INTIM

Lulu randizik: Más terhét nem cipelem!

2010. június 3., csütörtök 09:47

lulu4_mSajnálat, szégyen, és megdöbbenés keveredett bennem. Szorított a torkom, és alig jutottam szóhoz - meséli legújabb kalandjáról Lulu.

Párkereső hősnőnk összefutott már magamutogató jogásszal, tuszkolt első randin lerészegedő jelöltet taxiba, sőt ápolta egy pánikbeteg terepjárós lelkét is. Kudarcai ellenére mégis kitart.
Lulu társat keres, 4. rész.

A sikertelen harmadik randim után azon tépelődtem, hogy letörlöm magam a Randivonalról. Úgy tűnik ugyanis, hogy az ismerkedésnek ezt a formáját nem nekem találták ki. Aztán a barátnőimmel megvitattuk a dolgot, és meggyőztek arról, hogy tegyek még néhány próbát, ha másért nem is, hogy legyen miről mesélnem a társaságban. Hozzáteszem, hogy egyikük szintén tagja a társkeresőnek, és attól eltekintve, hogy ő sem találja ott a párját, neki eddig teljesen átlagosnak mondható találkozásai voltak.

Személyesen is jó benyomást tett rám

Maradtam hát az oldalon, és tovább folytattam a levelezéseket. Kíváncsiságból megkérdeztem a férfiakat arról, hogy nekik milyen tapasztalataik vannak. Kiderült, hogy náluk is akadnak érdekes történetek. Néhány napon át hosszasan diskuráltam egy operatőrrel, akivel munkánkból kifolyólag rengeteg közös témánk adódott. Kiderült, hogy ő is elvált, és szinte napra pontosan akkora a lánya, mint az enyém. Volt hát miről tapasztalatot cserélni, és ezúttal úgy álltam a dologhoz, hogy nem várok semmit, csupán egy kellemes, átbeszélgetett estét. Munka után futottunk össze, és megbeszéltük, hogy iszunk egy üdítőt egy zuglói étteremben. Az úton kellemesen elbeszélgettünk, majd beültünk a helyre. Zoltán nagyon kedves volt, és személyesen is jó benyomást tett rám. Rengeteg közös témánk akadt. Aztán az este közepén megkérdeztem, miért vált el. Nem akarta elmondani, de riporteri vénám nem engedett nyugodni. Hosszas kérdezz-felelek után végre kinyögte a történetét. Bevallom, lefagytam.

Nem kerteltem

Sajnálat, szégyen, és megdöbbenés keveredett bennem. Szorított a torkom, és alig jutottam szóhoz. Elmesélte, hogy megromlott házasságuk végén a családi házukban próbált meg öngyilkosságot elkövetni. A felesége hívott hozzá mentőt. A szerencse a szerencsétlenségben, hogy a kislánya már aludt. Persze egyértelmű, hogy figyelemfelkeltés volt ez csupán, de hónapokig pszichiátrián kezelték a történtek után. Nem kerteltem. Elmondtam neki, hogy bár nem tudom teljes mértékben átérezni a helyzetét, nagyon sajnálom, és azt kívánom neki, hogy találja meg a lelki békéjét, és egyszer majd a párját is. Nem tagadom, megviselt a története, hiszen az első olyan férfi volt, akivel úgy éreztem, közös nyelvet beszélünk. De valakinek a súlyos terhét, történetét nem akarom magammal cipelni. Van saját múltam, és voltak démonjaim, amelyekkel én magam is megküzdöttem. Nem akarok, és nem is tudok egy ilyen súlyos hátizsákot a vállamra venni. Kövezzenek meg érte, de hazaérve kitöröltem a számát, miután kedvesen megírtam neki, hogy nem akarok második randit.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.06.03 18:45:35Meryl vagyok

    Nincs jogom kritizalni a dontesedet, de szerinted kinek nincs demonja, multja, aki elmult mar 35 eves? Aki azt allitja, hogy nincs az hazudik. Es miert gondolod, hogy ez a pasas nem volt kepes feldolgozni a sajat multjat? Az elso oszinte, normalis pasi akivel osszefutottal az interneten, akinek van batorsaga elotted vallalni, hogy igen, gyenge volt es elhasalt az eleteben egyszer. Segitseget kert, talpra allt es elindult ujra. A legfontosabb keszsegek egyike a talpraallas keszsege, hogy akkor is tudj valamibe (leginkabb sajat magadba) kapaszkodni, amikor ugy erzed minden osszeomlik.

  • 2010.06.03 19:03:44eternity

    Labilis időszakai mindenkinek vannak. fontos persze, hogy mennyire billen ki az egyensúlyával, illetve, hogy milyen gyakran.
    Szerintem te most gyáván megfutamodtál, pedig egyelőre semmit nem tudsz a fickóról. előkaptad a sztereotípiát, hogy aki járt pszichiátrián, az bolond, és eszedben sem volt mélyebbre ásni. Nem azt mondom, hogy tessék "bolondokat" babusgatni, de viselkedésed felszínes és érzéketlen volt. Továbbá egyáltalán nem riporteri vénára utaló egy ilyen izgalmas szálat elengedni.

  • 2010.06.03 20:26:49KoborMacska

    Ha nem akarod masok terhet cipelni, akkor miert kerted - mi tobb: eroszakoskodtal - hogy tegye a valladra? Nem az o dontese volt, hanem a tied. Es miutan kiszedted belole amivel nem akart teged terhelni, jol kirugtad. Legkozelebb donts el renedesebben, hogy most akkor akarod-e a masik hatizsakjat vagy nem.

  • 2010.06.03 21:48:10Zigomer Trubahin

    Nincs ezzel semmi gond ("más terhét nem cipelem!"), ez is egyfajta filozófia, biztos lesz, akinek bejön. Csak aztán ne lepődj meg, ha majd egyszer te akarnál valami terhet megosztani, és akkor meg a te mobilszámodat törlik ki.

  • 2010.06.03 22:42:01standard hunky

    Kedves Lulu! Már ne is haragudj, de abba egy pillanatig sem gondoltál bele,-amikor kedvesen visszautasítottad-hogy vajon mekkora csalódást okoztál neki? Ahogyan KoborMacska is írta: kierőszakoltad belőle a választ. Ezek után még van képed lerázni, miközben ő megtisztelt a bizalmával, ha ez felemás is volt ;köszönhetően a khm...meggyőzőerődnek. Elmondott egy olyan komoly és súlyos dolgot, amivel nem nagyon büszkélkedik az ember fia, főleg nem az első személyes találkozás alkalmával. Talán azért olyan elkeseredett és reménytelen sok mindenki, mert ilyen minősíthetetlen módon kezelik egyesek, ha úgy érzi az ember, hogy megnyílhat a másiknak.Hm?.Talán jobb lenne a "minden pasi defektes, miért nem találom meg az igazit?!" picsogást sutba dobni.Talán jobb lenne előbb magaddal tisztába jönnöd, aztán az elképzeléseiddel, majd azután számba venni a férfianyagot!
    (Mielőtt puffogó viperává avanzsálnék, te ajánlottad fel a kövezést, jogosan!)

  • 2010.06.03 23:21:49ezmarsok

    Ez szerintem eleg durva huzas volt! Zoltan nagyon jol erezheti magat most a borebe. Nagyot lenditett rajta ez a nyilt belerugas hogy minel elobb helyrealljon! Na meg a nokhoz valo bizalma is mely gyokereket eresztett. Aki ilyet csinalt az assa is el magat!! (marmint Zoltan) Nehogy merjen probalkozni ujra part talalni! Ami a durva az egeszbe hogy Lulu szedte ki belole es igy reagalt ra. Mi lett volna pl. ha tobb randi utan derult volna ki, es Lulu mar javaba belezugott volna, akkor is ropult volna Zoltan?
    Lulu szerintem nagy bakit csinaltal!

  • 2010.06.04 07:01:40zovar

    "Van saját múltam, és voltak démonjaim, amelyekkel én magam is megküzdöttem."
    Ezt írtad, kedves Lulu, magadról.
    Ezek után hogyan várhatod el, hogy bárki a hátára vegye a Te múltadat, a Te démonaidat? Szerintem ez egy nagyon önző húzás, tipikusan a "nekem mindent nézzen el, de én semmit" hozzáállás.
    Remélem, egyszer túllépsz ezen, és akkor majd Te is megtalálod a párod. De addig csupa ilyen pasikat fogsz kapni, nem véletlenül. Mondjuk úgy, jelen pillanatban ez a feladatod, addig nem léphetsz tovább.
    Zoltánnak meg ennél sokkal több szerencsét, és megértőbb nőket kívánok!

  • 2010.06.04 07:51:46jerome

    Bocsánat attól, akinek a hozzászólására ez válaszként jelenik meg, önálló kommentként akartam írni, de valamiért nem sikerül

    Ne verjétek el a port Lulu-n, mert nem adott még egy esélyt a randira. Szerintem korrekten járt el, illetve talán akkor lett volna korrektebb, ha ezt személyesen teszi. De talán nem is ez a lényeg.

    Írta valaki, hogy 35 év fölött mindenkinek vannak démonjai, illetve kritikus helyzetek. Ez korábban is létezik, később is. De.

    Jómagam épphogycsak túlvagyok egy súlyosnak mondható krízisen. Éppcsak nem hagytam ott a családom, és nem állítom, hogy túl sok visszalépést tettem a szakadék szélétől, ami mellett ott a tábla: "Válás". Még látom a mélységet. Kicsit több mint egy éve tart, nagyjából lebomlott a korábbi stabil, kiszámítható és erős személyiségem, és újra kellett építeni magamban magammal kapcsolatban mindent. Rengeteg illúziót vesztettem, leginkább magammal kapcsolatban, rengeteg - keserű - tapasztalatot nyertem, rengeteg fájdalmat okoztam másoknak, és magamnak nemkülönben.

    Nem akarom ide leírni hosszan az indokokat, miért jön ki a billentyűzetem alól a következő mondat:

    Ha egy kapcsolatban úgy érzed, áldozatot kell vállalnod bármiért - az a kapcsolat nem fog elégedettséget okozni. Boldogságról nem ejtek szót, azok ritka pillanatok...
    Önzés vagy sem: egy életünk van. Akkor vállalj áldozatot másért, ha nem érzed áldozatvállalásnak. Paradox módon hangzik, de így van.

    Lulu jól döntött. Lehet önzésnek nevezni, de jobb így, mint ha fél év - egy év után jönnek rá, hogy mégsem működik...

  • 2010.06.04 08:25:08Meryl vagyok

    A hozzaszolasok allatt van szurke mezoben van egy "uzeno ki/be" gomb, azt megnyomva jon fel az ablak ahova onallo hozzaszolast tudsz irni :)

    Kompromisszum elutasitasaval kapcsolatban azert en sokkal szkeptikusabb vagyok. Magazinok, ujsagok alapjan azt gondoljuk, hogy van problemamentes elet - pedig nincs. Mert mindenki lehet beteg, mindenkit kirughatnak a munkahelyerol, mindenki kerulhet olyan helyzetbe, hogy megbillen az elete egy pillanatra es vannak am helyzetek, amibol nagyon nehez talpraallni. Az egyetlen ami megment ilyenkor, az az erzelmi biztonsag, ami olyan ritka manapsag, mint a feher hollo. Erzelmi biztonsag pedig csak kozosen megharcolt helyzetekbol lesz ket ember kozott.

    Abban igazad van hogy mas problemajat nem kell megoldani. Popper Peter mondta sokszor, hogy azok a nok, akik megmentik a ferfiakat es aztan azt varjak, hogy a megmentesert cserebe majd szeretik oket, azokat mindig elhagyjak a pasik amikor mar talpraalltak. Lulu tortenetebol viszont nekem az derult ki, hogy ez a pasi mar megoldotta a gondokat - o inkabb attol ijedt meg szerintem, hogy a pasit pszichiatrian kezeltek.

  • 2010.06.04 08:29:28Drág

    Nem derül ki a cikkből, hogy Zoltán hogy érzi, túl van-e már a történteken. Lulu írja csak, hogy kívánja, találja meg a lelki békéjét. Miután mindenki magáról beszél, valószínűleg Lulu az, aki úgy érzi, ő még nem lenne túl a történteken Zoltán helyében...de Zoltán erről meg lett kérdezve, ő mit érez, gondol a történtekről? Simán túl lehet már rajta.
    Mit jelent cipelni másnak a terhét? Ha Zoltán már túlélte a válást, új alapokat rak, új életet kezdett és ehhez társat keres - mit kell itt még cipelni Lulunak?
    Én önvizsgálatot tartanék - milyen bugokat hozott fel bennem a történet és én mit nem dolgoztam fel önmagamban a válásom kapcsán...Zoltán remek tükörképet mutatott, csak bátran bele kellene nézni és folytatni vagy elkezdeni a nagytakarítást önmagadban...különben egész életedben a démonok fogja maradsz Lulu.

  • 2010.06.04 08:37:34Doris

    Szia Lulu!


    Egyet értek! Maximálisan. Nem tudok azonosulni picit sem a fenti kommentekkel kivéve Jeroméval. Totál jól látja az áldozatvállalási kérdést.

    Nem értem mi van az emberekkel...

    Lehet önző dög vagyok, de nem kéne ekkora teher nekem sem. Menekülnék hanyatt homlok az ellenkező irányba.

    Van egy ismerősöm T. a barinőm bátyja. Fiatal harminc egy két éves, hihetetlenül sármos férfi (a szeme sem áll jól a gazembernek) és ami a legelragadóbb benne, hogy beszéli a nők nyelvét. Vannak ilyen őstehetségek. Egyszerűen tudja mit mikor hogyan kell mondani. DE! Szenvedélybeteg, méghozzá játék. És nem enyhén. Itt áll a világban egy fiatal férfi, aki egyszerűen nem tud megállni a maga lábán. Kifolyik a kezéből a pénze és vele együtt az élete. Ugyanakkor életművész. Mindig talál megfelelő nőt magának. A hihetetlen az, hogy nem titkolja. Megmondja a nőknek, hogy neki van ez a "betegsége" (magyarul egy önző, önfegyelem nélküli parazita, aki a büszkeségét réges régen elhagyta valamelyik játékteremben) és tudod mi a röhej Lulu?! hogy a legtöbb nő tényleg úgy reagál rá, hogy na majd pont ő fogja kigyógyítani a "betegségéből". Hát tudod, ezek a nők meg is érdemlik a sorsukat, akikben szintén nincs anyni józan ész és tartás hogy egy kellemes szempárnak nemet mondjon.
    Persze hogy nálam is próbálkozott. Közel lakunk a barinőmmel egymáshoz és gyakran találkozom T-vel is. Leültünk egyik este beszélgetni, borozni ketten, és akkor kinyögte, hogy "beteg". Hát nem ébredt fel bennem az ápolónő. Picit sem. Sőt ellenkezőleg, inkább Csernus kívánkozott ki belőlem. T. azóta sem érti, hogy rám miért nem tud hatni??? Ördögi kör: én őt bottal sem piszkálnám, mert nincs szükségem egy ilyen óriási gondra, ő viszont innentől kezdve kihívásnak érez, mert mi az hogy nem adom be a derekam egy mosolyától.

    Szóval azok a kommentelők akik szerint te egy szemét dög vagy, mert nem ápolod ezt a szerencsétlen operatört, csak azt tudom mondani, hogy akkor hajrá! Mártírkodjanak ők. Ápolgassák, kapjanak frászt ők, és aggódják halálra magukat, Szerintem akik arra éreznek affinitást hogy egy ilyen öngyilkos hajlamú ürgével kezdjenek, tán nekik sem ártana orvoshoz fordulni.

    De mondjuk mindenki úgy cseszi el az életét ahogy szeretné.

    Az ilyen beteg embereknek, mint az operatőr is, nem barátnő kell hanem ápoló, meg pótanya.
    Az élet kegyetlen és rohadt nehéz. Nem lehet megkövezni egyetlen embert sem azért, mert az érdekeit szem előt tartja. És ebben az esetben még csak önzőnek sem mernélek titulálni. Egyszerűen csak van józan eszed és fel tudod mérni hogy mi mivel jár(hat).

    Fel a fejjel! Csak lesz egy normális ürge is a hálón aki rádakad.

    Doris

  • 2010.06.04 08:42:45Csillaggyermek

    Szia Lulu!

    Hát igen, részben egyetértek azzal amiket írnak, hogy te mit fogsz majd tenni. A te problémáidat rázúdítod -e egy olyan férfira, aki jó lennen neked? Amúgy nekem még az jutott eszembe, hogy ha Zoltán hazudott volna, akkor mi van? Neked az lett volna a "jó" helyzet. Viszont, ezek után gyanítható, hogy ő őszinte ember volt. De egy "35 éves szőke hercegnél" ott lesz majd benned, hogy ő mit hazudott, mert ennyi idősen már senki sem hisz a mesékben.

    Másfelől viszont melletted állok, hogy ha neked nem ez kell, akkor szia. Azt nem tudom mi a jobb, annó én inkább a randi véégén szoktam a lányoknak mondani, hogy örültem, hogy megismerhettem őket, de nem őket keresem. De ugyanez a problémád visszaköszön a férfiaknál is, és más területeken is mindkét nemnél. És bizony, ez a társkeresés, oda-vissza teljesülni kell két elvárásokkal teli kívánságlistának. Béna, statisztikai módszert véve: ha hasamra ütök és tippelek, hogy 100 lányból nekem megfelel az igényeimnek 1, akkor azt jelenti, hogy 10000 lányból egy olyan van, akivel kölcsönösen megfelelünk egymásnak. És ezzel a 100-ból eggyel még úgy érzem optimista voltam. Ez a 10000, na ez a durva, nem pedig a smirglipapír.
    Ezek miatt érzem úgy, hogy sok kommentelőből ez ordít: ha nem értékeled át magad és az igényeidet, akkor nem fogsz megfelelő férfit találni, egyfelől mert nincs annyi társkereső férfi, másfelől mert az már olyan sok, hogy annyi idő sincs a világon amit keresésre fordíthatsz.

    Ennek ellenére szerintem nagyon mérlegelni kell, érdemes -e "lentebb adni", és főleg miből. Legtöbbünk számára a múlt egy könnyen feladható pont, mert az emberek változnak, és nem az a fontos honnan jössz, hanem ki vagy most és merre felé tartasz.
    Ha rosszból enged valaki, abból meg csak újabb rossz kapcsolat születik.

    Csillaggyermek

  • 2010.06.04 09:10:59Doris

    Emberek!!!!!


    Elfelejtitek, hogy nem egy átlag problémáról van szó! Mentálisan beteg a faszi! Hahó! Okés hogy vannak problémák, és mindenkinek kidől egy két csontváz a szekrényéből, de ez egy tömegsír basszus! Nem arról van szó hogy mezeien megviselte egy válás, átlagos problákkal, rakciókkal. Ami sokakkal megesik, de rohadt kevesen nyúlnak a bicska után.

    Vegyétek már észre, hogy mekkora felelőségről van szó! És ez nem azt jelenti hogy nem válallnék felelőséget saját tetteimért vagy a páromért, barátaimért. Nagyon is vállalok. De nem nyelném le a békát ha valaki azért tenne kárt magában mert esetleg nem tetszett neki a tegnapi beszélgetésünk és ő most rossz passzban van. És őfel akarja hívni magára a figyelmet. Ha valaki meg akar halni az ugorjon le a 10.ről és akkor tutira megy. Nem pedig kínlasztani a környezetemet. ezek a figyelemfelkeltős öngyilkos módszerek árulkodnak leginkább arról hogy egy állati önző emberrel állsz szemben. Mert azt hiszi csak neki vannak olyan óriási problémái amit nem lehet megoldani. Tán nem akarja! Tán nagyon is szeretik az ilyen emberek hogy velük foglalkoznak. Azt hiszik ha nem csinálják a cirkuszt akkor ők nem is érdekesek. Volt olyan barinőm akinek a férja 18x próbálkozott különféle öngyilkossági módszerekkel. A hülye csaj meg tűri. Hát mondanom sem kell meg is érdemli a férjét.

    Nem átlag problémáról van szó. Nagyon nem. Ehhez szakember kell. Egy ilyen "vállalkozásba" hogy megmenteni egy beteg férfit simán rámegy a nő is. Idegileg. Semmi más nem lesz belőle mint egy kétlábon járó ideggombóc. Egyik nap jobb a másikon rosszabb. Azt aggódhat folyamatosan. És kiöli az életét.

    Bocsánat a kirohanásért, de nem igaz hogy ezt nem méritek fel!



  • 2010.06.04 09:13:09Padme

    Szia Lulu!

    Egyetértek Veled, hasonló esetben én is így döntök.
    Két éve elváltam, a barátnőm beregelt egy társkereső oldalra. Sok emberrel megismerkedtem, néhányukkal a valós életben is tartom a kapcsolatot, barátságok születtek. De társat nem találtam.

    Ezek a társkeresők a pár találásról kéne, hogy szóljanak. De valamiért nem így van. Megkockáztatom, a jelenlévők fele nem ezért van ezeken az oldalakon.
    Nincsen adat arról, milyen %-ban találtak párt /nem alkalmi kapcsolatot/ . De az ismerőseim alapján 2%! Ez elképesztő!
    Az az elenyésző kisebbség aki valóban komoly szándékkal lép fel ezekre az oldalakra, nagy valószínűséggel nem talál, vagy csalódások érik. Nagy a szórás :-)

    Szóval:

    Marad a "szembe jön velem", vagy a "bemutatlak egy kedves barátomnak" ?

  • 2010.06.04 09:16:41IQLight

    Teljes mértékben egyetértek Lulu döntésével. Egy ilyen jellemgyenge nőszemély ne kösse össze az életét egy önsajnálatát végletekig kimerítő férfivel. Az öngyilkossággal fenyegetőzés és a befejezett öngyilkosság közt is hatalmas a különbség, márpedig Zoltán végrehajtotta a dolgot. Az öngyilkossághoz vezető út olyan, mint az utolsó busz. Elindul, vannak megállói, aztán beérkezik a garázsba. Azzal, hogy Zoltán elmesélte élete tragédiáját, felültette Lulut erre a buszra, ez volt az első megálló. Lulutól gerincesebb lett volna azt mondani, Ő nem érzi magát elégnek egy ilyen feladatra, de ez már csak lovagolás a szavakon.

  • 2010.06.04 09:44:50standard hunky

    Zoli már jól van, ha nem így lenne, nem mondta volna el a történteket, még unszolásra sem! Nem ápolni kell, hisz jól van, hanem egy társra, olyan partnerre van szüksége, akinek segítségével végleg visszarázódhat a helyes kerékvágásba! Lehet, hogy a kommentelők egy része a posztoló irányába elfogult, bár egyszerűen nem értem miért?Nem tudom tolerálni az elzavarós lépést. Talán jelen esetben ez a legjobb, ami Zoltánnal történhetett! Drukkolok neki!:)

  • 2010.06.04 09:55:30Mtfun

    Ezért sem szabad őszinténnek lenni egy Nővel.Ha az adott pillanatban jó ötletnek is tűnik, később mindig csak a komplikáció van belőle.

  • 2010.06.04 10:20:04Csillaggyermek

    Nem pont ezzel, de hasonlóval értek egyet.
    Ezért nem szabad mindent elmondani egy Nőnek. A legtöbbnek még be is jön, mint hogy "titokzatos". Zoltánnak is szerintem ez lett volna a nyerő stratégia. Jótanács viszont azoknak akik ezt alkalmazzák: csip-csup ügyekben is ezt kell játszani, mert néhány titokot muszály napvilágra hozni a sok feszegetés, könyörgés és energia beleadása után, és ha az mind apróság, akkor meg lehet úszni a nagyokkal.

  • 2010.06.04 10:20:06libanoni cédrus

    Lulu, szerintem jól tetted, amit tettél. Őszinte voltál, és miután meghoztad a döntésedet, megmondtad. Valóban, talán egy telefont megérdemelt volna ez a fiú, mert sms-ben megszaktani bármilyen, akár még kezdődő kapcsolatot is, szerintem méltatlan és embertelen. De ez itt csak mellékszál. Elsősorban arról van szó, hogy mindannyian hús-vér emberek vagyunk, amibe az is belefér, hogy néha olyan döntéseket kell meghoznunk, amik fájnak másnak. Saját magunknak is. A gyengeségünkkel szembesítenek minket. Igen, Te most azzal szembesültél, hogy egy lelkileg sérült embernek nem tudsz a társa lenni. Bármennyire is tetszik az illető. Nem apáca, nincsenek Florance Nightingel-i hajlamaid. Ez valóban olyan feladat, ami annak való, aki rendelkezik ilyesmivel. Vagy aki halálosan szerelmes lesz egy randevú alapján. És főleg: akinek nincs kisgyereke, akit veszélytethet potenciálisan egy érzelmileg labilis emberrel való kapcsolat. Igen iylenek vagyunk, van, hogy túl nagy feladat elé állít az élet. Ilyenkor jobb az egyenes őszinteség, mint a próbálom, hátha mentalitás. A megkövezőknek ajánlanék egy kis olvasnivalót: Stefan Zweig: őszinte szív c. kisregénye. Nem túl hosszú, de nagyon elgondolkodtató. Arról szól, hogy a szánalom, a gyengeség, a megfelelni válás mekkora tragédiákat tud okozni. És hogy lépésről, lépsre tudunk ebbe belesodródni, mert szégyeljük magunkat azért, ha be kell vallanunk, valami nem nekünk vaó, túl gyengék / gyarlók vagyunk hozzá.

  • 2010.06.04 10:21:08libanoni cédrus

    Lulu, szerintem jól tetted, amit tettél. Őszinte voltál, és miután meghoztad a döntésedet, megmondtad. Valóban, talán egy telefont megérdemelt volna ez a fiú, mert sms-ben megszaktani bármilyen, akár még kezdődő kapcsolatot is, szerintem méltatlan és embertelen. De ez itt csak mellékszál. Elsősorban arról van szó, hogy mindannyian hús-vér emberek vagyunk, amibe az is belefér, hogy néha olyan döntéseket kell meghoznunk, amik fájnak másnak. Saját magunknak is. A gyengeségünkkel szembesítenek minket. Igen, Te most azzal szembesültél, hogy egy lelkileg sérült embernek nem tudsz a társa lenni. Bármennyire is tetszik az illető. Nem apáca, nincsenek Florance Nightingel-i hajlamaid. Ez valóban olyan feladat, ami annak való, aki rendelkezik ilyesmivel. Vagy aki halálosan szerelmes lesz egy randevú alapján. És főleg: akinek nincs kisgyereke, akit veszélytethet potenciálisan egy érzelmileg labilis emberrel való kapcsolat. Igen iylenek vagyunk, van, hogy túl nagy feladat elé állít az élet. Ilyenkor jobb az egyenes őszinteség, mint a próbálom, hátha mentalitás. A megkövezőknek ajánlanék egy kis olvasnivalót: Stefan Zweig: őszinte szív c. kisregénye. Nem túl hosszú, de nagyon elgondolkodtató. Arról szól, hogy a szánalom, a gyengeség, a megfelelni válás mekkora tragédiákat tud okozni. És hogy lépésről, lépsre tudunk ebbe belesodródni, mert szégyeljük magunkat azért, ha be kell vallanunk, valami nem nekünk vaó, túl gyengék / gyarlók vagyunk hozzá.

  • 2010.06.04 10:58:13Drág

    Írkáljuk a nézőpontjainkat - holott a másik felet meg se hallgattuk és ami a legfontosabb: ott sem voltunk a beszélgetésen, nem tudjuk hogyan zajlott ez az önvallomás.
    Lulu így döntött, ahogy - beszámolt arról, ő hogyan élte meg - én sajnálom, hogy Zoltán szemszögéből nem olvashatom el ugyanazt a sztorit. Így Luluról lett egy "képem" csupán.
    Javaslom mindenkinek Márai: Judit és az utóhang című művét elolvasásra- nézőpontok vannak csupán az életben, az igazság pedig tényleg max odaát...
    Mert nincs egyetemes, egyetlen igazság :o)

  • 2010.06.04 11:15:21eternity

    Kicsit korán betegezel" le egy embert, akit még csak nem is ismersz, azon a pár mondaton kívül, amit valaki leírásából tudsz.
    Sajnos nagy hiba ezzel a társadalommal, hogy még mindig a középkori felfogás dívik: aki hülye", zárjuk el.
    Egyrészt érdemes lenne utána nézned annak, hogy mi is számít normálisnak".
    Például krízisek megélése, mélypontok, depresszív epizódok MINDENKINÉL előfordulnak. De nem is kell messzire menni, másokat vizsgálni, nézzünk inkább téged mint követendő normálist". Hallottál már a pszichopátiáról? A pszichopátia egy olyan rendellenesség, mely abban nyilvánul meg, hogy az illető magasról szarik mindenkire. Emberi kapcsolatainak talpköve az élvezet. Csakis azokkal van kapcsolata, akiktől számíthat valamire. Pénzre, szeretetre, segítségre, támogatásra. Az értéktelen koloncokat" hajítja a p.csába. Simán átgyalogol bárkin, ha az érdekei úgy kívánják, és nem bán meg semmit.
    Nem ismerős kicsit?...
    A mentális állapotok kontinuumot alkotnak. Ezt úgy kell érteni, hogy minden tulajdonságból éppúgy egészségtelen tud lenni a nagyon kevés, mint a nagyon sok. A normalitás általában a Gauss-görbe alapján van meghatározva, ahol ugye a normalitás tartománya két szórásnyi le és fel. Vajon ez azt jelentené, hogy minden egyes "betegség" tekintetében az emberiségnek 32%-a érintett? Hát nem, nem azt jelenti. Hogy ki a normális", mindig is a trend szabta meg. A középkorban normális volt a Szűzanyával társalogni. Ma normális, ha valaki hisz az ufókban.
    És igen, normális lehet, ha egy ember megéli, hogy összecsapnak feje felett a hullámok. Zoltánnak volt egy rossz ötlete, megélte, kilábalt belőle, és most új életet akar.
    Nincs hozzá joga?
    Azt javaslom, nézz magadba, és gondolkozz el az emberi kapcsolataidon, mert nem csodálkoznék, ha lenne min.

  • 2010.06.04 11:18:20eternity

    Bocs, a befejezett öngyilkosság azt jelenti, hogy sikerült meghalni.
    Zoltán él.

  • 2010.06.04 12:20:32eternity

    Nincs hát.
    Emberség, empátia, figyelem, értelem azonban létezik.
    Sőt.
    Pontosan ezek, amiket keresünk, amikor társat keresünk.
    Nem állítom, hogy Lulunak "nem volt igaza". Hogyne lett volna. Hisz hülye, aki a mások problémáival foglalkozik, mikor van neki sajátjai is, nemde?...
    Vagy esetleg ezt hívják törődésnek, szeretetnek, kapcsolatnak?
    Mi, nők, hajlamosak vagyunk siránkozni, hogy a férfiak érzéketlenek, nem mutatnak érdeklődést, nem nyújtanak támogatást, nem lehet rájuk számítani, stb.
    Ebben az esetben vajon mi játszódhat le Zoltán fejében? Vajon miket gondol Luluról, aki lépre csalta, majd belerúgott, mikor kitárulkozott neki? Vajon mit fog tenni a következő randiján? Meg meri kockáztatni újra, hogy őszinte legyen a múltját illetően?

  • 2010.06.04 12:33:23Meryl vagyok

    @ libanoni cédrus: a Stefan Zweig konyv nem Oszinte, hanem Nyugtalan sziv!

    @ Drág: a konyv elso reszevel igazan ertheto, az pedig Az igaz.

  • 2010.06.04 13:55:56Doris

    Nem tűnt fel hogy idéző jelbe tettem azt a szót, hogy beteg????

    A pszichológia/pszichiátria nagyon sok mindent meg tud magyarázni, tisztában vagyok vele. Azzal is hogy a világ legnormálisabb emberéről is képes olyan diagnózist alkotni ami azt mutatja hogy valamilyen mentális betegségben szenved az illető. Hallottál már Julius Andan-ról vagy Darláról? Hát én meg őt ajánlanám figyelmedbe.

    Látatlanban te is szereotipizálsz engem, anélkül hogy ismernél. Hogy tudnád van-e empátia érzékem (úgymond mekkora szívem van) . Hála az égnek gőzöd sincs rólam, és az emberi kapcsolataimról. Hála az égnek!

    Nem tartod furcsának hogy normálisnak nevezel egy öngyilkossági kísérletet, míg pszichikai esetnek ítéled meg azt ha az ember ösztönösen megijed a zavaros cselekedetű emberektársaitól? Mert kiszámíthatatlannak és megbízhatatlannak tartja. Akinek nem bízik a józan ítélőképességében? Lehet te pont egy pszichiáter/pszichológus vagy , nem tudom. Lehet sokkal jobban otthon vagy az ellme tudományában mint én. Én nem az elmében hanem a lélekben hiszek.
    Nem tudok görbékben gondolkodni ha emberekről van szó. Nem vagyok materialista.

  • 2010.06.04 15:08:53standard hunky

    (Hm...vajon ki lett moderálva az előző kommentem vagy csak a blogmotor szórakozik?Nem is lényeg)
    Teljesen egyetértek azzal, amit mondasz/kérdezel. Jó, hogy nem ismerjük Zoltán részéről a történteket, de épp ezért nem kéne elsiklani vagy inkább figyelmen kívül hagyni mit tényezőt.Azt, hogy vajon neki milyen "kellemes" lehetett mindezt megélni?!

    Az előző lényege, hogy nem új dolog, hogy egy csoport kirekesztéssel bünteti azt, akitől fél, nem érti meg, stb...Itt is Quasimodo-hoz hasonlóan kb. a templomtoronyig lett lincselve szerencsétlen, és kikiátották beszámíthatatlan elmebetegnek.Holott ő tisztázni akart mindent az elején.Vesztére, vagyis inkább javára. Ha őszinte az se, de ha hazudik az se!Pedig jó lenne eldönteni.

  • 2010.06.04 16:19:55Szamok Embere

    "Ha egy kapcsolatban úgy érzed, áldozatot kell vállalnod bármiért - az a kapcsolat nem fog elégedettséget okozni."

    Jerome, magának nem fog kapcsolat elégedettséget okozni.

  • 2010.06.04 17:09:17IQLight

    Bocs, de azt jelenti, hogy meg is tette és meghalt volna, ha a párja nem segít. Ha pl. úgy teszi meg, hogy előtte kihívja a mentőket, az nem befejezett, de sztem offtopic a kérdés.

  • 2010.06.04 17:23:17IQLight

    Sorry, szóval: "...de nekem azt jelenti...", egyébként igazad van.

  • 2010.06.05 15:55:32khaty21

    Elég furcsa hozzáállás, mivel mindenkinek van múltja, ha nem tinédzser korban ismerkedik, talán még a kedves cikkírónak is.
    Aki meg nem tudja a másik ember gondjait átérezni , talán nem is kéne párkapcsolatban élnie.
    Ha ez az ember szimpatikus volt első látásra, talán megért volna egy próbát.
    Hősnőnk is kerülhet még az életben még olyan helyzetbe, amit el sem tudott volna korábban képzelni.

  • 2010.06.06 08:05:02bonnie

    Kedves Lulu!
    Olvasom az írásaid, és kérlek, ne azt sulykold már bele az emberekbe, hogy a randivonalon csupa csődtömeg vagy kattant férfi van! Ok, ebből élsz, ha nincs szaftos részlet, nem eladható a sztori, de könyörgöm.... Olyan képet festesz az ottani emberekről, ami ijesztő. Én is regisztráltam, vannak ott nagyon kedves fiúk! Remélem a férfiak nem a cikkeid alapján ítélik meg a társkereső nőket, vannak annyira értelmesek, hogy látják hol itt a probléma.
    Az előttem szólóval egyet értek. A társ attól társ, hogy megosztja a féltett gondolatait veled, amit megbecsülni illik, mert a bizalma jele. Ha az neked teher, hogy kierőszakolod belőle, és a szegény megnyílik, elmondja élete egyik legnehezebb szakaszát, akkor javasolnék társnak egy kutyát... Csak ne kérdezd meg szegénytől sosem, hogy éhes-e? Nehogy a nyakadba tegye a problémáit.
    Arra nem tudom, mit reagáltál volna, ha azt mondja a tisztelt emberünk, hogy muris volt, amikor rájött, hogy vége a házasságának, és áthívta sörözni a haverokat, mert mit érdekli őt? Én ezen akadtam volna ki, nem azon, ha megvisel valakit egy válás.

  • 2010.06.06 21:19:26vmiklos

    Attól, hogy valaki elmeséli az életének egy sötét szakaszát, miért jelenti azt, hogy rögtön cipelni kéne a terhét? Vagy én vagyok nagyon alien, vagy valami kimaradt a cikkből.
    Szerintem, ha megítélsz egy embert, akkor a jelenét ítéld meg, ne a múltját!

  • 2010.06.07 09:31:59Joe69

    Dorisnál azért van egy ellentmondás. A két pasi nem ugyanaz. Az egyikből kiszedték túl korán élete egy sötét titkát, ő követte el a hibát, hogy elmondta, nem kellett volna, elfelejtette, hogy elsősorban nőt keres, nem lelki szemétládát. Mellesleg ez a sztori megint tipikusan fordítva szokoltt lenni férfioldalról, mi férfiak mondjuk azt, hogy 2 fajta nő kerül az utunkba: az egyik vállunkra borulva elsírja a bánatát, a másik meg lefekszik velünk. És ha állandóan csak az első fajta jön be, az egy idő múlva már nagyon idegesítő. Én is hajtottam el csajt azzal mostanában, hogy bocs, de én együttjárni és szexelni szerettem volna veled, és nem a sirámaidat hallgatni.

    A másik eset egészen más. Egy neurotikus és pszichopata pasas, a pszichopátia jellemzője a totális gátlástalanság, hogy még kérkedik is a "betegségével", ahogy a sorozatgyilkos is dicsekszik a tetteivel. Az ilyen szemét kis paraziták hihetetlenül vonzóak tudnak lenni a nőknek, ahogy a sorozatgyilkosoknak és bűnözőknek is szabályos "fanklubjuk" szokott lenni, (viszkis rabló, stb.) a gyenge jellemű embereket pillanatok alatt kiszúrják és maguk mellé állítják, az erős jellemű útjukba állókat viszont megpróbálják megsemmisíteni, megalázni, úgyhogy vigyázz magadra , Doris !

  • 2010.06.07 13:03:07Frucsasz

    Nem értem. Te nem akarod más démonjait cipleni, de közben elvárnád, hogy az a más, akivel majd te jössz össze, nézze el neked a saját démonaidat... Kissé tán igazságtalan és egyoldalú vagy.

    Jófej volt, egy hullámhosszon voltatok, őszinte volt veled... és ennyit érdemelt?

  • 2010.06.08 09:26:34GreenTara

    hmmm... kár érte. kár volt szerintem a pasinak már az első randin egy ilyen súlyos sztorit megosztania. OK, Lulu kérdezte, de a válás biztos nem az öngyilkossági kísérlet miatt történt, hanem a megromlott kapcsolat miatt. fontos az őszinteség, de azt is tudni kell, mikor és kivel vagyunk őszinték.
    hiába volt kellemes a randi, ha ez a sztori blokkolta Lulut. valószínűleg nem akarta megbántani a pasit, ezért nem közölte vele rögtön, hogy akkor itt a vége. szerintem sokkal nagyobb szemétség lett volna amúgy, ha még mondjuk sajnálatból találkozik vele párszor, és hamis reményeket ad neki. különben meg, ha annyira bejött volna Lulu a pasinak, szerintem nem is borította volna ki a szennyest... másrészt, talán tanult az esetből, és egy másik nőnek már óvatosabban adagolja a múltját.
    különben is, lehetett volna azt is mondani, hogy megromlott a kapcsolat - hiszen ez is történt. nem az öngyilok miatt váltak, hanem válni készültek, és ezért esett akkor a pasi pánikba.
    amúgy meg sok kellemes randiból nem lesz második alkalom, nem mindegy, hogy miért? itt az öngyilkossági kísérlet az ok, de lehetett volna más is, vagy az is, hogy Lulu meg sem tudja magyarázni magának, miért nem akar még egy találkát.
    szerintem a poztitív oldala a történetnek, hogy kiderült, azért lehet a neten olyan pasit is találni, akivel nem rémálom egy randi. hajrá tovább! :)

  • 2010.06.13 17:15:25csillag

    Kedves "Barinőm" Doris!
    Először kerülj képbe szövegértelmezésben, utána adjál lovat Lulu baklövése alá!
    Az operatőrből kihúzták élete titkát, a te nagyszerű barid pedig így szed fel nőket.
    A két férfit nem említeném egy lapon.
    Tanulj meg olvasni, kulturáltan beszélni, aztán osszál észt! Köszi.

  • 2010.06.29 15:46:29Rebelde

    Zoltán, ha nem öngyilkolta le magát az elbocsátó üzenet után csak örülhet, hogy mennyi vele együttérző nő van itt:)

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta