Megnyitotta első magyarországi márkaboltját Budapesten az angol The Body Shop kizárólagos hazai képviselete az Aréna Plaza bevásárlóközpontban. A jó hír: a hasonló profilú boltok mezőnyében nem is tűnik olyan drágának, úgyhogy akinek fontos, hogy community trade alapanyagokból, környezettudatos módon készült, állatokon nem tesztelt termékeket vásároljon, annak itt a lehetőség váltani.
Budapesten, az Aréna Plázában nyitotta meg első magyar márkaboltját a világhírű angol kozmetikai cég, a The Body Shop. Kíváncsian vártam, hogy tudja-e hozni az üzlet a tipikus angol mentalitást: az eladók nem azt nézik, hogy éppen mit rak az ember zsebre (sőt, mosolygósak és segítőkészek), és hogy milyenek az árak?
A hetven négyzetméteres üzlet kívülről egész pofás, és az eladókon is ott díszeleg a cégéres egyenruha. Éppen nyitásra értem oda. Azt nem mondom, hogy tolongtak az emberek hogy bejuthassanak, de rajtam kívül még volt hat-hét érdeklődő (egyébként 10-15 percenként mindig betévedt egy-egy új kíváncsiskodó). Volt, aki még hírét sem hallotta az angol kozmetikumokat forgalmazó cégnek, de volt olyan is, aki végre-itthon-is-van-már-bodyshop!!! hisztérikus rohamban tört ki, és már pakolta is be a kosarába a rég bevált termékeket, miközben lelkesen ecsetelte az őt kísérő eladónak, milyen lelkes fogyasztója a mangós tusfürdőnek és az E-vitaminos termékeknek.
Körülbelül tíz percig nézelődtem (és már kezdtem is kiakadni az elhanyagoltságtól), mire végre felfedezett az egyik eladólány. Hatalmas mosollyal kérdezte, segíthet-e, amire nem mondtam nemet. Először sminktanácsadást kértem, ő pedig profikat megszégyenítő precízséggel válogatta ki a színeket, és festett ki velük. Az új Body Shop óriási konkurencia lesz a szintén ebben a plázában lévő M.A.C. Cosmetics, Flormar, L'Occitane, Stenders és Yves Rocher üzleteknek, és nem csak azért mert az angol cég produktumai igényesek, megfizethetőek és még jók is, hanem mert folyamatosan fejlesztik készítményeiket. Így előbb-utób szép lassan lecserélik az összes terméküket, és egyre egészségesebb készítményekkel rukkolnak elő. Áruikból kivonják a parabeneket, a glicerint, az SLS-t, és minden olyan vegyi anyagot, ami allergén vagy veszélyes lehet a szervezetre. Az árak még aránylag kedvezőek, bár van, ami húzós, de az alábbi táblázatból kiderül, még mindig nagyon is versenyképesek.
Összehasonlítottuk pár hazai Body Shop-termék árát az osztrák és az angol árakkal, illetve azzal, hogy a konkurenciánál mennyibe kerülnek hasonló termékek. Mint látható, a Flormar árai a legjobbak, de őket minőségben a MAC és a Body Shop veri. Az Yves Rocher is olcsóbban adja a termékeit, amik szintén nagyon klasszak, csak sajnos a választék sokkal kisebb mint a Body Shop-ban. Viszont a méregdrága L'Occitane-t simán veri a Body Shop.
Body Shop árak forintban | |||||||
Arena Plaza | Ausztria | Anglia | Mac | Yves Rocher | L'Occitane | Flormar | |
Legolcsóbb tusfürdő | 1480/250ml | 2060 | 1417/250ml | – | 1600-1800 | 3990/250ml | – |
Legolcsóbb testápoló | 3190/200ml | 3680 | 2235/200ml | – | 1250/400ml | 6490/250ml | – |
Legolcsóbb sampon | 1490/250ml | 2070/250ml | 1430/250ml | – | 890/300ml | 4590/300ml | – |
Legolcsóbb balzsam | 1490/250ml | 2070/250ml | 1430/250ml | – | 840/150ml | 4650/250ml | – |
Legolcsóbb alapozó | 4590 | 4025 | 4650 | 7600 | 3300 | – | 1990 |
Legolcsóbb korrektor | 4190 | 3315 | 3220 | 5000 | 2800 | – | 1240 |
Legolcsóbb púder | 3790 | 3315 | 4470 | 6900 | 3250 | – | 990 |
Legolcsóbb pirosító | 5390 | 4025 | 3040 | 6100 | 2450 | – | 1290 |
Legolcsóbb szempillaspirál | 3790 | 3080 | 3580 | 5100 | 3450 | – | 990 |
Legolcsóbb szemhéjpúder | 2290 | 2485 | 2860 | 4800 | 2100 | – | 990 |
Legolcsóbb rúzs | 3290 | 2605 | 3220 | 5300 | 2990 | – | 1140 |
Legolcsóbb szájfény | 2290 | 2605 | 3580 | 5000 | – | – | 1190 |
Legolcsóbb szemhéjtus | 2990 | – | 1790 | 5100 | – | – | 1140 |
Legolcsóbb szemceruza | 1990 | – | 2860 | 4600 | 1790 | – | 840 |
The Body Shop
Az 1976-ban Anita Roddick által megalapított angol cég 2006-ban 652,3 millió angol fontért (mintegy 231 milliárd forint) a L’Oréal-csoport érdekeltségébe került. A The Body Shop eddig 65 országban 2600 üzletet nyitott. „Community Trade” alapanyagokat használak, ami azt jelenti, hogy a világ eldugott zugaiban élő, nehéz helyzetű, szegény közösségektől vásárolják az alapanyagokat, ajándékokat, kiegészítőket. Nem tesztelnek állatokon, óvják a környezetet, és alapítványt hoztak létre emberi jogi és környezetvédelmi problémák megoldására. A The Body Shop kiáll amellett, hogy nem szabad állatokat használni kozmetikai tesztekhez. Olyan műanyag flakonokat használnak, amelyek teljes egészében újra felhasznált anyagból készülnek. Az Egyesült Királyságban üzleteik 65 százaléka megújuló energiaforrást használ.
A nyolcvanas években kezdett akcióba a bálnák és az esőerdők megmentéséért, és bírálta a Mattelt az anorexiás soványságot propagáló Barbie baba miatt. Kampányol az AIDS, a családon belüli erőszak, gyermekkereskedelem és szexrabszolgaság ellen.
Forrás: Wikipédia.
Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon!