A vállalkozás sikerén a szakértelem mellett a biztos pénzügyi partner is lendíthet

Zanza!

Várbeli Tamás egyszemélyes vállalkozásként indította el a Babaszafari bababoltot, amely mára - a folyamatos termékpaletta- és értékesítés-fejlesztésnek is köszönhetően - regionális jelentőségű céggé nőtte ki magát. Ahogy a cégvezető mondja, a vállalkozás sikerét a szakértelem mellett a testre szabott pénzügyi tanácsadás és a biztonságos, kiszámítható finanszírozás biztosítása tették lehetővé.

Hogyan indult a Babaszafari?

Várbeli Tamás: A Babaszafari egy egyszemélyes vállalkozásként indult, mindent én magam csináltam a beszerzéstől a számlakezelésen át az értékesítésig. Akkor még magam béreltem autót, hogy Lengyelországban beszerezhessem a babakocsikat, amelyeket aztán itthon kisebb boltoknak adtam el. Idővel persze utat tört a fantázia, és egyre szélesebb vevői kört láttunk el egyre szélesebb termékkörrel.

Milyen fontos fejlesztésekre volt szükség a vállalkozásnál, amelyekhez pénzügyi partnert kellett bevonni?

V.T.: Az egyik első ilyen momentum az volt, amikor bankkártyás terminált szerettünk volna beszerezni az eladáshoz. Több banktól is kértünk be ajánlatot, és egyértelműen az OTP Banké volt a legkedvezőbb számunkra. Ez volt az együttműködésünk kezdete, később az online vásárlás kialakításában is az OTP volt segítségünkre.

01 OTP Business TYPO Print baba 1024 jpg.jpg

Az említettek mellett a hitelezésnek volt a legnagyobb szerepe a vállalkozásfejlesztésben. A nagyobb ügyfélkör kielégítéséhez ugyanis aktív árukészlet-bővítésre volt szükség, amit a Növekedési Hitelprogram keretében igényelt forgóeszközhitellel tudtunk megoldani. Az egyszeri, de nagyobb összegű beszerzéseket pedig a folyószámlahitelek tették lehetővé számunkra. Ez a folyamatos készletbővítés óriási lökést adott a vállalkozásnak a növekedésben.

Manapság már egyre nagyobb hangsúlyt kap az export. Ausztriába, Romániába és Szlovákiába is terjeszkedünk. Ehhez persze folyamatos logisztikai fejlesztésekre van szükség, illetve a prémium termékek piacán is szeretnénk erősödni. Természetesen ezek mind forrásigényes lépések. A pénzügyi hátteret azonban továbbra is az OTP Business termék- és szolgáltatás-portfóliója adja számunkra.

Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója

A kis- és középvállalkozások rendkívüli jelentőséggel bírnak az egész ország gazdaságát tekintve, amit mi sem mutat jobban, mint hogy a GDP több mint 50 százalékát ezek a vállalkozások adják. Ennél fogva az OTP Business kiemelt feladatának tekinti, hogy szolgáltatásaival és szakértelmével a lehető legnagyobb mértékben támogassa ezeket a cégeket céljaik elérésében, valamint a vállalkozásukban rejlő potenciálok kiaknázásában.

OTP Business logo CM.jpg
Blogmustra