Megoldások vészhelyzetekre

Zanza!

A segítség házhoz megy

A magyarok 70 százaléka szakembert hív, ha nagyobb javításokat kell végezni otthonában, csak nagyon kevesen oldják meg maguk a problémát – derül ki az Allianz és a GfK közös kutatásából. Az Allianz assistance csomagjai a legkülönbözőbb helyzetekben nyújtanak segítséget, többek között akár akkor is, ha tetőkárosodás esetén nem tudjuk magunk helyrehozni a tetőt

Váratlan helyzetek mindig adódhatnak, legyen szó egy közlekedési balesetről külföldi nyaralás alatt, vagy egy apró háztartási balesetről, amely jelentősen felboríthatja a család mindennapjait. Ezekben az esetekben felmerülhetnek olyan biztosítási igények, amelyek nem feltétlenül vagyoni kockázatokkal kapcsolatosak, hanem elsősorban kényelmi szempontú, egy család életét megkönnyítő, szolgáltatási jellegűek. Ezekre nyújthatnak megoldást az assistance szolgáltatások.

Az Allianz Hungária újonnan bevezetett assistance csomagjait úgy alakította ki, hogy kifejezetten a váratlan helyzetekre nyújtsanak segítséget. A szolgáltatás első sorban a segítségnyújtás megszervezésére terjed ki, de bizonyos esetekben tartalmaz egy jelképes térítési összeget is, amely az időben felismert és kezelt káresemény esetén akár teljes mértékben fedezheti a kár mértékét. Az egyes csomagokból aszerint érdemes válogatni, hogy leginkább otthonunkban, vagy utazásaink során felmerülő vészhelyzetekre szeretnénk gyors segítséget, vagy kifejezetten egy hirtelen rosszullét, vagy baleset esetén szeretnénk a szolgáltatást igénybe venni. Ha több eshetőségre is fel akarunk készülni, a csomagok tetszőlegesen kombinálhatóak.

„Bár eddig is kínált az Allianz assistance szolgáltatásokat, ezeknek körét most jelentősen kiszélesítettük. A konstrukció újdonsága emellett abban rejlik, hogy ezek a csomagok önállóan is elérhetők, nem csupán más termékhez kapcsoltan lehet kötni őket. Ahogyan egy könyvet megvásárolunk online, úgy ezek a szolgáltatások is könnyen a virtuális kosárba helyezhetők az Allianz honlapján, már havi akár egy liter tej vagy egy tábla csoki áráért is” – magyarázza Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Az Allianz Hungária Zrt. és a GfK Hungária Kft. 2014-ben végzett közös kutatása szerint jelentős különbségek vannak abban, ahogy az emberek reagálnak, ha az otthonukban kár történik, vagy elromlik valami. Míg a rendmániások szeretik azonnal megoldani ezeket a helyzeteket, a rendetlenek közel 40 százaléka a kisebb hibák javítását is halogatja, amennyiben nem sürget az idő. A 25-34 évesek 33 százaléka ráérősen intézi a szerelni valókat, az 55-65 éves korosztály gyorsan intézkedik. Az alapszintű oktatással rendelkezők 60 százaléka saját bevallása szerint mindent maga szerel meg a lakásában, miközben a felsőfokú oktatásban részesült válaszadók mindössze 13 százaléka mondhatja ezt el magáról. Bár a megkérdezettek kétharmada igyekszik az otthoni kisebb javításokat maga megoldani, a nagyobb javításokat már szakemberre bízza. Az Allianznál elérhető már olyan assistance csomag, ami gyors segítséget nyújt a vészhelyzet elhárításában, tartalmazza például csőtörés esetén a sérült vezetékrész javítását, vagy akár egy vihar során a szél által megbontott tetőfedés helyreállítását. Szükség esetén szakembert küld, ha rágcsálók vagy rovarok veszélyeztetik otthonunkban az egészségünket, vagy ha nem tudunk bejutni a lakásunkba, mert a kulcs beletört a zárba.

Azokra a nem várt esetekre is felkészülhetünk, amikor balesetet szenvedünk, vagy megbetegszünk, esetleg kórházi ápolásra szorulunk. Ilyenkor segítséget kaphatunk például olyan formában, hogy a biztosító megszervezi a gyermekek iskolából való hazaszállítását, a bevásárlást, a kutyasétáltatást, vagy egyéb mindennapi háztartási teendőinket. Betegség esetén általános probléma, hogy még ahhoz sincs ereje az embernek, hogy leugorjon a gyógyszertárba, de az assistance szolgáltatások keretében a nem recept köteles gyógyszerek esetén házhoz szállítás is kérhető. Otthoni baleset bekövetkezése esetén az Allianz assistance szolgáltatásával taxival való kórházba szállítást is szervezhetünk saját magunk és hozzátartozóink részére a legközelebbi kórházba.

A kutatás szerint vagyoni helyzettől függetlenül az emberek átlagosan 63 százaléka nyaraláskor mindig igénybe veszi az autóját, azonban rémálommá válhat a kikapcsolódás, ha történik valami járművünkkel. A kifejezetten külföldi utazások során felmerülő problémákra kialakított assistance csomag segítségével egy külföldön bekövetkezett közlekedési baleset esetén kérhetjük a gépjármű elszállítását a legközelebbi szerelőműhelybe, sőt a biztosító telefonos szolgáltatásán keresztül segítséget kaphatunk a balesettel kapcsolatos idegen nyelvű nyomtatványok kitöltésében, vagy a rendőrséggel való kommunikációban is.

Az Allianz Assistance biztosításról bővebb információt itt érhet el: www.felkeszultem.hu

*A tájékoztatás nem teljes körű.

Blogmustra