ÉLETMÓD RÖVIDHÍR

Így trenírozd az agyad

2011. július 4., hétfő 17:32

A tudatosság és az éberség, a pillanat megélése sokak számára egyszerűen kivitelezhetetlen, legtöbben a múlton rágódnak vagy a jövőtől izgulnak. Ahhoz, hogy tudatosan és józanul éljük a mindennapokat, egyszerű dolgokkal, az agy trenírozásával kell kezdenünk. Chozen Bays meditációs oktató, a Huffington Postban egyszerű, de a hétköznapba illeszthető gyakorlatokat javasolt:

Ha jobb kezes vagy, használd a balt, ha fordítva, akkor fordítva! A lényeg, hogy az olyan egyszerű és hétköznapi tevékenységek alkalmával, mint amilyen a fogmosás, a fésülködés, az étkezés, a kabát begombolása, az ügyetlenebb kezed használd! Aki komolyabb edzésre vágyik, próbálkozzon az evőpálcával, vagy sminkeljen a nem domináns kezével!

2. Pakolj el mindent!

Otthonában minden ember a megszokás rabja, a konyhában rendszerint ugyanazon a helyen van a kézmosó szappan, a kávéfőző, a fogkrémes tubus és a házipapucs. Ha szeretnéd az éberségedet trenírozni, pakolj el mindent, ami szem előtt van - úgy, minta soha nem jártál volna a helyiségben korábban! (Ez legegyszerűbben a fürdőszobában, illetve a konyhában oldható meg).

3. Hagyd el az ő-ket!

Ha gyakran használsz különféle töltelékszavakat (ööö, hát, uh, na, ugye, na mármost, ...), próbáld meg tudatosan elhagyni őket, illetve azt is érdemes megfigyelni, hogy mikor és miért használod őket; az elem ébersége - állítólag - ezzel is kiválóan trenírozható.

4. Egyél igaziból!

Miközben eszel, add át magad ennek a folyamatnak! Ülj le, érezd, ahogy rágsz, nézd meg a színeket, szagolj! Érezd, ahogy a fogaid dolgoznak, hallgasd, hogy milyen hangokat hallatsz rágás vagy éppen nyelés közben!

5. Légy kedves naponta egyszer!

Válassz ki egy hozzád közel álló személyt, és naponta egyszer mondj neki valami kedveset, majd figyeld meg, analizáld, hogy mit váltasz ki belőle. Hasonlóképp azt is figyeld meg, hogy belőled mit vált ki egy kedves bók!

6. Figyeld a testtartásod!

Próbáld meg naponta többször megfigyelni a testtartásod, tudatosítsd hogy éppen hogyan ülsz, állsz vagy fekszel, ha görbe vagy, igyekezz kiegyenesedni!

7. Három levegő mielőtt felveszed!

Mielőtt felveszed a telefont, szakítsd félbe, amit éppen csinálsz, végy három mély lélegzetet, és csak ezt követően válaszolj! Ha telefonod megállás nélkül csörög, netán recepciósként dolgozol, állítsd be a telefonod, hogy harminc percenként jelezzen, és a csörgésre állj meg a munkával és végy három mély lélegzetet!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta