KÖLYÖK

Ezt az éjszakai buszozás-tilalmat át kellene gondolni még egyszer!

2017. február 14., kedd 19:26 |

Lőttek az iskolai velencei karneválozásoknak, az olcsó sítáboroknak, és a többi jóárasított iskolai kirándulásnak, ha jogszabállyá változik, amit Palkovics államtitkár belengetett: diákokat szállító busz éjszaka nem közlekedhet.

Ezek a túrák annak köszönhették az olcsóságukat, ezzel együtt népszerűségüket, hogy az éjszakai utazással megspórolták egy-két vendégéjszaka költségét. És hát tegyük hozzá: ez volt az, ami miatt a legtöbb gyerek családja megengedhette ezeket magának. Vagy legalább a gyereknek. Hát, mostantól ez sem lesz.

Pár héttel ezelőtt szörnyű tragédia rázta meg az országot, a veronai buszbalesetben tizenhatan meghaltak, és sokan megsérültek, amikor a sítáborból hazatérő diákokat és felnőtteket szállító busz lesodródott az útról, és kigyulladt. Egy ország gyászolt, akiket pedig közvetlenül érintett a tragédia, sokáig nem fogják tudni kiheverni a testi, lelki sebeiket. Minden együttérzésünk az övék.

A kormány is úgy érezte, hogy gyorsan tenni kell valamit, elgondolkoztak, és hamarosan meg is lett a megoldás, mi az a szuperrendelkezés, ami garantálja, hogy soha többé nem hal meg senki az utakon: nem utazhatnak a diákok éjszaka. Tényleg szuper ötlet, csak két baj van vele.

Egyrészt nem oldanak meg vele semmit. Lehet, hogy a kormány tud valamit, amit elfelejtett a nagyközönség elé tárni, de jelenleg még mindig nem lehet tudni, hogy pontosan mi is okozta a tragédiát. Mert az, hogy mit suttognak, gyanítanak, vagy feltételeznek, hát, eléggé kevés ahhoz, hogy döntést alapozzanak rá. 

Mert ennek a döntésnek azért vannak következményei. Az éjszakai utazást senki sem azért választja, mert menet közben szereti nézni a hold sugarát, vagy hallgatni a többiek horkolását, és állati viccesnek tartja, ahogy a többiek lebólintanak ülvealvás közben, hanem azért, mert ez így olcsó. Jóval olcsóbb, mintha ki kellene fizetni plusz egy-két éjszakát, vagy mintha repülővel mennénk ugyanoda.

Nem véletlenül szervezik így az iskolák az utakat: péntek délután felugranak a buszra, reggelre odaérnek Velencébe, nap közben karneváloznak, este visszaülnek a buszba, vasárnap reggelre itthon vannak. És még mindig van egy napjuk kipihenni a farsangozás fáradalmait, hétfőn pedig újult erővel és élményekkel telve mehetnek suliba. Mindezt néhány ezer forintért, amit nagyjából bárki ki tud fizetni. Ehhez képest egy Velence környéki szállás költsége, maradjunk abban, már egészen más árkategóriába helyezné a kiruccanást.

Ugyanezen az elven működnek az iskolai sítáborok is: minél olcsóbbra szervezik, hogy minél több gyerek ott lehessen, hiszen sokuknak ez az egyetlen esélye arra, hogy valaha az életben síeljen. Egy gyereknek ugyanis még valahogy kiköhögi a család az olcsó sítúrát, ha viszont az egész család menne, rögtön négyszer annyiba kerülne minden, ami sokszor már egyáltalán nem fér bele a költségvetésbe.

Ezt a lehetőséget tervezi most elvenni a kormány azzal, hogy idézzük: „Mint azt már korábban is hangsúlyoztuk, az éjszakai utazás tilalmát a hosszabb, elsősorban külföldi utazásokra tervezzük bevezetni. Nem az a célunk, hogy a tanórán kívüli programok csökkenjenek, hanem, hogy a diákok utaztatása még biztonságosabbá váljon. A hamarosan megjelenő szabályozás pontosan meg fogja határozni azoknak az utazásoknak a körét, amelyre a fenntartó speciális előírásai vonatkoznak".

shutterstock 360751988

Csakhogy nyilván ők sem gondolják komolyan, hogy ez bármin is segítene. Mert ha komolyan gondolnák, hogy ez lenne a csodaszer a balesetek ellen, akkor nemcsak a diákokat szállító buszoknak tiltanák meg az éjszakai közlekedést, hanem a családokat nyáron Görögországba, meg a katolikusokat a krakkói zarándoklatra, és a rézfúvószenekarokat a rigai fellépésre szállító autóbuszok is vesztegelhetnének az út szélén éjjel 23 és négy óra között. Vagyis szó sincs vesztegelésről, nyomás a szállodába, aludni mindenkinek! Nem lesz olcsó, de megéri, első a biztonság.

Abban egyetértünk, hogy mindent meg kell tenni, hogy elkerüljük a baleseteket, és mindenki, aki útra kel, elérje a célját, majd biztonságban hazatérjen. A diákok, a családok, a katolikus zarándokok, és a rézfúvószenekarok tagjai egyaránt.

Mindent egybevetve azt gondolom, hogy ez az ötlet annyira elhamarkodott, és sokkal több kárt okozna, mint hasznot, hogy normális országban soha nem lenne belőle jogszabály. Az itthoni tapasztalatok alapján azonban pont az ilyen agymenések válnak a leggyorsabban törvénnyé. Azt kívánom, hogy ne legyen igazam!  

KOMMENTEK

  • 2017.02.15 08:38:33hintalo

    Felnőttek buszozhatnak? Ha ők perecelnek és a gyerekek itthon maradnak árván, az nem gond?
    Amúgy egy ilyen 70-80 ezres útra még igazán rádobhatnának 3500 Ft-ot, annyiért bármelyik osztrák, olasz, francia hostelben meg tudnak szállni.

  • 2017.02.15 08:58:25isti75

    Nancsibacsi egy kicsit eltúluzod a dolgokat az éjjeli munkavágzéssel kapcsolatban. "Amig nincsenek robot buszok, addig bizony helyes a tiltás" Vicc... Ráh´znánk ezt néhány foglalkozásra, és szó szerint leállna a világ. Tudod robot pék sincs, szegény péknek éjszaka kell megsütnie a péksüteményt hogy te reggel megvehesd. Megkérdezhetjük az orvost hogy mennyire egészségtelen az éjszakai munkavégzés. Megszüntetnénk az éjszakai orvosi ügyeletet, ha rosszul vagy, tessék kibírni reggelig. A tüzoltóknak is csicsikálni kell, háztüz esetén hagy üzenetet, ha kialudták magukat jönnek. Stb, stb, stb... Az lenne a kérdésem ha nappal történt volna a baleset, mit tiltanának be? Nappal is el lehet laludni vezetés közben. Akkor betiltanák a buszt mint közlekedési eszközt? Hülyeség...

  • 2017.02.15 09:01:18mihipatriot

    @élhetetlen
    Ha valaki menetrend szerinti buszon nyomja csak éjszaka az sokkal megszokhatóbb (biztonságosabb), mint kirándulóbuszon ad hoc, ahogy éppen ki tudja-e magát pihenni előtte vagy sem.
    Családtagom minden nap hajnal kettőkor ment buszt vezetni és este 7-8 felé mindig lefeküdt aludni.
    Igen én választhatok, non-stop utazásra vagy ottalvósra megyek. A szerencsétlen kölöknek nincs több választása, kényszerítve van mentálisan, vagy megy vagy nem megy. Persze mikor az osztálytársak, barátok mennek, próbáljuk meg lebeszélni a gyereket csak a balkáni körülmények miatt.
    Sokat autózok Passau Nürnberg között. Este 8-10 óra után már csak a kelet-európai buszok, kamionok, autók vannak úton. A többi kamionos a parkolóban, a buszok a motelek előtt sorakoznak.
    "Navigare necesse est, vivere non est necesse." (Hajózni szükséges, élni nem muszáj)

  • 2017.02.15 09:02:00isti75

    Nancsibacsi az meg külön "jó" hogy te akarod eldönteni ki hova menjen... Mintha az a világ már elmúlt volna... Ha valakit rohadtul nem érdekelnek Magyarország szép városai, miért ne mehetne máshova?

  • 2017.02.15 09:49:38J.W. Booth

    Hát, jó sok ostoba kommentet lehet olvasni.

    Aki támogatja ezt az ostoba szabályozás-tervezetet, az ne akarjon éjszaka orvoshoz menni, ne várja, hogy a délután eladott csomagja és levelei másnap odaérjenek a címzetthez.
    Este 11-kor le kellene zárni az autópályákat, leállítani a városi tömegközlekedést, nincs non-stop bolt.
    Ja, és délig ne is álmodjon friss péksüteményről, majd este elolvassa az újságot az előző napi hírekkel... és még sorolhatnám.

    Egy nettó háromnapos síelés most 2 ott ( és nem 3500 Ft-os Hostelben ) töltött éjszaka + kettő a buszon. Ha bevezetnék a tiltást akkor ugyanez 4 ott töltött éjszakát jelentene, plusz két nappali buszozást, ami tök szívás, mert legalább 30%-kal tovább tart így sokkal fárasztóbb. Most akkor mennyivel lenne drágább?

    A síelés a gazdagok sportja. A gazdagok sportja? aki naponta elszív fél doboz cigit, az az árából elmehetne kétszer síelni évente. Ki a gazdag? Aki sportol és lehetőleg kerékpárral közlekedik autó helyett, az simán megspórolja ezzel a síelés árát.

    Senki ne szóljon bele, hogy ki, mikor hova és hogyan akar menni síelni, utazni - a saját szabadidejének a keretein belül.

  • 2017.02.15 10:31:36komszikomsza

    A vitakultúra hagy némi kívánni valót maga után.
    Minden esetre célszerűbb lenne megvárni mégis mi volt a közvetlen oka a balesetnek, pontosabban a busz nagyon gyors lángra lobbanásának.
    Ez után lehetne mérlegelni mi lehet a legjobb megelőző megoldás.
    A "kövezzük meg most azonnal" ... hát nem a legjobb megközelítés.

  • 2017.02.15 10:35:11Joepardy

    én nem azért nem vezetek éjszaka (ha nem muszáj) mert én nem tudok éjjel vezetni, hanem a többi szembejövő hülye miatt, akik potenciális gyilkosként elalszanak a volánnál. ennyi

  • 2017.02.15 11:22:03szevabá

    be kell tiltani a kamionvezetést, a vonatvezetést, a repülővezetést , kukáskocsikat stb....

  • 2017.02.15 11:32:52pamutpamlag

    efi 2017.02.14 20:57:24
    "Alapból is hülyeség éjszaka vezetni."
    Szerinted. Mások szerint meg jó, szükségszerű, vagy célszerű (például a nyilvánvalóan kisebb forgalom miatt).

  • 2017.02.15 11:55:44pinkfloyd

    A francia síterepeknél jobb Európában nem nagyon van (árban, hóbiztosságban, hosszban, magasságban, szépségben). Osztrákoknál lagymatag, rövid pályák vannak (kezdők előnyben) és horror áron adják a bérletet és a pályaszállást (nem 3500 Ft, hanem 30 000 Ft fejenként és éjszakánként). Na, ezért megyünk franciákhoz (is) síelni, vállalva az éjszakai utazást. 4 főnél már egyáltalán nem mindegy az ár. 47 éve síelek!
    Ami meg Veronában történt borzasztó és szavakat sem találok rá!

  • 2017.02.15 12:07:48Nancsibacsi

    @isti75: Egyrészt a pékből nem lesz tömeggyilkos ha veszít a koncentrációjából, egy buszsofőrből meg igen. Másrészt a vezetés ma már tipikusan az a tevékenység, amelyre genetikailag alkalmatlan az ember: nem kell semmit se csinálni hosszú ideig - az ember elbambul, és hibázik. Nemrég zúztak le egy rendőrt a leállósávban, amiről az autópálya üzemeltetője is azt nyilatkozta hogy ott 20 perc az átlagos élettartam - nyilván azért, mert nem kell túldramatizálni a helyzetet.

    Másrészt van amit muszáj éjszaka is csinálni: ilyen az SBO. De háziorvos nem fog neked éjszaka rendelni, térdprotézist se fognak hajnali 2-kor betenni, holott a műtő is k.rva drága, és úgy lenne optimális a kihasználtsága, ha éjjel-nappal működne. Egyébként a tűzoltók csicsikálnak is, amikor éppen nincs tűz: egyébként hogyan adnának szerinted 24 órás szolgálatokat?

  • 2017.02.15 12:10:31Nancsibacsi

    @isti75: Felőlem mehet, de pl. a gyerekemet biztos nem fogom külföldi osztálykirándulásra engedni, mondjuk velencei karneválra, mert hát rongyot kell rázni. Mondjuk normális iskolába is jár, ahol ilyen hülyeségek, mint velencei karnevál, meg franciaországi síelés fel se merülnek.
    Magyarországot viszont bejárjuk együtt is, mert tényleg sok szép hely van itt.

  • 2017.02.15 12:13:07Nancsibacsi

    @komszikomsza: Azért azt ugye vágod hogy lángra lobbanás nélkül is be lett darálva a busz jobb eleje, ami kb 10 fő azonnali halálát jelentette, kigyulladástól függetlenül? Rajtuk az ég világon semmi se segíthetett volna - csak az, ha nem mennek neki az aluljárónak.

  • 2017.02.15 12:30:59Dezsike

    Én az éjszakai menetrend szerinti helyi járatokat is leállítanám, mert akik nagyrészt járnak vele nem érdemlik meg, hogy járjon (esetleg a nappali járatok indulását lehet korábbra tolni úgy, hogy az éjszakai műszakban dolgozók haza tudjanak menni vele). Éjszaka kizárólag távolsági vonatokat és buszokat járatnák, ahol a kora esti indulás kora reggeli érkezéssel jár.

  • 2017.02.15 12:35:58pamutpamlag

    @Dernovics Laszlo 2017.02.14 21:15:29
    "Egy iskola ne szervezzen utazast, mert
    1. nem az a dolga
    2. nincsen hozza jogositvanya igy aztan tiltott utazasszervezest müvel."

    Okos...
    Már csak azért is, mert ha egy megfelelő jogosítványokkal rendelkező utazási iroda szervezi, akkor akár mehetnek éjjel is (hisz az utazási irodáknak ugye lehet, még legalábbis).

  • 2017.02.15 12:40:26pamutpamlag

    @Nancsibacsi 2017.02.15 08:23:21
    "Magyarországon rengeteg szép hely van, ahová egy iskolai kirándulást meg lehet szervezni. Addig ne menjen senki se Velencei karneválra, amíg nem nézett meg az országban mondjuk minden megyében egy szép várost. Ha síelni akarnak, akkor a környező országokban is van erre lehetőség - semmi értelme Franciaországba menni."

    Már az úticélokat is szabályoznád?
    Miből gondolod, hogy hivatott vagy megállapítani, minek van értelme? Agyrém!

  • 2017.02.15 13:00:44Jottó

    basszus mit vitatkoztok itt a síelésről? lehetett volna egy pingpongválogatott is, aki egy egy versenyre megy vagy egy zarándokcsoport.. akkor ne menjen senki külföldre versenyezni? vagy egyáltalán külföldre? napi sajtó tele van halálos balesetekkel pl budapesten.. ja akkor a pesti utcákra se menjünk ki ezentúl autóval azt mért nem tiltják be? talán nem kéne minden hülyének jogosítványt adni, de ez kivitelezhetetlen itt és ma.. konkrét esetről pedig felesleges bármit mondani mivel nem tudjuk még (bár kétlem hogy valaha is tudni fogjuk) mi történt szegény sítáboros gyerekekkel

  • 2017.02.15 13:02:26pamutpamlag

    @Bermuda 2017.02.14 22:03:00
    "Mátraszentistván 5 napos diákbérlet 15.500HUF, környéken szállás 4-8.000/fő/éj között (csoport nyílván olcsóbb). Szlovákia sem sokkal drágább. Persze az iskola portfóliójában nem mutat olyan jól, hogy a Mátrába/Tátrába szerveznek sítábort, mint az, hogy Franciaországba. A velencei kirándulás sem olyan sikk, ha kiderül, hogy úszótábor a Velencei-tavon, s nem reneszánsz kirándulás Olaszországba."

    Sajnállak, ha nem tudsz különbséget tenni az egyes helyszínek között.

    Egyáltalán nem azt mondom, hogy a hazai, vagy közeli helyszínek, célok rosszak lennének. Csak a messzebbiek, más helyszenek - meglepő módon - mások. És valaki talán azokra a más dolgokra is kíváncsi lehet, nemdebár? Sőt, netalántán még akár életre szóló, netalán hasznos élmény is lehet a nagy hegyek között, esetleg a reneszánsz szívében eltölteni pár napot?

    Miért akarjátok úgy beállítani, hogy egy franciaországi síelés, vagy egy velencei kirándulás ördögtől való, sznob, szükségtelen ripacskodás volna?

  • 2017.02.15 13:06:53pamutpamlag

    @Nancsibacsi 2017.02.15 08:23:21
    "Magyarországon rengeteg szép hely van, ahová egy iskolai kirándulást meg lehet szervezni. Addig ne menjen senki se Velencei karneválra, amíg nem nézett meg az országban mondjuk minden megyében egy szép várost. Ha síelni akarnak, akkor a környező országokban is van erre lehetőség - semmi értelme Franciaországba menni."

    Szíved joga így gondolni.
    Ez esetben te nem mész, esetleg a családodat nem engeded menni.
    De ne akard megtiltani másnak is.
    Pláne ne akard _kötelezővé_ tenni a te elgondolásaidat (nem mehet oda, amíg meg nem nézte ezt, stb).

  • 2017.02.15 15:15:38bElannaTorres

    Diákkorban az is jó, ha együtt mennek a haverok kirándulni, nem kell ahhoz 10-15 órákat buszozni és külföldre menni. Amúgy is elég trágya ennyit rohadni egy buszon. Főleg ha belegondolunk milyen állapotban vannak ezek a buszok, meg hogy tulajdonképp a vezetőre van bízva az életük aki reményeink szerint nem alszik majd el. Meg ott a többi autós stb én inkább a vonatra szavaznék ha már ennyit kell utazni. Velencei kirándulás? Hát nem tudom, jó volt persze, de én a velencei tónál jobban éreztem magam az osztálytársakkal egy hétig, mint a buszos oda vissza szenvedésen Velencébe. De hát nem vagyunk egyformák, én azt mondom nem feltétlen olcsójánosba kell ezeket megoldani, akkor kell menni ha van pénz normálisan utazni. Undorító, a gyerek meg könyörög hogy menne, megy a többi majom is uh el kell engedni ezekre a trágya olcsójános szervezésű utakra. Nem sznobizmus én inkább nem megyek azt kész. Kurvára nem vonzott soha a több órás busz út. Három órát alig bírok ki kocsiban. Az zavar csak hogy a gyereket el kell engedni ezekre sajnos. Fos magyar cégek buszaival.

  • 2017.02.15 15:21:39erol

    Buszozni baleset mentesen is szar, főleg éjszaka.

  • 2017.02.15 15:36:48Kicknick

    Akkor a BKV éjszakai buszra se szállhatnak fel diákok? Na, a buliknak annyi :D :D
    Amúgy voltam görögbe busszal 22 óra, nem fehér embernek való. Az ilyenekkel mi lesz? 18 év alattiakat nem lehet majd vinni? Aztán vesszenek a felnőttek, azokért nem kár?

  • 2017.02.15 15:44:18Májkül

    Buszozzanak csak éjszaka a fillérb@szók. Én nem fogok és a gyerekemet se fogom engedni.

  • 2017.02.15 17:40:48tmm

    Szerintem az alternatíva az lesz, hogy civil sofőrök fognak beállni a hivatásosok helyére, aztán se rendszeres alkalmassági, se pihenőidő kontroll, se vezetési gyakorlat, helyettük a minél előbb odaérjünk, meg nekem nem kell pihenő, meg stb. Nem lesz "foglalkozás körében elkövetett" súlyosbító tényező, ami visszafogná a privát sofőröket, szóval szép kilátások.

  • 2017.02.15 19:19:58efi

    @pamutpamlag
    Akit zavar a forgalom, az ne vezessen.
    Sokan írták itt, hogy éjszaka mennyien dolgoznak. Ja, csak ne hasonlítsuk azt, amikor a pék elalszik a kemence mellett, azzal, amikor a buszsofőr. A mozdonyokon meg van éberségi berendezés.

  • 2017.02.15 19:51:56Bermuda

    @pamutpamlag: Nem ördögtől való sznob ripacskodás, csak középiskolás gyermekek épüléséhez szükségtelen és indokolatlan. Vagy ha a szülő úgy véli, hogy Bécikének feltétlenül szükséges a francia alpokban pallérozni sítudását - mondjuk az egri vár vagy az ópusztaszeri park vagy a szentendrei skanzen megtekintése helyett-, akkor vigye el ő. Persze ha az iskola akar ilyen felesleges táborokat szervezni ő is megteheti ezen túl is - a törvény nem titlja - csak meg kell állniuk éjszakára. Ezen akadt ki az internet népe? Ja nem, azon hogy "gonosz kormány, csúnya Palkovics, tiltás" és már lázanganak is a pedagósusipari szakmunkások, a média adja alájuk a lovat és hergelik a szülőket is a saját kicsinyes céljaik elérésére.
    Túl egyszerű lenne kimondani, hogy most az egyszer jó következtetést szűrtek le és jó döntést hoztak.

  • 2017.02.15 20:03:55ricamaca

    Mire lehet gondolni, ha az iskolai kiránduláson a tanár felnőtt gyerekei, felesége, vidéki ismerősei is elmennek?

  • 2017.02.15 20:07:59esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel

    Hat igen, amikor olvastam nekem is az volt az elso gondolatom, hogy ez a tiltas hulyeseg lenne.
    Balesetek nappal is vannak. Ejszaka kisebb a forgalom, talan ez meg csokkenti is a balesetek valoszinuseget.

  • 2017.02.15 20:10:54osztom ezt a véleményt

    Tényleg Franciaaországig kell menni egy középiskolai csoportnak, akik vélhetően nem professzionálisan űzik a sportot? Megkockáztatom: se az osztrák, se a szlovák, se az olasz pályákig nem szükséges elmenni, mert tanpályák idehaza is vannak, sőt műpályák is, évszaktól függetlenül. Egyáltalán minek van sítábor a tanév idején? Hogyan tudják ezt az időt kigazdálkodni?

  • 2017.02.15 20:10:54osztom ezt a véleményt

    Tényleg Franciaaországig kell menni egy középiskolai csoportnak, akik vélhetően nem professzionálisan űzik a sportot? Megkockáztatom: se az osztrák, se a szlovák, se az olasz pályákig nem szükséges elmenni, mert tanpályák idehaza is vannak, sőt műpályák is, évszaktól függetlenül. Egyáltalán minek van sítábor a tanév idején? Hogyan tudják ezt az időt kigazdálkodni?

  • 2017.02.15 21:02:41retinax

    Osztom ezt a véleményt: jó, akkor próbáljunk elszakadni a síelés vonaltól, helyette próbálj elképzelni egy pár napos finnországi tanulmányi kirándulást az iskola magyar-finn baráti körének, vagy a helyi utánpótlás kézilabda csapat utazását a lengyelországi vendégjátékra, esetleg a kistérségi iskolák néptánckörének hollandiai találkozóját. Nem tök mindegy? Lényeg, hogy éjjel nem utazhatnak, a plusz két éjszakára meg nem minden kistérségi néptáncos gyerek apjának van pénze.

  • 2017.02.15 22:22:39Kovács Szilvia

    Ennyi erővel az országutak mellől ki kellene vágni minden fát, hisz hányan meghaltak már fának csapódva.

  • 2017.02.16 01:37:32pamutpamlag

    @efi 2017.02.15 19:19:58
    "Akit zavar a forgalom, az ne vezessen."

    1.
    Akit zavar a sötét, ne vezessen.

    2.
    A forgalom sokkal veszélyesebb, mint az éjszaka.
    A fényhiányba még nem halt bele senki (a fényevőkön kívül), mert kitalálták már a fényszórót. Ellenben a forgalomban előforduló sok alkalmatlan sofőr okozta balesetben számtalan ember vesztette életét.

  • 2017.02.16 01:44:37pamutpamlag

    @Bermuda 2017.02.15 19:51:56
    "csak középiskolás gyermekek épüléséhez szükségtelen és indokolatlan"
    Szerinted. Szerintem meg szükséges és indokolt világot látni. A nagyvilágot is, nem csak a megyehatárt. Ilyenkor mi van?

    "az egri vár vagy az ópusztaszeri park vagy a szentendrei skanzen megtekintése helyett"
    Csak te képzeled, hogy HELYETT!
    Sokkal valószínűbb, hogy mellett, vagy után, esetleg előtt.
    Nem Magyarország a világ közepe. A tapasztalat és a világlátottság kifejezetten hasznos. Én azt tenném kötelezővé, hogy mindenki utazzon, már diák korában. Így a saját szemükkel látott, saját bőrükön tapasztalt különbségek nekik is feltűnnének, nem hinnének el minden populista hülyeséget.

    "Túl egyszerű lenne kimondani, hogy most az egyszer jó következtetést szűrtek le és jó döntést hoztak."
    Te valóban azt képzeled, hogy ez egy jó döntés?
    1. Semmi alapja nincs a döntésnek. Miből vonták volna le azt a bizonyos "jó következtetést"? Hisz nem derült ki még, mi volt az oka a balesetnek! De a kormány máris "tudja".
    2. Szokás szerint nem egyeztettek senkivel. Se szakember, se szakmai szervezet véleményét nem kérték ki. Csak megint kipattant egy remek gondolat a fejükből, és reggelre törvény lett az agymenésből.
    3. Ilyen alapon az éjszakai diákbuszozás tiltása helyett más törvényeket is hozhattak volna, hogy ne történhessen meg még egyszer ugyanez. Például:
    - Verona felé tilos busszal közlekedni
    - egy buszon max 10 fő utazhat (így nyilván annál több nem halhat meg)
    - belsőégésű motorral ellátott busszal tilos közlekedni (hisz annak üzemanyaga gyúlékony)
    - stb

    Az ostoba NER-társak ilyen jogszabályoknak is ugyanúgy tapsikolnának, ahogy most tapsikolnak.

  • 2017.02.16 10:23:31GMS

    ricamaca: off: hát ha a kirándulásON mennek el, akkor azt gondolom, hogy legalább nekik is jó volt.:)) Ellenben ha a kirándulásRA mennek el, akkor azt, hogy ők is részt vettek rajta.:) és még azon csodálkozom, hogy a szőke, agyhalott agrárpolitikus maca nemhogy egy értelmes mondatot nem tud összerakni, de még egy alany állítmányt se sikerült neki egyeztetni. Ó szép magyar nyelvünk.... sallala. De hát ragozni tudni kell.
    on: szokásos dzsentri tempó gyerekeim - menjünk ki Olaszba meg Franciába, de óccsó legyen ám. Aki ki akar menni oda, az fizesse meg a kölök biztonságát, ne utána rinyáljon, hogy füstbe ment (mármint a kölök, szó szerint). És az ember nem éji állat. Bár az éjjeli forgalom tényleg kisebb, de éjjel simán el lehet bóbiskolni a volán mellett, és egy-két másodperc kihagyás is lehet végzetes. És az sem véletlen ugye, hogy a román kamionosok okozzák egész Európában a legtöbb balesetet, nem a dánok vagy pl. a németek. Mennek azok éjjel-nappal, mint a vadak és akkor alszanak a volánnál, mikor épp rájuk jön. Ha meg épp te vagy a környéken, hát istenem, szívás.
    Arról meg nem is szólva, hogy azok a gyerekek, akik megengedhetik maguknak ezeket az utakat, nem a külföldi kultúrát fogják magukba szívni, hanem jó eséllyel vásárolgatnak, meg elszórják a pénzt nasira (most a pia-drog kombót nem említeném, de bizonyos kor felett ez is benne van). Kevés olyan kirándulást láttam, ahol lett volna rendes városnézés, és nem az id.vez, vagy a tanár nyomja le, hanem a gyerekek készültek volna a meglátogatandó hely kultúrájából, Ennek mondjuk lenne értelme: projektmunka és megtanulnának összefüggően beszélni mások előtt, élesben is. Hovatovább a síelés mellett is lehetne esti vetélkedőket rendezni a francia szokásokból, kulturális érdekességekből.

  • 2017.02.16 11:26:16kisvirag78

    Elalvás ellen a legjobb módszer a sofőröknél az x óránkénti kötelező váltás. Általában működik, eddig is volt szabályozás, az miért nem elég??

  • 2017.02.16 12:04:51Peterpapo

    Egyszerűen nevetséges ez a döntés. Évtizedek óta így működtek a dolgok és most egy szerencsétlen és szomorú eset miatt kitalálják ezt a baromságot. És ha nappal is történik majd egy hasonló, akkor betiltják az iskolai utazásokat? Vagy megszüntetik az összes távolsági buszjáratot is? Repülők is szoktak lezuhanni, miért nem tiltják be repülést? Bármilyen baleset történhet egy ember életében be tiltják magát az életet is?

  • 2017.02.16 13:52:30ZOH

    a cikkben szereplo masik otlet meg nagyobb faszsag: kerjunk meg meg egy NYILATKOZATOT a semmirol... bravo...

  • 2017.02.16 14:42:42főkolompos

    butaság, ehelyett az innovációt kellene tolni, legyen minden diákokat szállító buszban sávtartó automata, elalvásfigyelő meg ami létezik minden hasonló sofőrt és így az összes mögötte ülő biztonságát figyelő kütyü.
    ez is pénzbe kerül, de lényegesen olcsóbb mint szállást fizetni. Ráadásul ezzel az utazás színvonala is javul, hiszen újabb buszokat kell venni.
    Tehát:
    - a kormány javaslata baromi sok pénzbe kerül, és az éjszakai baleseteket ugyan meggátolja (hiszen éjszaka nem lehet közlekedni), de nem javítja a nappali biztonságot, ráadásul hosszú távra bebetonozza a meglévő elavult rendszert és technikát (hiszen ha szállásra kell költeni egy csomó pénzt, nem marad innovációra, így senki nem vesz új buszt modern technológiákkal felszerelve)
    - ezzel szemben ha a kütyük meglétét írják elő, akkor nem csak az éjszakai de a nappali biztonság is javul, emellett nő az utazás komfort is, és mindezt jóval olcsóbban, mintha szállást kellene fizetni a sofőröknek és a diákoknak is.

  • 2017.02.16 15:17:13xnoname

    Senkinek nem jó az éjszakai utazás. A gyerekek utána három napig totál fáradtak. Zsugori állatok akik kockáztatják saját és mások (bizony mások is vannak az úton) életét csak azért, hogy spóroljanak egy kis pénzt. Külföldön ez azért nem probléma, mert fel sem merül, hogy a gyerek a buszon (ne)aludjon. 0:00 - 5:00 között tiltanám az utazást.

  • 2017.02.16 18:55:24efi

    @pamutpamlag
    "Akit zavar a sötét, ne vezessen." A sofőrt zavarta...

    "A forgalom sokkal veszélyesebb, mint az éjszaka." Rendben van, akkor ebből viszont az következik, hogy a biztonság érdekében a 5-23 közötti időszakban, vagyis nappal kell betiltani a buszozást...Menjenek a buszok éjszaka, vannak reflektorok, olyanok mint a napfény, még 50 km-re is látni tőlük a hegyeket. Aludni lehet nappal is, csak le kell húzni jól a redőnyt. Sőt felesleges is aludni, akár 2-3 napot is kibír nélküle az ember.

    Ritka sok hülyeséget hordasz össze amúgy.

  • 2017.02.16 19:24:33pamutpamlag

    @efi 2017.02.16 18:55:24
    "Ritka sok hülyeséget hordasz össze amúgy."

    Bagoly mondja.

    Amúgy ilyen alapon az éjszakai diákbuszozás tiltása helyett más törvényeket is hozhatnának, hogy ne történhessen meg még egyszer ugyanez. Például:

    - Verona felé tilos busszal közlekedni

    - egy buszon max 10 fő utazhat (így nyilván annál több nem halhat meg)

    - belsőégésű motorral ellátott busszal tilos közlekedni (hisz annak üzemanyaga gyúlékony)

    - stb


    Ezek hasonló ostobaságok, mint a most belengetett ötlet.


    De a szervilis NER-társak ilyen jogszabályoknak is ugyanúgy tapsikolnának, ahogy most tapsikolnak, veled az élen.

  • 2017.02.16 21:46:52efi

    Hát, ha valakitől messze áll a Nem Egy működő Rendszer (NER), az én vagyok, úgyhogy ez nem jött be.

  • 2017.02.17 01:38:57pamutpamlag

    @efi
    "Hát, ha valakitől messze áll a Nem Egy működő Rendszer (NER), az én vagyok, úgyhogy ez nem jött be."

    Megbocsáss, de ez teljes mértékben hihetetlen.

    A realitás az hogy az ilyen ordas hülyeségekkel kizárólag az ostoba és/vagy szervilis NER társak képesek egyetérteni.

    A szokásos képlet: történik valami (vagy nem történik, de úgy tesznek), és a cselekvő kormány látszatát keltve reagálnak valamit. Ez a reakció többnyire teljes mértékben hülyeség, mivel az okot nem tárják fel, így valódi válasz sem születik a problémára (ahogy ebben az esetben sem).

    Viszont van egy többé-kevésbé jól hangzó agymenésük, amiből hopp, reggelre törvény lett, fel sem tudsz ocsúdni.

    Mindezt pusztán azért, mert így lehet pár szavazót szerezni.
    A probléma meg közben nincs is, vagy le van szarva.

    A sok hülye meg lelkesen tapsikol.

    Ez az eset is egy tipikus iskolapéldája a fentieknek.
    Ez van sajnos.

  • 2017.02.17 10:15:103x

    Nancsibacsi, te hol élsz, a kdnp-s retardáltak rezervátumában? Felháborító az ostobaságod, a bátorságod pedig ijesztő.

  • 2017.02.17 10:34:033x

    "osztom ezt a véleményt": Azért mennek Franciaországba, mert a szállás feleannyiba kerül mint az osztrák és garantált a síelésre alkalmas hó. Ez több évtizedes tapasztalat, nem te fogod feltalálni a spanyolviaszt. Aki tudja mi az a síelés, ha teheti nem megy Szlovákiába bármilyen olcsó is. Továbbá síelni ezen a földrészen 3-4 hónapon keresztül lehet (kivéve a gleccsereket). És ez a 3-4 hónap mindenképp egybeesik a tanítással. Az iskolák eddig is kigazdálkodták, a gyerekek nem maradtak analfabéták. De fordítsuk meg a kérdésedet (minek Franciaországba?) Tfh. szeretnél síelni menni, és október környékén ki kell csöngetni az előleget, vagy az egész költséget, mit választanál? Szlovákiát: olcsó, lepattant, nem hóbiztos, garantált tömegnyomor. Ausztria: színvonal jeles, hóbiztosság nagy százalékban jó, nagyon drága. Franciaország: nagyon színvonalas pályarendszerek, hóbiztos, szállás olcsó, messze van, de az ifjúságot ez általában nem zavarja? És még egy dolog, aki síelni akar, annak nem alternatíva SEMMI, pl, lepattant felvidéki városok, stb...

  • 2017.02.17 16:51:12Pécsi bölcsész

    akinek nincs pénze kenyérre NE egyen kalácsot!

  • 2017.02.17 19:28:09marczy

    Vitakultúra ebben az országban valóban nulla, ezért lenne jó már végre valahogy itt hagynom ezt a fertőt.
    De nem ez a lényeg, hanem az, hogy ez nem magyar, nem káeurópai specialitás. Volt, hogy osztrákokkal, Bécsből indulva buszoztam egyetlen magyarként. A cél Közép-Olaszország volt. Indulás délután 5-kor, odaérés másnap reggel.
    Ha egy cseh busszal történik ugyanez, azt vélhetően nem tudjuk meg mi, magyarok.

  • 2017.02.17 22:15:04efi

    @pamutpamlag
    A hülyeség pártfüggetlen.
    Nem tudom amúgy minek idekeverni a politikát, én - és még sokan mások - úgy gondoljuk, hogy éjszaka vezetni, főleg hogy nem lenne muszáj, hülyeség és balesetveszélyes. A rendeletterv a 4:30-as kezdéssel vagy mennyivel, szintúgy. 7:30 minimum.

  • 2017.02.18 00:17:52pamutpamlag

    @efi 2017.02.17 22:15:04
    "Nem tudom amúgy minek idekeverni a politikát"
    .
    Látod, ezt én sem értem. Kérdezd meg a kormányt, ők akarnak ugyanis mindenáron szabályozni.
    .
    Ami alapvetően nem lenne baj, hisz ez a dolguk. Viszont ebben az esetben mégiscsak baj, hisz megalapozatlanul, feleslegesen és hülyeséget akarnak csinálni. És ebből a mentalitásból már igen sok embernek elege van.

    "úgy gondoljuk, hogy éjszaka vezetni, főleg hogy nem lenne muszáj, hülyeség és balesetveszélyes."

    A gondolat így hangzik helyesen:
    Vezetni balesetveszélyes.
    És ezen semmiféle felesleges, hülye tiltás nem segít.

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 17 díjnyertes fotó 2016-ból

Lakótelepen, slaggal mosdatott elefánt, gyönyörű portrék, sportolói örömkönnyek.

OTTHONTÉRKÉP Szupertuti eladó nyaralók

A legnépszerűbb a Balaton és Pest megye, de az egész országban lehet gyöngyszemekre bukkanni. Nyaralókörkép a hirdetések alapján.

ÉDES POFA Ne dobd ki a zöldjét!

Három tuti recept, és garantáltan más szemmel nézünk a tavaszi zöldségekre, mint eddig. Bónusz: még a gyerek is megeszi.
Ajánlok blogbejegyzést

OnGo beszámolók

Hirdetés