ÉLETMÓD RÖVIDHÍR

Háton fekve kell aludni, mert az az egészséges

2011. április 30., szombat 18:43 |

A Health.com szakértői szerint a legjobb a háton fekvés, míg a legszerencsétlenebb pozíció, ha hason fekszel. Az oldalfekvésnél megereszkedhetnek a mellek, és a ráncoknak sem tesz jót.

Bár általában az éjszaka nagy részét abban a helyzetben töltöd, amiben elaludtál, óránként körülbelül 2-4-szer változtatsz pozíciót, ami azt jelenti, hogy esetenként akár 20-nál többször is megfordulsz – mondja Eric Olson, egy alvással foglalkozó minnesotai klinika társigazgatója. Talán nem is sejted, de az alvópozíciód könnyen okozhat hát- és nyakfájdalmakat, gyomorbántalmakat, sőt, idő előtt jelentkező ráncokat is. A Health.com különböző szempontok szerint rangsorolta az alvópozíciókat: eszerint a legideálisabb a háton feküdni, a legkevésbé szerencsés pedig hason.

Ha terhes vagy, aludj a bal oldaladon

Az ő rangsoruk szerint a legjobb a háton fekve aludni: jótékony hatással van a hát- és nyakfájdalmakra, csökkenti a savproblémákat, karbantartja a feszes melleket. Hátránya, hogy fokozza a horkolást, viszont a ráncok kialakulásának megelőzésében is segít, ugyanis semmi nem nyomódik az arcodnak. A második legjobb megoldás szerintük az oldalfekvés, ami szintén jót tesz a nyaknak és a hátnak, csökkenti a horkolás esélyét és a terhesség közben is ez javallott. Rossz viszont a melleknek és a bőrnek, mivel a mellek a folyamatos lefelé lógás miatt könnyen megereszkedhetnek. Szakértők azt javasolják, ha terhes vagy, aludj a bal oldaladon, mert jót tesz a keringésnek. Ebben a pozitúrában fontos a vastag, zömök párna, ami megtámasztja a vállakat, így a nyak és a fej semleges helyzetben lehet.

A hason fekvés egyetlen előnye a horkolás csökkentése

A Health.com által idézett orvosok nem tartják szerencsésnek a magzatpozíciót, bár ez is ideális a horkolóknak. Ha felhúzott térdekkel, összegömbölyödve alszol, nagy eséllyel érzed meg reggel a negatív hatásait, különösen, ha hátízületi gyulladásod van, vagy gyakran görcsölsz. A legrosszabb pozíciónak a hason fekvést tartják, amely egyetlen pozitív hatását a horkolás szempontjából fejti ki. Ez a helyzet ugyanis megnehezíti, hogy a gerincünk semleges pozíciót vegyen fel: nyomást gyakorol az izmokra és az ízületekre, ami irritálhatja az idegeket, zsibbadást és fülcsengést okozhat. Ehhez a pozícióhoz egy vékony párna dukál, de az sem baj, ha egyáltalán nem használsz párnát.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta