ÉLETMÓD RÖVIDHÍR

Edzésterv lustáknak: torna fogmosáshoz, vezetéshez

2011. május 21., szombat 10:05

Az emberek egy szűk szegmense rendszeresen edzi a testét, időt és pénzt áldoz arra, hogy formában tartsa magát; egy nagyobb részük számára ez a kérdés azonban már kevésbé fontos, és csak akkor kezd el mozogni, ha a doktor befenyít. Tipikusan számukra készült az az edzésterv, ami tíz perc alatt elvégezhető – fogmosás, vezetés és zuhanyzás közben.

1. A zuhanykabin fala kiváló felület ahhoz, hogy az ember megtornásztassa a kezeit, amíg mondjuk hat a hajbalzsam, elég megcsinálni néhány függőleges fekvőtámaszt, és a kezeket le is tudtuk.

2. Fogmosás közben a csípő edzésére keríthetünk sort, a három perc alatt (mert ugye minimum ennyi időn át kell súrolni a fogakat) fél lábon kell álldogálni. Ez egyrészt megtornásztatja a csípőt, de az egyensúlyközpontnak is jót tesz.

3. Minden lehetséges lépcsőházban érdemes a lift helyett a lépcsőt választani, felfele elég, ha valahogy felkínlódjuk magunkat, lefelé azonban már érdemes oldalazva menni, emeletről emeletre váltani a lábakat. Ezzel a külső combizmokat dolgoztatjuk.

4. Tudjuk jól, egész nap a gép előtt ülni nem túl egészséges, de ha már nincs más választásunk, minden egyes emailváltás előtt fel kell állni és azon nyomban leülni. Ez a fenékizmoknak előnyös mozgássor. Azt elkerülendő, hogy a kollégák hülyének nézzék az embert, érdemes megosztani velük a titkot.

5. Akinek megadatik, hogy munkája során több nyomtató közül válogasson, az tegyen meg annyit, hogy a tőle távolabbira küldi az anyagot, amiért értelemszerűen el kell sétálni.

6. Kötelező szabály: az ebédet szigorúan tilos a íróasztalnál, a monitort bámulva elfogyasztani, vagyis az ebédhez is fel kell állni. Ez is mozgásnak minősül.

7. Ha nagyon sokat telefonálunk, és készülékünk van annyira okos, hogy kihangosítva is lehet használni, akkor érdemes ezt az üzemmódot választani, beszélgetés alatt pedig felállni, és az irodában körözni.

8. A gerinc tornájához érdemes rendszeresen jobbra és balra elfordulni párszor, mindezt úgy, hogy közben az ellentétes kézzel megpróbáljuk elérni a szék támláját. Egyszerű feladat és nagyon jótékony.

9. Vezetés közben is lehet mozogni, a nyakizmokat tudjuk trenírozni, ehhez a fejet minél többször hátra kell feszíteni a fejtámlának, a gyakorlattal azokat a nyakizmokat tudjuk erősíteni, amik napközben, a számítógép előtt satnyulnak.

10. Szintén vezetés közben, de már a piros lámpánál hajtsuk a kormánykerékre a fejet, ezzel a nyaki csigolyák területét tudjuk finoman lenyújtani.

11. Végül tévé előtt, ha reklám szakítja félbe a műsort, érdemes lábemelést végezni, oldalra fordulni párszor, illetve a levegőben biciklizni. De mindezt szigorúan csak reklámidőben - írja a Huffingtonpost.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta