INFÓ

Mikor adsz a legtöbbet a családodnak?

2016. március 31., csütörtök 10:36 |

Ha minőségi időt töltesz velük. Ha odafigyelsz magadra és a környezetedre, megállsz egy pillanatra a mókuskerékben és megnézed mik az igazán fontos dolgok. Ha nem aprózódsz el a napi teendőben és élvezni tudod az élet apró örömeit.

Mindannyiunknak fontos, hogy ebben a felgyorsult világban meg tudjuk tartani az egyensúlyt a magánélet és a munka között, helytálljunk nőként és anyaként és mindezt erőlködés nélkül tegyük. Mi kell hozzá? Támogató családi háttér, együttműködő kollégák a munkahelyen és egy olyan megnyugtató otthoni környezet, ahol feltöltődhetsz és ahová jó visszavonulni a mindennapokban is. Ha nem halászként tengeted mindennapjaidat, életed 90%-át 4 fal között töltöd, így nagyon nem mindegy, milyen környezetben dolgozol, milyen otthonba térsz haza a nap végén. Ha a szervezeted nem kap elegendő napfényt és friss levegőt, az nem csak fiziológiailag van rád rossz hatással: a kedélyállapotodra is rányomja bélyegét.

Mit lehet ilyenkor tenni?

Szellőztess!

Érdemes szétnézni a közvetlen környezetünkben és tenni pár dolgot a jobb komfort érzetért. Szellőztetni például nem kerül semmibe, mégis nagyon sokan elfelejtkeznek róla.

Kifejezetten fontos, hogy lakást a reggeli időszakban, valamint főzés, zuhanyozás, ruhaszárítás, takarítás közben vagy után alaposan kiszellőztesd. Újépítésű, erőteljesen légzáró épület esetén még nagyobb figyelmet kell fordítani a szellőztetésre a páralecsapódás megelőzésére, később a falak penészesedésének, vagy allergia kialakulásának megelőzésére.

Engedd be a napfényt!

A napfény nem pusztán energiaforrás: az élet egyik alapfeltétele.

A napfénynek remek hatása van a szívre és a keringésre, csökkenti a magas vérnyomás kockázatát, és erősíti az immunrendszert és a csontokat azáltal, hogy a szervezetünket D vitamin termelésére ösztönzi. A napfény kihat azokra a génekre is, amelyek felelősek a belső órádért, ébernek vagy fáradtnak érzed magad – ha a szervezeted nem jut elég természetes fényhez álmos leszel egész nap. Nem utolsósorban meg kell említeni a hangulatfokozó hatását is: napfény hatására testünkben boldogsághormonok termelődnek, amelyek segítenek legyőzni a depressziót és a rosszkedvet.

Ha lehetőséged van rá, tölts legalább 15 percet a szabadban, a munkahelyeden ülj közel az ablakhoz, és otthonodban törekedj az optimális természetes fényviszonyok megteremtésére. Családi házban érdemes nagy üvegfelületekkel tervezni, ha tetőtérrel rendelkezel, akkor több tetőablakkal, amin keresztül fénybe boríthatod az egész lakást.

Biztos lehetsz benne, hogy egy világos, napfényes lakásban nemcsak jobb kedved lesz, de az ablakokon át beérkező napfény lehetővé teszi, hogy energiát is megtakaríts: fűtési energiát télen, hűtési energiát nyáron, és a mesterséges megvilágítást egész évben.

Valósítsd meg a tökéletes komfortot otthonodban, hogy az ott töltött idő valódi feltöltődést jelentsen!

További információ itt!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta