Nem is olyan drága a Body Shop

Zanza!

Megnyitotta első magyarországi márkaboltját Budapesten az angol The Body Shop kizárólagos hazai képviselete az Aréna Plaza bevásárlóközpontban. A jó hír: a hasonló profilú boltok mezőnyében nem is tűnik olyan drágának, úgyhogy akinek fontos, hogy community trade alapanyagokból, környezettudatos módon készült, állatokon nem tesztelt termékeket vásároljon, annak itt a lehetőség váltani.

Budapesten, az Aréna Plázában nyitotta meg első magyar márkaboltját a világhírű angol kozmetikai cég, a The Body Shop. Kíváncsian vártam, hogy tudja-e hozni az üzlet a tipikus angol mentalitást: az eladók nem azt nézik, hogy éppen mit rak az ember zsebre (sőt, mosolygósak és segítőkészek), és hogy milyenek az árak? 

A hetven négyzetméteres üzlet kívülről egész pofás, és az eladókon is ott díszeleg a cégéres egyenruha. Éppen nyitásra értem oda. Azt nem mondom, hogy tolongtak az emberek hogy bejuthassanak, de rajtam kívül még volt hat-hét érdeklődő (egyébként 10-15 percenként mindig betévedt egy-egy új kíváncsiskodó). Volt, aki még hírét sem hallotta az angol kozmetikumokat forgalmazó cégnek, de volt olyan is, aki végre-itthon-is-van-már-bodyshop!!! hisztérikus rohamban tört ki, és már pakolta is be a kosarába a rég bevált termékeket, miközben lelkesen ecsetelte az őt kísérő eladónak, milyen lelkes fogyasztója a mangós tusfürdőnek és az E-vitaminos termékeknek.

Körülbelül tíz percig nézelődtem (és már kezdtem is kiakadni az elhanyagoltságtól), mire végre felfedezett az egyik eladólány. Hatalmas mosollyal kérdezte, segíthet-e, amire nem mondtam nemet. Először sminktanácsadást kértem, ő pedig profikat megszégyenítő precízséggel válogatta ki a színeket, és festett ki velük. Az új Body Shop óriási konkurencia lesz a szintén ebben a plázában lévő M.A.C. Cosmetics, Flormar, L'Occitane, Stenders és Yves Rocher üzleteknek, és nem csak azért mert az angol cég produktumai igényesek, megfizethetőek és még jók is, hanem mert folyamatosan fejlesztik készítményeiket. Így előbb-utób szép lassan lecserélik az összes terméküket, és egyre egészségesebb készítményekkel rukkolnak elő. Áruikból kivonják a parabeneket, a glicerint, az SLS-t, és minden olyan vegyi anyagot, ami allergén vagy veszélyes lehet a szervezetre. Az árak még aránylag kedvezőek, bár van, ami húzós, de az alábbi táblázatból kiderül, még mindig nagyon is versenyképesek.

Összehasonlítottuk pár hazai Body Shop-termék árát az osztrák és az angol árakkal, illetve azzal, hogy a konkurenciánál mennyibe kerülnek hasonló termékek. Mint látható, a Flormar árai a legjobbak, de őket minőségben a MAC és a Body Shop veri. Az Yves Rocher is olcsóbban adja a termékeit, amik szintén nagyon klasszak, csak sajnos a választék sokkal kisebb mint a Body Shop-ban. Viszont a méregdrága L'Occitane-t simán veri a Body Shop.

Body Shop árak forintban        
   Arena Plaza   Ausztria   Anglia  Mac  Yves Rocher  L'Occitane  Flormar
Legolcsóbb tusfürdő 1480/250ml 2060 1417/250ml 1600-1800 3990/250ml
Legolcsóbb testápoló 3190/200ml 3680 2235/200ml 1250/400ml 6490/250ml
Legolcsóbb sampon 1490/250ml 2070/250ml 1430/250ml 890/300ml 4590/300ml
Legolcsóbb balzsam 1490/250ml 2070/250ml 1430/250ml 840/150ml 4650/250ml
Legolcsóbb alapozó 4590 4025 4650 7600 3300 1990
Legolcsóbb korrektor 4190 3315 3220 5000 2800 1240
Legolcsóbb púder 3790 3315 4470 6900 3250 990
Legolcsóbb pirosító 5390 4025 3040 6100 2450 1290
Legolcsóbb szempillaspirál 3790 3080 3580 5100 3450 990
Legolcsóbb szemhéjpúder 2290 2485 2860 4800 2100 990
Legolcsóbb rúzs 3290 2605 3220 5300 2990 1140
Legolcsóbb szájfény 2290 2605 3580 5000 1190
Legolcsóbb szemhéjtus 2990 1790 5100 1140
Legolcsóbb szemceruza 1990 2860 4600 1790 840

The Body Shop

Az 1976-ban Anita Roddick által megalapított angol cég 2006-ban 652,3 millió angol fontért (mintegy 231 milliárd forint) a L’Oréal-csoport érdekeltségébe került. A The Body Shop eddig 65 országban 2600 üzletet nyitott.  „Community Trade” alapanyagokat használak, ami azt jelenti, hogy a világ eldugott zugaiban élő, nehéz helyzetű, szegény közösségektől vásárolják az alapanyagokat, ajándékokat, kiegészítőket.
Nem tesztelnek állatokon, óvják a környezetet, és alapítványt hoztak létre emberi jogi és környezetvédelmi problémák megoldására. A The Body Shop kiáll amellett, hogy nem szabad állatokat használni kozmetikai tesztekhez. Olyan műanyag flakonokat használnak, amelyek teljes egészében újra felhasznált anyagból készülnek. Az Egyesült Királyságban üzleteik 65 százaléka megújuló energiaforrást használ.
A nyolcvanas években kezdett akcióba a bálnák és az esőerdők megmentéséért, és bírálta a Mattelt az anorexiás soványságot propagáló Barbie baba miatt. Kampányol az AIDS, a családon belüli erőszak, gyermekkereskedelem és szexrabszolgaság ellen.
Forrás: Wikipédia. 

Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon!

Blogmustra