Mit tegyünk, ha válogatós a gyerek?

Zanza!

„Nem kérek!” – hangzik az egyik leggyakoribb mondat, amit gyermekünktől hallani szoktunk. Ami azonban ártalmatlan csibészségnek, kényeskedésnek, válogatósságnak tűnik, az az elhízás táptalaja lehet.

Egészségtudatos szülők gyermekei nagyobb eséllyel kerülik el az elhízást – derül ki a NESTLÉ AZ EGÉSZSÉGES GYERMEKEKÉRT program reprezentatív kutatásából. De mivel bírjuk rá gyermekünket arra, hogy étkezése ne jelentsen számára kockázati tényezőt? Íme négy biztos tipp a válogatósság elleni eredményes küzdelemre.

1. Táplálkozz kiegyensúlyozottan!

Ha szülőként megfelelő mintát mutatsz, jó esélyed van arra, hogy gyermeked is követi a példádat. Rostokban gazdag zöldségek, gyümölcsök, teljes értékű gabonák, sovány húsok és hal – ha rendszeresen ezek kerülnek a tányérodra, valószínűleg gyermeked sem lesz elutasító.

2. Főzzetek közösen!

A közös főzés jó program az egész családnak, de nem ezért került a tippek közé. Ha gyermekedet idejekorán bevonod a főzésbe, a konyhai előkészületekbe, jobban megismeri a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz fontos élelmiszereket, és így nyitottabbá válhat például a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása iránt.

3. Egyetek együtt!

A közös étkezés összetartja a családot, lehetőséget teremt a beszélgetésre. De nem csak arra. Ha együtt esznek a szülők és a gyerekek, az jó alkalom a pozitív táplálkozási minták átadására, és szülőként jobban tudsz hatni arra, hogyan eszik a gyermeked. Az egyedül étkező gyerekek esetében az elhízás kockázata is nagyobb lehet.

4. Figyelj a reggelire!

Ha a nap kiegyensúlyozott reggelivel kezdődik, valószínűleg a nap többi étkezése sem telik egészségtelenül. A lassan felszívódó szénhidrátok bevitelével ugyanis megelőzhető a hirtelen éhségérzet, az erre adott rossz reakció, a túlevés is. A rendszeres, kiegyensúlyozott reggeli hosszú távon is pozitívan befolyásolhatja a gyermek egészségét és csökkentheti az elhízás kockázatát.

Olvass többet a témáról itt!

Blogmustra