Már Budapesten is van Michelin csillagos étterem

Zanza!

gerendai2A Michelin kalauz ítészei először adtak csillagot magyarországi étteremnek. Bármennyire is tartottak a címtől a magyar séfek, most már Budapest is felkerült a nemzetközi gasztrotérképre.

Jól érezte a Dining Guide zsűrije, hogy 2009-ben a Costes étteremnek kell kapnia az Év Étterme címet. Ugyanezt gondolják a Michelin kalauz ítészei is, akik idén először adtak csillagot magyarországi étteremnek. A dolog érdekessége, hogy január elején távozott a portugál séf Miguel Vieira, akinek a siker nagyban köszönhető. Az új séf, az argentín Nicolas Delgado munkáját szintén felmérte a Michelin és csak ezután döntött a csillag odaítélésétől.

Mint arról korábban beszámoltunk, január 20-án ünnepélyes gálavacsora keretében hirdették ki, hogy a Costes lett az Év Étterme. A többi helyezett pedig az Arany Kaviár, a Babel Delicatesse, a Bock Bistro a Chateau Visz, a Fausto's, a Kistücsök és az Onyx.

Az előzmények

costes_indexAmi a Michelin-csillagot illeti, tavaly ősszel a neves francia étteremkalauz, a GaultMillau (a Michelin Guide vetélytársa) - két budapesti étteremnek, a Váci utcában található Babel Delicatesse-nek és a terézvárosi Fausto's éttermeknek adott két séfsapkát, vagyis 15 pontot a maximális 20-ból - ez a minősítés egyesek szerint az egy Michelin-csillagnak megfelelő kategória- , és ez keltette fel a nemzetközi figyelmet a hazai éttermek iránt.

 

Később arról adtak hírt a szakmai site-ok, hogy a Costes, a Tigris és a Bock Bistro is a címre esélyes éttermek közé került, miután ott is jártak az inspectorok. Korábbi összeállításunkból kiderül, hogy a magyar séfek tartanak ettől a címtől. "Mindent egybevetve amelyik étterem megkapja a csillagot, azon még nagyobb lesz rajta a nyomás, még többet kell majd bizonyítania. Ezt a részét a sikernek nem irigylem"- mondta Pesti István a Babel konyhafőnöke. Amikor pedig arról kérdeztük a hazai séfeket, vajon minek köszönhető, hogy a nemzetközi szakma ennyire felfigyelt a magyar vendéglátásra, az Alabárdos konyhafőnöke a recessziót említette meg.

 

"Ötven évig nálunk mennyiségi termelés folyt, és ez a szemlélet a vendéglátásra is igaz volt. Amíg tele voltak az éttermek, nem kellett gondolkodni, de ahogy egyre több étterem nyílt, elkezdődött a verseny. A gazdasági válság hatására, ahogyan csökkent a vendégek száma, úgy volt kénytelen magába fordulni az ember, és rájönni, a minőség az egyetlen, amivel többet és mást lehet nyújtani" - mondta Bicsár Attila.

 

 

Blogmustra