs.A formára sem adnak.Olyan védelem alatt állnak.Vaj ki lehet itt a góré.Bezzeg a tisztes magyar kereskedők vérét meg rendszeresen szívják!Ha ad nyugtát keresnek mást!Mennyit fizet a védelemért,hogy ezt a sok szemetet lehessen itt forgalmazni.30000.-ért bárhol veszel len nadrágot.Még csak nem is olcsók a ruhák,pláne,ha a minőséget nézed.A tusfürdők után meg csontik lejön a bőröd,a maszek bőrgyógyászok legnagyobb örömére.Egy fertő az egész!

  • 2012.05.07 08:46:49lioliom

    Bocs 3000.-akartam írni!

  • 2012.05.07 08:49:43rennie

    Nem csak az Ázsia centerben vannak ilyen boltok. Mifelénk több ilyen kínai vegyeskereskedés van, ahol a mosószertől elkezdve a csokoládéig minden van, és minden sokkal-sokkal olcsóbb a normál bolti árnál. Lehet, hogy szürkegazdaság, meg nem egészen tisztességes módon szerzik be, de nekem az elsődleges érdekem az, hogy mondjuk ki tudjam mosni a ruháimat normális mosószerrel. Ha ezt a fizetésemből azon az áron tudom megvalósítani, amit a kínai bolt kínál, akkor ezt az alternatívát választom, és kész.

  • 2012.05.07 08:52:45rennie

    A cikkhez meg még annyit, hogy mobillal készült képeket kitenni szerintem elég gáz.

  • 2012.05.07 08:54:25Lova

    A kedves cikkíró legalább egy ottani alkalmazottat, neadjisten a China Mart és az Asia Center képviselőjét is megkérdezhette volna, mielőtt cikket ír róluk.
    Nyitás időpontját, BKV-t, stb már mások is leírták.
    Nekem még két megjegyzésem lenne:
    - a China Mart elsősorban nagykereskedelmi cégek székhelye, csak van egy-kettő ami kiskerben is forgalmaz, ezért nincs ott akkora pörgés.
    - az Asia Center főleg vietnámi cégekkel és alkalmazottakkal van tele (tudom, európaiaknak mindegy), a China Mart meg kínaiakkal. Tehát a beszállítói és kereskedői réteg sem ugyanaz és minte említettem fentebb, a célközönség is csak részben...

  • 2012.05.07 09:20:06Lova

    @lioliom:
    fröcsögsz csak, de nem tudsz semmi.
    A NAV kifejezetten imádja ellenőrizni a távolkeleti kereskedőket, az Asia Ceterben is. Nyugtaadás van, de sok helyen kézi nyugtatömbös, nem pénztárgépes, ami ugyanúgy megfelel az előírásoknak. A nagyobb boltok pedig rendelkeznek pénztárgéppel is.
    Az más kérdés, hogy a nyugtaadási szorgalmuk pont akkora mint egy búcsúban vagy a vásárcsarnokban a kofáknak. Semekkora.

  • 2012.05.07 09:20:29barumka

    Semmi baj az ázsia centerrel. Akinek a sznob boltokból kell méregdrágán ugyanaz a termék, az menjen az andrássyra, vagy a váci utcába. Megveszi nagy büszkén 500 ezerért ugyanazt a terméket, melyiket én az ázsiában 5000 ért. Erről szól az egész. Megérteném, ha a drága butikok többsége, különleges, jó minőségű cuccokat adna, de nem. Nekem pl egy "híres" menő bolt6ban akadt meg a szemem a váci utcában egy ázsiai asszonykára, aki bőszen varrt, majd később vasalt. Szóval sznobok, erről ennyit.

  • 2012.05.07 10:07:44mikrovp

    És az senkit sem zavar, hogy az Asia centerben nem adnak blokkot? Vannak olyan boltok, ahol még pénztárgép sincs!!! A Lehel-piacon meg kaszálnak a NAV-ellenőrök, mert nem a kezükbe adtad a blokkot, hanem csak letetted eléjük a pultra.
    Na jó vásárlást Sötétség Országban.

  • 2012.05.07 10:59:35Bérgyilkos Bohóc

    A China Mart épület igaz, hogy évek óta létezik, de a benti üzletek nagy része(kb. 10-15 ?) MOSTANÁBAN nyitott illetve most kezdték el reklámozni is. Eddig nem sok értelme volt 2 ruhabolt és egy bútorbolt miatt. Szóval maga az épület nem új, de az üzletek igenis, azok.
    Amúgy pl. az élelmiszerekről nem hiszem, hogy hamisítvány lenne. Egy Milka pl. ízre, állagra, ugyanaz, mint a bolti, de pl. a parfümökkel szemben már nekem is fenntartásaim vannak. Vettem egyet, 15 helyett 10-ért, de azóta is "paranoiám" van, hogy nem is olyan az illata, illetve 3 perc múlva már abszolút nem is érzem. Hogy hamisítvány-e vagy nem, azt nem tudom magabiztosan kijelenteni, de legközelebb inkább ráköltöm azt a plusz 4-5 ezer forintot mondjuk a Douglasban, de legalább nyugodtan fújkálom magamra, azzal a tudattal, hogy ez nem kamu.

  • 2012.05.07 12:47:25cézé

    Én már egyszer vásároltam ott folyékony mosószert. (Az autó probléma kapcsán megemlítem, hogy ha azzal mentem volna, akkor nem érte volna meg, mert annyival nem volt olcsóbb.) Viszont, hogy abban a flakonban, ami mellesleg eredetinek tűnt, nem az, vagy legalábbis nem olyan töménységű mosószer volt, az biztos.
    Tanulópénz.

  • 2012.05.07 13:32:58Kara kán

    A zseblámpák, ilyen olyan apró mütyürök, iránytűk, mind okésak. A rádiókkal egy baj van: az FM sáv 108 MHz-ig megy, a Kossuth meg legjobban 108,8-on fogható, ugyebár!

  • 2012.05.07 13:33:40Kara kán

    A szibériás szakramentumát!
    Írtam egy kimerítő posztot, és elszállt. Nem Tuna Judit a hibás, szerintem, hanem a rossz blogmotor. Mert a nyúlfarknyi másodikom meg azonnal megjelent.

  • 2012.05.07 13:35:48Kara kán

    Csak azt akartam mondani, hogy nyitás óta vásárolok az Ázsia Centerben, már az eladók is ismernek, és előre köszönnek. Mese, hogy nem adnak számlát vagy pénztári blokkot, mese, hogy lopott/hamisított cuccot árulnának. A titok mindössze annyi, hogy ők megelégednek 30%-os árréssel is, nem kell nekik 100+%, mint az itt is kajabáló hazaiaknál vagy a multiknál.

  • 2012.05.07 13:37:52Kara kán

    Amúgy tudatos vásárló vagyok: tudom mit kell a kínaiaknál vásárolni, mit a hazai termelőknél, mit a hipermarketekben, és mit a szakáruházakban. Mindegyik másban jobb!

  • 2012.05.07 13:39:19Kara kán

    ...és arra is rájöttem mi e blog(motor) baja: csak kis adagokban kajálja meg a hozzászólásokat. Ha egyszerre sokat írsz, azt nem tudja megemészteni, és visszaöklendezi. Értem?!
    :-D

  • 2012.05.07 14:46:05gabborka

    Vierre_, te tényleg ilyen idióta vagy, és még dicsekszel is vele? Kétszer is leírod, hogy neked az a szórakozásod, hogy számolgatod, melyik autóban hányan ülnek. Hát gratulálok hozzá, elképzellek, ahogy fontoskodva nézegeted a busz hátsó ablakából a csúnya autósokat, és jól megszámolod őket, lol, és mondd csak, mit csinálsz utána ezzel az adatbázissal? :) Leírogatod őket Sérelmeid Nagy Könyvébe, vagy mi a kurvaélet változik meg attól, hogy te jól megszámolod az egyedül autózókat? És még másokat is erre bíztatsz, ez nagyon aranyos :) Jókat bosszankodhatsz rajta, fejedet csóválva magad elé mormogod, hogy NA TESSÉK, ebben az autóban is csak egy ember ül, gyalázat. Istenem, foglalkozz a saját életeddel, örülj neki, hogy ekkora király vagy, hogy nem autózol, de ha mégis kellene, akkor is inkább gyorsan beültetnél magad mellé két csövest, nehogy egyedül indulj neki a világba. Meg hát akkor ki számolgatná a többi autóst? Ne hagyd abba, hasznos munkát végzel, öcsém :) Gyere holnap is, és meséld el, hányat számoltál meg!

  • 2012.05.07 14:54:06Sisa.huka

    5 l-es Ariel 1700-ért, hahaha. Persze odaírják, 'minden áru éredeti'. Aha. Nemrég olvastam vhol külföldi újságban cikket a hamis címkékről, konkrét példákat is mutattak egy Nivea dezodorról. A különbséget legtöbbször csak akkor látod, ha egymás mellé teszed a hamisítványt és az eredetit. Megváltoztatnak ezt-azt, első látásra lényegtelen apró dolgot a grafikán, stb. Ha pedig mégis eredeti, akkor tutira lesuvickolták róla a lejárati dátumot. Szóval nem hetek, hanem akár évekkel ezelőtt terméket veszel, ami bónuszként még gagyi hamisított is!
    A legjobb az, amikor pluszban még lopott is az áru! Ja és persze számlát sem adnak róla! Max. egy számológép-blokkot, amin se cégnév, se idő-helyszín nem szerepel, tiszta vicc...
    De ebben talán nem is az anyagi-gazdasági oldala a leggázabb, hanem az, hogy a hamisítványok nincsenek bevizsgálva- nyilván... -, pancsolt, ki tudja milyen zugüzemben gyártott sz.r termékek és jelentős egészségkárosító hatásuk lehet.
    Még így is megéri?
    Szerintem nem.

  • 2012.05.07 15:14:29Sisa.huka

    Más kérdés, hogy ezek a féle vegyiáruboltok, legyen akár a belvárosban az eurósbolt, akár a világ végén a kínai pláza, elég lehangolóak. Na, én nem szívesen vásárolok ilyen helyeken, ráadásul tudván, hogy nem minőséget veszek.
    Eszembe nem jutna hamisított parfümöt venni az aluljárókban. Ha már parfümöt veszek, az nem arról kellene, hogy szóljon, a gagyi hamisított majd melyik rég betiltott vegyi anyagot tartalmazza, milyen allergiát fog okozni, meg arra kelljen emlékeznem, hogy az aluljáró bűzében választottam parfümöt.
    Nem vet fel a pénz és a sznobizmust is mélyen elítélem. A minőséget nézem, vásárlás előtt tájékozódom és ha lehet, nem hagyom magam átverni se a multinak, se a belvárosi fast-fashion szemfényvesztésének, se a kiskereskedő kínainak, se a piaci kofának.
    Inkább spórolok az eredetire, várom a leárazást, kedvezményeket, és nyitott szemmel járok. Mert így vagy úgy, de hamisítvány mindig ráfizetés.

  • 2012.05.07 15:19:26gabborka

    Kicsit túlbecsülitek a hamisítók képességeit. Nem minden hamis csak azért, mert olcsóbb, mint máshol. Vannak termékek, amiket tilos ilyen körülmények között venni, és van, amikor érdemes kockáztatni. Nem gondoljátok komolyan, hogy azt a rengetegféle édességet, kozmetikumot, amik mind ugyanolyan csomagolásban vannak, és ugyanolyan az ízük/minőségük, mint amit máshol veszel, azt nekiállnak mind egyenként hamisítgatni? Egyszerűen lopott, szürkegazdaságból származó, áfát, vámot kikerülő termékekről van szó, ennyi az egész. Akinek ez erkölcsi válságot okoz, az ne vegye meg, de higgyétek el, ilyen szofisztikált hamisításcunamit nem visznek végbe, mint amit itt sokan gyanítanak. A "rendes" boltokban több a költség, plusz a "márkák" nagyon ragaszkodnak a mesterségesen magasan tartott árakhoz, hiszen csak attól maradnak "márkásak", ugyebár ha olcsó lenne, akkor tuti gagyi lenne, így gondolkodunk sajnos. Aki annyira fél a hamisítástól, menjen ki ebbe a szerencsétlen Ázsia Centerbe, vegyen egy szelet csokit, amit ismer, harapjon bele, és ha olyan, amilyennek megszokta, akkor vegye meg nyugodtan, és legközelebb talán meg mer venni egy mosóport is. Máshol is találkozol gyenge minőséggel, ennyi kockázatot minden hely megér. Vagy gondoljátok, hogy ezekre a helyekre csak egyszer mennek el az emberek, és mivel mindenkit jól átvertek, vissza se mennek soha? Nyugodjatok meg, a cucc "csak" lopott, vagy még inkább sok kiskapun érkezik, minőségre pont annyi esélye van jónak/rossznak lennie, mint máshol. A Sparban is kiteszik a lejárt cuccot előre, hátha elviszed, mert nem figyelsz oda. Odafigyelni mindenhol kell, de így nézve tényleg mindenhol egyformán megvan a veszély, hogy átvernek. Aki meg a gazdaságot félti, vegye meg nyugodtan a kisbótban, meg a "kormánybarát" üzletláncnál...

  • 2012.05.07 16:23:29Avatar

    2012.05.06 22:32:48huncut_kata
    "De örülhetnek az újpestiek, hogy a Szentmihályi út ezek szerint már a város széle. Akkor ők már agglomeráció."

    Az Ázsia Center speciel tényleg a város széle, abban az irányban nincs több épület, utána a Szilas patak jön, majd mezőgazdasági területek és az M0-s...

  • 2012.05.07 19:34:41Vierre_

    gabborka nagyon cukker novellát vetítettél reám, de a valóság az, hogy nagyon komolyan hiszem azt, hogy az ember képes önmagát fenntartani.
    Amikor az autókról beszélek, akkor nem említek olyan nyugati városokat, ahol alapvető, hogy a belvárosi szakaszra nem mehet be egyedüli sofőrrel gépjármű, így vannak "megállók", ahol az embereket fel lehet venni és telített autóval, hasznosan és jóval kevésbé környezetszennyező módon haladhatsz tovább.
    Szerintem nagyon érdekes, hogy nálunk jellemzően egy autóban egy ember ül.
    Annó amikor a BKV sztrájk volt stoppoltam, két nap alatt négy ember vett fel, jó érzés volt, két férfi és két nő, tehát vegyesen, jól esett, hogy vannak létezők akik nem hiszik az autójukat az érinthetetlen egyszemélyes privát szférájuknak.
    Amikor arról írok, hogy figyeld meg, akkor pont így is gondolom, figyeld meg. Nem értem miért bánt ez téged. Szerintem nagyon érdekes és nagyon jellemző.
    Mint ahogy az is, hogy ha vinnem kell egy 12 pakkos wc papírt a kezemben és egy csomag pelenkát, plusz két zacsit, akkor a BKV nem jó már.
    Dehogyem jó, csak nem annyira kényelmes.
    Sejtem, hogy van autód és sejtem, hogy nincs telítve minden reggel négy emberrel, haza felé dettó, ezért gáz számodra a szituáció. Ahelyett azonban hogy rám szánsz húsz felesleges, mondandó nélküli, személyeskedéssel tűzdelt, információ mentes sort, picit gondolkozz el azon, te ezt hogy csinálod.
    Borzalmasan közhelyesnek tűnő könyv és vagyok annyira egoista, hogy ritkán érint meg a tanács :), de a humor és a zsigereidben érezhető igazsága engem átlendített a felesleges luxusigényeken és a vásárlási szokásaimat is átformálta. Büdösen arisztokratikusnak tűnhet, valójában azonban tele van öniróniával, ajánlom szeretettel:[link]

  • 2012.05.07 23:13:14gabborka

    Vierre_ testvérem, igen, rendszerint egyedül, és egy kicsit se gáz számomra a szituáció :) Az lenne gáz, ha telítve lenne még négy emberrel reggel, este, mert hamarabb elkopna a kicsi kerekecskéje a kocsikának, meg a kicsi benzinkéje is hamarabb fogyna ki :) De még mindig nem árultad el, mire mész ezzel a sok megfigyeléssel és az ebből nyert feneketlen bölcsességel

  • 2012.05.08 21:05:25Vierre_

    gabborka neked mi fáj ebben azt nem vágom :D Arra megyek ezzel a megfigyeléssel, hogy érdekel. Kíváncsi vagyok a szokásokra és hogy kinek mit jelent az autó. Privát szféra? Második otthon? Haszongépjármű? Tárgy? Kíváncsi vagyok az autó kényelme (imádok vezetni) meddig terjed, mikor nem megy a személy autóval és mikor megy.
    Ezek érdekelnek. A tudatosság nagyon érdekel. Az autó négy öt személyes, az hogy nálunk rendszerint egyedül ülnek benne, nekem igen is lényegi.
    Képzel a fiam sulija előtt van zebra, egy forma beállt valami überkocsival a zebrára, ránézek, mondja bocs é telózik tovább, mondom neki, menjél már hátrébb, mire ő és most szó szerint fogok idézni:
    - Mondtam hogy bocs nem? Itt állsz melegítő felsőbe, mint egy drogos b***meg, kiszállok és fejszével vágom ki a méhedet b****meg!
    Nézem, mondom gyere, szállj ki, vagy tolass hátra. Semmi, hihetetlen volt, nem hittem el a formát, jézus. Ott van két gyerek mellettem és ezt hallgatja.
    Mit tesz az emberrel az autó, ez engem érdekel, dolgozd fel. :DDDD

  • 2012.05.09 14:44:27WeVi

    Én csak annyit tennék hozzá,hogy szerintem kicsit furcsák a "város szélén" meg a "28km autózás" kijelentések a cikkben.A helyszín kifejezetten közel van mind a 15.mind a 16. kerülethez,sőt Újpesthez is,stb.Nem értem miért mindig abból kell kiindulni,hogy mindenki belvárosi vagy budai...

  • 2016.01.16 19:11:08Erzsébet Matejcsok

    Sziasztok.Segítsetek, China Mart-ban a nagy kínai üzlet a földszinten ami van az vasárnap délelőtt nyitva van? kösz

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta