Önkielégítést imitáló fotókkal hívják fel a figyelmet a megelőzés fontosságára

Zanza!

Az amerikai nonprofit egyesület, a Self check nem mindennapi plakátkampánnyal hívja fel az amerikaiak figyelmét a megelőzés fontosságára: meztelen felsőtestű férfiak a nadrágjukba rejtett kézzel, nők melleiket érintve üzenik: Előbb szeressük magunkat!

Amerikában évente egymillió ember válik a rák, a szívbetegség, a cukorbetegség vagy az elhízás áldozatává. Ami a legszomorúbb, valamennyi betegség megelőzhető, kezelhető és gyógyítható. Életeket és dollármilliókat lehetne megtakarítani akkor, ha a preventív intézkedések eredményesek volnának, a betegségeket időben diagnosztizálnák; de a kör ördögi, a betegség gyógyítására elszívott pénzek nem teszik lehetővé a hatékony megelőzést.

A számok tükrében

Az USA-ban évente tízből heten cukorbetegség, rák vagy szívelégtelenség következtében halnak meg; az állam évente 2,2 trillió amerikai dollárt fordít egészségügyi ellátásra, ennek 75 százalékát az előbbi krónikus megbetegedések kezelése emészti fel. Amerikában jelenleg 130 millió ember szenved a fenti problémáktól, olyanoktól, amik egyszerű életvezetési változtatásokkal megelőzhetők volnának.

A Self chec egyesület egyike azoknak a nonprofit szerveződéseknek, aki felveszi a kesztyűt. Sokkoló plakátokon keresztül üzennek az amerikaiaknak: a rák és számtalan egyéb betegség megelőzhető, nem kell megvárni, hogy valaki a tulajdon fülével hallja a diagnózist: ön rákos! Egy kis bulváradalék: a Self chec kampányához hasonlít Adam Levine, a Maroon 5 frontemberének rákmegelőző kampánya is. Az énekes intim pontját barátnőjének kezei takarják.

Blogmustra