ÉLETMÓD

10 ok, amiért akkor is érdemes futni, ha nem fogyni akar

2015. október 7., szerda 16:47

Miután felismerte, hogy a lépcsőjárás nem nevezhető elegendő kardiónak, a Huffington Post egyik újságírója kezdett el rendszeresen futni. Aztán rájött, hogy a fogyás mellett annyi minden más pozitív hozadéka vannak ennek a mozgásformának, hogy gyorsan ki is listázta őket. 

1. A futás boldogít

Jó, ez persze nem nagy újdonság, és nem is csak a futásnak van ilyen jó hatása. Egy szó: endorfinok. A kutatók sokszor kimutatták, hogy a mozgás boldogabbá tesz. Ha az ember aktivizálja magát, az agy olyan hormonokat fog termelni, amelyektől boldogabbnak érzi magát. 

2. További mozgásra inspirál

Futás közben egyetlen versenytársa van: önmaga. És nagyon jó érzés legyőzni önmagunkat akár távolságban, akár gyorsaságban. Nem könnyű önmagunkkal versenyezni, de fantasztikus érzés megdönteni a saját rekordját. 

3. Segít a depresszió leküzdéseben

A Michigani Egyetem kutatói szerint a csoportos edzés a természetben - és ez lehet akár séta is  - csökkenti a depressziós tüneteket. Azt is felismerték, hogy a D-vitamin szintet is növeli a kinti futás, ami ugye jó hatással van a szezonális affektiv zavarra.

4. Egy közösség részévé válhat

A statisztikák szerint a futás (és a versenyek) népszerűsége egyre nő. Egyre több kolléga, ismerős és barát kapcsolódik be ebbe a sportba, lehet megosztani a trükköket és tippeket, sőt futópartnerre is akadhat. A kutatók szerint a barátokkal való futás jobb teljesítményre ösztönöz.

5. Vagy magányosan is művelheti

Nem baj, ha nem egy társasági lény, és esze ágában sem áll csatlakozni egy futóklubhoz. Néha nincs szükség másra, mint egy cipőre, fülhallgatóra és az útra előttünk, mert egy kis magányra néha mindenkinek szüksége van, és jót is tesz. 

6. Egészségesen csökkenti a stresszt

Pocsék napja volt a munkahelyén? Összebalhézott valamelyik családtagjával? Bizony, az élet nem habostorta, de a testmozgás szerencsére hatására csökken a szervezetben a kortizol nevű stresszhormon szintje, az endorfinról pedig már volt szó az első pontban. 

7. Jobban alszik az, aki fut

Az alvás és a futás kéz a kézben járnak. Ha kipihent, az edzést sem érzi olyan megterhelőnek, ha pedig kellően lefárasztja magát, nem lesz gond az alvás mennyiségével és minőségével sem. 

8. A futás segít a korán kelésben

Reggel hatkor felkelni nem könnyű, de megvan a maga haszna. Ha mindig ugyanakkor kel fel, egy idő után rutinná válik, és egyre könnyebben is fog menni.

9. Megmozgatja az agyat 

A futás csökkenti a mentális hanyatlást és növeli a kognitív képességeket, jó hatással van például a munkamemóriára. 

10. A futás minden értelemben erősebbé tesz

Ha ügyesen és ésszel csinálja, akkor a futás jót tesz az izmoknak, az ízületeknek, az állóképessége is nő, arról nem is beszélve, hogy csökkenti megbetegedések kockázatát, és növeli az élettartamot. És ez talán sokkal többet számít, mint az egy mérettel kisebb farmer. 

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 17 díjnyertes fotó 2016-ból

Lakótelepen, slaggal mosdatott elefánt, gyönyörű portrék, sportolói örömkönnyek.

OTTHONTÉRKÉP Szupertuti eladó nyaralók

A legnépszerűbb a Balaton és Pest megye, de az egész országban lehet gyöngyszemekre bukkanni. Nyaralókörkép a hirdetések alapján.

ÉDES POFA Ne dobd ki a zöldjét!

Három tuti recept, és garantáltan más szemmel nézünk a tavaszi zöldségekre, mint eddig. Bónusz: még a gyerek is megeszi.
Ajánlok blogbejegyzést

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés