Lehet örömteli a nyelvtanulás

Zanza!

Nyelvtudás nélkül a mai világban elképzelhetetlen az érvényesülés. Azonban nem születik mindenki nyelvzseninek, sokaknak nyomasztó kényszert jelent a nyelvóra. A siker hiánya miatt egyre többen szakítanak a hagyományos nyelvtanulással.

Domján András agykontroll-oktatót és Odze Orsolyát, a Telepátia Nyelviskola angoltanárát kérdeztük az élménytanításról, az alfaállapotban történő nyelvoktatáson alapuló agykontroll-módszerről.

019 LRM-7691w 
Képgalériához kattints a képre.

- András, számodra az agykontroll, a pozitív gondolkodás édesapád, dr. Domján László (orvoskandidátus, agykontroll-oktató) által adott volt. Akik alapvetően nem így gondolkodnak, hogyan tudnak átváltani?

D.A.: Sajnos majdnem minden ember eljut az életében odáig, amikor akkora pofont kap az élettől, hogy a mélybe zuhan. Ez a mélység azonban eljuttatja a motivációhoz, egy új út kereséséhez. Hiszen logikus: ha mindent úgy csinál, ahogy addig, az ugyanoda vezet.

- Az idegen nyelvek esetében is hasonló a helyzet: a kudarcok után sokan keresnek új módszert. Felmerül az agykontrollal szabályozott, alfaállapotban történő tanulás. Ez működhet?

D.A.: Igen. Az emberek tudatos gondolkodása kb. 2000 bit/sec, míg a tudatalattink 400 milliárd bit/sec sebességgel dolgozza fel az információt. Az ellazult, ún. alfaállapotban sokkal befogadóbbak vagyunk, s a látottakat, hallottakat tudatosan és tudat alatt is tároljuk, így gyorsabban és hatékonyabban sajátíthatunk el egy vagy több nyelvet. A Telepátia Nyelviskolában van olyan szakember is, aki segítséget nyújt az alfaállapot elérésében.

- Mit jelent az élménytanítás?

O.O.: A tanulás akkor válhat élménnyé, ha elengedjük a fantáziánkat, és játékos elemekkel színesítjük a tanórát. Így élvezetes lesz, nem pedig egy kínkeserves időtöltés. Sokan újrakezdőként érkeznek hozzánk, számukra a beszéd marad a szürke folt. Az alfaállapotban történő stúdió óráknak, s az azt követő tanári óráknak köszönhetően a hallgatóink a nyelvtan erőltetése és házi feladatok írása nélkül is megtanulnak folyékonyan beszélni.

D.A.: Fontos, hogy a stúdió órák után azonnal aktiváljuk a tananyagot az agyunkban, hiszen a tudatos információ így még jobban meg tudja erősíteni a tudatalattiba beépültet. Hagyhatnánk ülepedni, de ha idő telik el, nehezebb előhozni.

- Erre a tanulási formára mindenki rá tud érezni?

O.O.: Igen, más-más tempóban. Ösztönösen előjönnek a szavak, szerkezetek. Saját fejlesztésű tananyagunk pedig személyre szabottan áll a hallgatók rendelkezésére.

- Otthon nem is kell tanulni?

O.O.: Klasszikus értelemben nem, de fontos, hogy próbáljunk meg minden nap foglalkozni egy keveset a nyelvvel. A hanganyagaink hallgatását ajánlom – akár vezetés vagy otthoni munka közben -, illetve szókártyák készítését. A magolós módszert nem, azt én sem kedvelem és a hallgatóim sem. Többen is bevallották, hogy életükben most élvezik először a tanulást. De rendszeresen elmesélik azt is, ha külföldön jártak, és meg tudták értetni magukat. Ez óriási eredmény a nyelvtanulás ösvényén.

- Mennyire maradandó az a tudás, amit ilyen gyorsan lehet megszerezni?

D.A.: A tudatalattit egy végtelenített magnószalaghoz tudnám hasonlítani, ami mindent felvesz és rögzít. Érzelmi alapon tárol, ezért az élménytanulás során megszerzett tudás az alfa állapotnak köszönhetően elmélyült, hosszú távon is megmaradó, használható lesz. A motiváltság mellett van még egy fontos eleme: hogy a tanuló a kurzus befejezése után használja is a nyelvet!

029 LRM-7804w 
Képgalériához kattints a képre.

Ha Ön is szeretné kipróbálni a Telepátia Nyelviskola modern, hatékony, színvonalas oktatási módszerét, jelentkezzen egy ingyenes próbaórára!

Blogmustra