#ÉLETEM

Nem minden homoszexuális meleg

2010. július 7., szerda 11:48

meleg_mainAz önmagukat elfogadó, tudatosan melegként élő emberekre utal a meleg kifejezés, szemben a homoszexuálissal, amely csak a szexuális érdeklődést fejezi ki. A héten zajló melegfesztivál egyik eseményén jártunk, ahol Gyöngyösi Csaba tánctanár saját szexualitásáról is beszélt.

Az esemény kulcsmondatai: meleggé senki nem válik, melegnek születik az ember. A melegek empatikusabbak, csoport összetartó erejük pedig még egy heteró közösségben is nagyobb, mint a heteró férfiaké.

Hivatalosan vasárnap nyitották meg 15. alkalommal a Budapest Pride melegfesztivál programsorozatot, de már aznap este hallani lehetett az első, homoszexuálisokat ért támadásról.

A pofozkodásból nem lett rendőrségi ügy
Két incidens is történt már, amióta elkezdődött a melegfesztivál. A megnyitót a Művész Moziban tartották, ahol a mozi homlokzatára kitűzött szivárványszínű zászló jelezte az eseményt. Ez alatt, -a szervezők által kiadott közlemény szerint- egy tucat szélsőjobbos gyülekezett, míg mellettük rendőrök posztoltak. Nem kellett sokat várni, hogy kiderüljön, nemcsak a zászló zavarta az önszerveződő csoportot. Ennek aztán jelét is adták. Két tizenéves srác arcul csapott egy, a moziból távozó meleg férfit. A nyitónapon még két ausztrál állampolgárságú fiatalt összevertek, akik végül a rendőrségre mentek, ahol kihallgatták őket.
A pofozkodás miatt a rendőrök nem indítottak eljárást, magyarázatuk szerint a sértett nem tett feljelentést. Az ausztrál fiúk ügyében pedig garázdaság és súlyos testi sértés miatt indult eljárás.

Egy meleg ember tükörképe

A melegfesztivál héten zajló programjai között filmvetítések, táncos színházi előadások, rapidrandi fiúknak és külön lányoknak, és csoportos beszélgetések egyaránt megtalálhatóak.
Egy hétfő esti workshopon a melegeknek nemcsak a társadalmon belüli elfogadottságáról- vagy inkább annak hiányáról- beszélgettünk, hanem egy, a saját neméhez fűződő verseny-táncos osztotta meg velünk megélt tapasztalatait, miszerint hazánkban nagyon sok meleg még mindig nem meri önmagát vállalni.

A fesztivál összes helyszínét egy megállapodás értelmében a rendőrség biztosítja. Amikor befordultam a Révay utcába, már messziről láttam a Bálintház előtt posztoló rendőröket. Itt tartott kiselőadást, Simon Lehel, aki évek óta publikál és tart előadásokat a homoszexualitást érintő kulturális, szociális és társadalmi témában. Kétségkívül sajátosan tudományos metanyelvet használt, és nem egyszer emlegette azt a homoszexuálisok között közismert tükör metaforát, mely szerint egy melegnek a tükörképe az a másik ember, akivel szexuális kapcsolatot létesít.

Agyuk miatt nagyobb az empátiájuk

Beszélt a melegek heteróktól való viselkedésbeli különbségeiről, s arról, hogy a melegek agyának megnövekedett kérgestestének köszönhetően nagyobb az empátiás készségük, s a racionális és az érzelmekért felelős agyféltekéjük is kiegyensúlyozottabban képes működni. Ezzel magyarázzák azt, hogy a melegek csoportkohézió képzési képessége még egy alapvetően heteró közösségben is nagyobb, mint egyébként a heteró férfiaké. Ez a meleg közösségi morál, lehet magyarázat, a meleg közösségek határokon is átívelő összetartó erejére.

Homoszexualitás
A homoszexualitásról egyértelmű, konszenzusos biológiai elmélet még mindig nincs, folyamatosan élő kutatási terület. Létezik például a hormonális elmélet, miszerint a férfiak alacsony tesztoszteron szintje okozza a saját nemükhöz vonzódást. Aztán később a terhesség alatti stresszes életmóddal is összefüggésbe hozták, mely elmélet alapja a világháborúk utáni nagy számú homoszexuális személyek születése -erre hivatkozik a Nő felemelkedése és tündöklése című könyvében Szendi Gábor pszichológus is. A 90-es évek elején pedig az X kromoszóma végszakaszának egyik génjét tették felelőssé a kialakulásáért. Amiben egyre többen megegyeznek, az az, hogy a melegséget nem lehet tanulni, mint mintát nem lehet követni, meleggé senki nem válik, meleggé születik az ember. Húsz éven keresztül végeztek holland tudósok kutatásokat nyomon követéssel, mígnem bebizonyították, hogy a leszbikus vagy meleg szülők gyermekei nem lettek nagyobb arányban melegek, mint a nagy átlag, ugyanakkor emberileg mégiscsak toleránsabb, elfogadóbb felnőttekké váltak.

Nem minden homoszexuális meleg

Az önmagukat már elfogadó, felvállaló, tudatosan melegként élő emberekre utal a meleg kifejezés, szemben a homoszexuálissal, amely csak a szexuális érdeklődést fejezi ki. Az utóbbi években a meleg kifejezést az összes szexuális kisebbségre (LMBT) kibővítették: a leszbikusokra, a melegekre, a biszexuálisokra, és a transzneműekre, utóbbiaknak nemi azonosságtudata tér el a többségtől.

A queer-elmélet szerint ide tartozik mindenki, aki nem kizárólagosan heteroszexuális, nőkhöz és férfiakhoz is ugyanúgy vonzódik. Nem egyszerűen homo-, bi-, vagy transzszexuális, hanem queer. A homoszexualitás egy orvosi műszó 1869-ből, Karl Maria Benkerttől, mely a szexuális orientáción kívül semmit nem fejez ki. Melegnek lenni ettől sokkal több. Ezért a melegek tiltakoztak ezen leegyszerűsítés ellen, így született meg az angol gay szó, ami a guy, fickót jelentő szó után, a "homoszexuális", gay "jókedvű" értelmezésben, már sokkal elfogadottabb, mint az egyébként „furcsa", „különös" jelentésű és ezáltal bántó kifejezés, a queer. A magyar nyelvben a fokozott érzékenységet jelzi a „meleg" szó.

Meleg-hetero szerepcsere

Statisztikák mutatják, hogy a férfi művészek, azon belül is a táncosok között sokkal több meleget találunk, a nagy társadalmi átlaghoz képest. A férfi balettra mindig is meleg szakmaként tekintettek, és a férfi esztétikát jelenítette meg, s úgy tűnt, hogy ebben a minőségében a heteroszexuális többség akkor is elfogadta őket, amikor az átlag melegeket egyenesen üldözték. Ezek szerint a meleg balettművész hitelesen volt képes eljátszani a hetero nőbe szerelmes hetero férfi szerepét. A kérdés valóban magától adódik, hogy miért van az, ha egy hetero akar „eljátszani" egy meleget egy hétköznapi szituációban, annak legjobb esetben is csak durva kikarikírozás, paródia lesz a vége.

Melegtudat a táncban

Gyöngyösi Csaba latin- és standard tánctanár, azt mondja, hogy a profi balett-táncosok 70-80 %-a meleg. A modern, kortárs, jazz-balett táncosok körében is fele-fele arányra saccolta a hetero- és homoszexuális beállítottságú embereket. A társas, azon belül is a latin táncok esetében már nem egyértelmű a helyzet. „Nagyon sokan közülük hetero kapcsolatban élnek. A társas tánc már jellegében adódóan is a társas mivoltot, hagyományosan a férfi és a nő kapcsolatot hivatott megjeleníteni, ahol a férfi igazi macsó lehet, és talán ezért itt a legkisebb a melegek aránya."

Argentin tangó: valamikor férfiak táncolták
Az autentikusan férfipárok által táncolt argentin tangó Buenos Airesből indult a XIX. század második felében, és mivel akkoriban ízléstelennek, közönségesnek tartották ezt a táncot, ezért illedelmes nők például ezt nem is táncolták. Csak a prostituáltak voltak erre kaphatóak. Ezért az argentin tangót egyre több helyen férfiak táncolták egymással, egészen a múlt század eleji húszas évekig, amikor Párizsba is eljutott, de megbotránkoztatása rövid ideig tartott, s nemcsak a francia, de az argentin nők is elkezdték táncolni. Innentől kezdve már világszerte különnemű párok ropták egymással.

Csaba egy berlini tánciskolában tanított két évig táncot azonos nemű pároknak. Miután visszatért Magyarországra, elhatározta, hogy hazánkban is megalapozza a táncoktatásnak ezt a formáját. Barátai győzték meg, hogy van igény erre. Közel 7 éve azonos nemű és queer párokat tanít táncolni. Az első tanfolyamot ismerőseinek szervezte, ekkor még csak húszan voltak az óráján, egy évvel később pedig már versenyórákat tartott ezeknek az  embereknek.

meleg_belso

Férfi-nő helyett: vezető-követő

Ahogy Csaba mesélte első alkalommal, furán érezte magát a táncteremben, hogy fiúknak és „lányoknak" adjon utasítást, ezért a vezető és követő titulust adta „A követő (nem egyenlő a vezetettel) egy aktív magatartásforma, ugyanúgy részese az eseményeknek, mint a vezető. Egy vegyes nemű táncban hagyományosan a férfi mindig vezető, s a nő a vezetett. Egy férfi vagy női párnál a vezető dönti el, hogy merre milyen figurákat táncolnak, a követő pedig érzésből figyeli és aktívan leköveti az akár improvizatív mozdulatokat, impulzusokat is. Ez egy valódi non-verbális kommunikáció. A melegpáros táncban az egyenrangú szerepeket ráadásul a szerepcsere biztosítja egy táncon belül. Ez az egymásra való ráérzés, hogy mikor ki veszi át a vezetést, a legnagyobb kihívás a meleg táncban, a hagyományosban ennek nincs is értelme. Érdekes, hogy a latin táncokban két fiú mindig sokkal impulzívabb, határozottabb és erőteljesebb tud lenni, ezért például versenyeken a női párok általában hátrányban vannak. Valahogy a nők biológiai adottságuknál fogva a latin táncokban nem tudnak kiteljesedni, ellentétben viszont a standard-del, ahol kifejezetten a nőies lágyság az előnyös. Mindkét esetben a női és a férfi pároknál is a köztük lévő harmónia az, ami táncoltatja őket."

proba_belso

Én felvállalom, hogy meleg táncos vagyok

A kérdés, hogy mennyire stigmatizált ma hazánkban az a kifejezés, hogy meleg táncos valaki? A meleg táncos ebben az értelemben a saját nemével táncoló egyént (is) jelenti. Csaba szerint ez mindenki egyéni önismeretén, és önelfogadásán múlik: „Azon, hogy mennyire vállalom azt fel, hogy meleg táncművésznek tartanak. Ha nem vagyok tisztában saját melegségemmel, akkor ez zavarni fog, és próbálom majd elkerülni ezt a bélyeget. Magyarországon nem jellemző, hogy nyíltan felvállalja valaki azt, hogy meleg versenytáncos, vagyis azonos nemű versenytáncban érdekelt fiú vagy lánypáros tagja.
Pedig külföldön megteszik, ott még a média is védi őket. Budapesten 2012-ben fogják megrendezni a EuroGames meleg olimpiát, a világ minden tájáról jön majd közel 5000 sportoló. A hazai melegek, legalábbis táncosaink, nem fognak elindulni ezen a versenyen. Mert nem mernek. Mert csak külföldön mernek melegek lenni. És megértem őket, mert félnek a szélsőséges társadalmi megnyilvánulásoktól. Ha egy felvonulást nem tudunk inzultusok nélkül megtartani, akkor kérdés, hogy van e értelme meleg nemzetközi játékokat Budapestre szervezni?"

Nő voltam előző életemben

Amikor azzal kezdtük az előadást, hogy a meleg férfiak férfiassága, és a meleg férfiak melegsége két különböző minőség, még nagyon távol éreztem magam a témától. A férfiaknál ugyanis külön gén van, ami a férfi, és külön gén, ami a meleg minőségéért felelős. Aztán több egzakt megközelítési módot is találtunk a melegség megfejtéséről, azonban egyértelmű kódok hiányában Csaba elméletével a fejemben indultam haza.

Csaba hisz a lélekvándorlásban, s meg van róla győződve, hogy ő korábban női testben élt. „Előző életünk során voltunk férfiak és nők is. A melegeknél és a leszbikusoknál ez úgy van, hogy előző életeiben egy meleg férfi nőként, míg egy leszbikus nő férfiként élt, s mivel a lélek nem tud olyan gyorsan nemet váltani, ezért a soron következő életben mindannyian egy köztes állapotban homoszexuálisok leszünk. Egy homoszexuális férfi a következő életében viszont már teljesen heteróként fog megszületni, és élni. Én ezzel magyarázom a lélekvándorlást. Csak biológiailag születünk testünkbe férfiként és nőként, lelkünk semleges marad."

Amikor az épületből kiléptem, este 8-kor a kijáratnál már nem voltak rendőrök. A szombati Hősök teréről induló Meleg Méltóság Menetén azonban lesznek, ahogy kordonok is. Nálunk valahogy e nélkül még elképzelhetetlen egy meleg rendezvény. A Budapest Pride szervezői szerint minden demokráciatisztelő állampolgár azzal tehet az erőszak ellen, ha kiáll az LMBT emberek jogai mellett, és részt vesz a Fesztiválon, felvonuláson.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.07.07 20:11:55realista

    Kedves Melegek!

    Szomorú, hogy fesztivál van azoknak, akiknek a gender-mozgalom és az európai, valamint a tengertúli alkotmánybíróságok lehetővé tették azt, ami a természetes erkölcsi renddel és természeti törvénnyel ellenkező létforma. Elég baj, hogy itt tart a világ. És benne az ember.

  • 2010.07.07 21:29:27ikiss68

    Kedves realista!

    Nem igazán tudom hogy pontosan mi a "természetes erkölcsi rend" vagy "mi a természeti törvénnyel ellenkező létforma" Ugyanis ha a természettel ellenkezne akkor már a természet rég kiirtotta volna az évezredek alatt, az erkölcsi rendre pedig tudok neked mondani szintén olyat ami azt hiszem a heteroknak is elég gond. Szerintem élni és élni hagyni kell. Attól mert nem szereted a mákos gubát, még nem kell kiirtani a mák ültetvényeket ugye?

  • 2010.07.07 22:29:09gatti

    "Gay" (eredeti) jelentése: boldog, vidám
    "Guy" jelentése: srác, fickó
    Realista, te pedig sötét vagy, mint az éjszaka, effelõl semmi kétség. A természetről annyit, hogy az állatvilág hemzseg az olyan fajoktol, ahol azonos neműek folytatnak "nemi kapcsolatot". Az erkölcsi részéről pedig annyit, hogy a mai világunk tele van emberekkel, akik arra tettek fel életüket, hogy másokat zsakmanyoljanak ki, lopjanak, csaljanak, hazudjanak. Háborúk dúlnak a föld ezernyi pontján, naponta tízezrek hallnak meg háborúkban, ehsegben, betegségben, a te legnagyobb problémád viszont az, hogy "itt tart a világ", ahogy fogalmaztal, azaz hogy vannak férfiak es nők, akik akaratuk ellenére a sajat nemukhoz vonzódnak. En ugyan hetero vagyok de van nehány meleg ismerősöm, es mindegyiket egyenes, kozvetlen, őszinte, humoros embernek tartom. Te viszont nem emberek közé való vagy, legalábbis nem Európában, talan jobban is tenned, ha lelepnel...


  • 2010.07.07 22:46:41baltasgyilkos

    "ami a természetes erkölcsi renddel és természeti törvénnyel ellenkező létforma. "

    Éppenséggel a természettel nem ellenkezik a homosexualitás.Szinte minden állatfajnál a rovaroktól a delfineken át madarakig jelen van a homosexualitás. A célja pedig a fajfenntartás elősegítése.Számszerűleg kimutatható, hogy sikeresebben szaporodik egy állatcsoport ha az átlagnál magasabb köztük a homosexuális egyedek száma. A természet tojik az ember által kitalált buta erkölcsi törvényekre, a természetben csak az életképes utodok számítanak, Tehát a természet mar döntött a homosexualitás jó, és szükséges.

  • 2010.07.07 23:06:25ecsedya

    A cikkíró elég bátran leír olyan dolgokat amelyek ótvar nagy baromságok, és a legjobb esetben is csak egyetlen ember nem túl tájékozott véleményén alapul.

    A gay félrefordítása nem az egyetlen ilyen. A férfi balett táncosok definíció szerinti lebuzizása, majd aztán szépen kiterjesztve minden táncosra (nem csak táncművészre) kis gyökér Magyarországunkon a populáció nem kis részében erősíti azt a sztereotípiát ami még csak nem is igaz.

    Nem csak meleg lesz táncos. Általában a melegek és a tánc azon a vonalon kapcsolódnak össze ahogyan a nők és a tánc (tekintve, hogy ugye...). Lányok szeretnek táncolni és csökevényes európai tánckultúránk mellett többen táncolnak közülük, mint a férfiak közül...akik pontosan attól félnek, hogy a tánctól buzisnak látszanak. Érdekes módon a milliónyi latin nem vált homokossá attól, hogy imádnak és tudnak is táncolni.

    De ez nem jelenti azt, hogy egyes táncokban több búzafaktor, mint másokban. Legfeljebb toleránsabb az adott táncosközösség. Balettművészek között van elég ez kétségtelen és tekintve, hogy hazánkban ezek egy közepes belvárosi társasházban elszállásolhatók lennének, az ég egy adta világon semmi jelentőségük nincsen. Ez alapján kijelentéseket tenni, olyan mintha a hollywoodi magyar Oscar-díjas színészek nemi identitása alapján kellene véleményt alkotni arról, hogy Magyarországon csak melegek élnek, vagy sem. Statisztikailag és feltevés alapon is elég gyatra.

    Mint szervező és argentin tangó tanár pedig mind a magam, mind a hazai ezernyi (hetero) tangós és egész Argentína nevében is kikérem, hogy a tangót ősbuzitáncnak nevezze bárki is. Kétségtelen, hogy vannak homoszexuális tangósok. Buenos Aires elég toleráns mindenféle különbözőséggel szemben (tekintve, hogy 100 éve bevándorlókkal teli a város), ellenben ez nagyon 80-as, 90-es évekbeli fejlemény. Eredetileg a férfiak azért _gyakoroltak_ egymással, mert nem akartak beégni a - a munkacélból bevándorló férfiak számát sokszorosan alulmúló létszámú - csajok előtt élesben. A prosti téma ejtős, ugyanis nem igaz. Csak aki 1880-ban írni tudott a tangóról az ezen az egyetlen helyen találkozhatott azokkal akik táncolni is tudták (értve: a felső tízezer csak a kupiban találkozott a csóró bevándorlókkal).

    A versenytáncosok között mindenki tudja ki az és ki nem. Pontosan azért, mert elég kevesen vannak. A legtöbben jó fejek és nincs semmi gond a nemi identitásukkal. De akár pozitív akár negatív értelemben megkülönböztetni és főleg a táncot megbélyegezni pro- vagy kontra rettentő tudatlanságra vall.

  • 2010.07.07 23:24:08se1113

    Nekem attól nem erkölcsös valaki, hogy hetero, és nem erkölcstelen, ha homo. Erkölcsös, ha a szexuális életét az otthona falai között éli, a benne résztvevők teljes egyetértésével. A más egyéb - pl. lopás, csalás, stb. dolgokról most nem beszélek.
    Elég sokan mondták már, hogy ez nem választás kérdése. A kamaszok nem arról híresek, hogy annyira különbözni akarnának a társaiktól. A felnőttektől igen, de az más.
    Egyébként pedig a saját szememmel láttam, a fiatal "fiú" macskámat hogyan üldözte szerelmével a környék fő kandúrja. Nem megverni akarta, kurrogott neki, hívogatta. Ennyit a természet rendjéről.

  • 2010.07.07 23:26:36Kara kán

    Legalább ennyi butaságot ne írnátok, mindkét oldalról.
    Egyrészt, attól, hogy valami megvan a természetben, nem válik emberivé. A természetben van kannibalizmus, meg ganajtúrás, meg dögevés, meg minden. Mi is a természet részei vagyunk, de másként. Már túlléptük a kereteit.

    Kettő: meleg is lehet erkölcsös, heteró is lehet erkölcstelen. Akkor ne keverjük a szezont a fazonnal.

  • 2010.07.07 23:45:09kistehen

    Khm... Életképesség? A mai világban ez hol szempont? Megjegyzem, a fajnemesítés nem éppen a kultivált liberalizmus eszköze az élet problémáinak megoldására.
    Előrebocsátom: hajlandó vagyok elfogadni a homoszexualitás biológiai hátterét. Ez van. Ugyanakkor, belátható az is, hogy ez vmilyen mutáció folyománya, ami markánsan meghatározza - mint azt a rengeteg prekoncepcióval, és általánosítással élő post - nemcsak szexuális irányultságát, hanem egész életvitelét az illetőnek. Tök mindegy, hogy a felismerés után tangát hord vagy a - társadalmi nyomás okán - bűntudatot érez. Tehát mutáció. Mégpedig olyan mutáció, amely "praktikussági megfontolások" miatt, nem jelentkezik az egyedek többségénél. Ez tök jó, me' kihalnánk, előbb-utóbb.
    És hogy végre mondandómhoz érjek.
    Vegyük alapul a fogyatékkal élők helyzetét. Megkockáztatom, mára az emberek képesek belátni, hogy ugyanannyi joguk van az élethez, mint bárkinek. Van egy hányada az embereknek, amely ugyan képes a "dologhoz" így viszonyúlni, ugyanakkor a szembesülés alkalmával - el nem ítélendő módon - viszolygás tölti el. Ez belülről jön, hiszen "szerencsére" nincs annyi "kihívással küszködő", hogy nap mint nap találkozzon velük az ember. A fogyatékosok - és bocs hogy nem vagyok pc, de má' fáj - többnyire igyekeznek a helyzetükkel nem visszaélve, annyi segítséget igénybe venni, amennyi egyfajta élhető élethez szükséges, ami a közvélekedést az elfogadás irányába tolta.
    A hszk esetében nehezen értelmezhető a büszkeség szó. Mire is? "Coming out of the closet" "Who gives a shit?" Ezért nem jár plusrespect, ez egy adottság. Az ellenszenv nem kontrollálható, ugyanakkor a sok ultraheteró ideológiagyártása pedig közvetlenül max. tojás-formátumban érinti, az amúgy önként felvonuló homoszexuálisokat. Szerintem itt az az aggályos, hogy ez téma még.
    A sok ultraeurópai meg ne rekesszen ki kiénye-kedvére azt, aki nem mond szimpit, me' a szólásszabadság spec. tényleg deklarált európai norma.

  • 2010.07.08 04:25:59szekerce

    Ha mar az angolnal tartunk, a gay nem fickot jelent, hanem homoszexualist. A cikkben emlitett "ficko"-t guy-nak irjak. Es teljesen maskent is ejtik.

  • 2010.07.08 06:48:53annefors

    Sajnálatos, hogy a témával - végre - foglalkozó cikkben ennyi ostobaságot sikerült leírni.

    Ami a sportot és a táncot illeti, EuroGames lesz Magyarországon 2012-ben (és nem Gay Games), ahol a magyar azonos nemű táncosok (akik egyáltalán nem mind melegek, hisz az azonos nemű tánc csupán annyit jelent, hogy 2 nő vagy 2 férfi táncol együtt) eldöntik, hogy akarnak-e indulni.

    Ami pedig az azonos nemű tánc magyarországi helyzetét illeti, 2000-ben kezdődött, más szervezésben, amelynek akkori edzői és táncosai mára nemzetközileg is elismert személyiségei az azonos nemű táncnak és "meleg" sportéletnek.

  • 2010.07.08 08:11:07anjesi

    Én csak egyet nem értek, ha én (mint heteroszexuális) nem megyek ki az utcára és nem hirdetem fennhangon, hogy éppen kivel szeretkezem a hálószobámban, akkor ők miért is teszik? Tudtommal a szex az egy intim dolog két ember között, kinek és mi köze van hozzá, hogy ki és kivel teszi ezt? Mert őszintén szólva engem nem az zavar, hogy meleg valaki vagy homoszexuális, de ezt miért is kell fennhangon hirdetve mások tudtára adni?

  • 2010.07.08 08:27:07annefors

    Te, mint heteroszexuális, folyton az "utcán vagy", és minden megnyilvánulásoddal fennen hirdeted, hogy kivel szeretkezel.
    Különben nem a szeretkezés a lényeg, hanem minden más, ami ezzel összefügg, a kézenfogva sétálás, egy csók (amit a metró mozgólépcsőn heteroszexuális formában minden meleg kénytelen elviselni - akkor ti is legyetek oly kedvesek elviselni a másik oldalt), a nem titkolása annak, hogy ki vár otthon, hogy kivel mész nyaralni és hova, hogy kivel élsz, hogy kivel házasodsz és vállalsz vagy nem vállalsz gyereket.

    Mellesleg ez a cikk nem a felvonulásról szól, hanem egy másik jogról - hogy ne kelljen mindent úgy csinálni, ahogy a heteroszexuálisoknak tetszik.

  • 2010.07.08 08:51:09garr

    Érdekes cikk volt, jó pár téves információval és félrefordítással, ami szerintem igencsak nagy baki volt. Több utánajárást igényelt volna a cikk és nem csak egy interjú alanyt kellett volna keresni. Ami az egészben mégis jó, hogy az is elolvasta, aki elítéli a homoszexualitást és az is aki elfogadja. annefors egyet értek a hozzászólásaiddal. De ha már anjesi felhozta, nem tudom voltatok-e már valaha meleg felvonuláson. Azok az emberek akik vonulnak évről évre szembesülnek a nyílt utálattal (is) és mosolyogva szeretettel fogadják. Ezeknek az embereknek az egész életüket így kell élniük, ha szerettük kezét megfogják (és itt csókról még nem beszélek) nyilvánosan, vajon ki buzizza le és ki dob neki valamit?! Számomra annyit jelent a melegfelvonulás, hogy megmutatják az országnak azon az egy napon, abban a pár órában, együtt, hogy vannak és büszkén, emelt fővel kiállnak azért amik…nincs ebben semmi rossz.

  • 2010.07.08 10:03:20anjesi

    Már elnézést, de lehet, hogy régimódi vagyok, de én nem szoktam az utcán csókolózni és azt se szívesen nézem, ha egy lány és egy fiú ezt teszi, valamint felőlem az fogja meg a másik kezét az utcán aki akarja! Viszont ez a cikk is egy figyelemfelhívás, hé mi mások vagyunk, okés, mások, node ez kit érdekel? én is más vagyok, mert vörös a hajam, amiért csúfoltak az oviban meg az iskolában is mégse indítok mozgalmat...

  • 2010.07.08 11:01:01Blue

    Nem a csókon van a hangsúly,azzal ha házas vagy és ha kirakod pl.a gyerekeid fényképét vagy családi fotót a munkahelyeden vagy megmutatod a barátaidnak stb stb, sztd mit hirdetsz? szeplőtlen fogantatást? nem,azt hogy hetero vagy és szeretkeztél a hálószobádban a férjeddel/feleségeddel,bárkivel...te miért teszed?
    miért kell fennhangon hirdetned hogy hetero vagy?

  • 2010.07.08 11:20:36anjesi

    A jó Isten valamiért Ádámot és Évát teremtette és nem két Évát vagy két Ádámot, valamint egy férfi és egy nő együttlétéből születnek a gyerekek, mivel a szex alapvető célja a fajfenntartás...gondolom ezért teszik a heterók...ezért születtél te is, mert az édesanyád és az édesapád együtt voltak...

  • 2010.07.08 11:23:49anjesi

    Ok, azzal nem értek egyet, hogy köpködjünk, meg utálkozzunk, meg buzizzunk, ők is ugyanolyan emberek...viszont a figyelemfelhívással sem :-)

  • 2010.07.08 13:41:12garr

    Örülök, hogy nem értesz egyet a köpködéssel és egyébbel. :) Szerény meglátásom, hogy családi, etnikai, vallási vagy bármi egyébtől függetlenül bárki lehet meleg. Az, hogy vannak emberek akik úgy diszkriminálhatnak másokat, hogy bele se gondolnak ez akármelyik ismerősükkel (nem létező gyerekükkel) megtörténhet ugyanez.. Figyelmedbe javaslom a Madárfészek című filmet ami szerintem egy klasszikus vígjáték és nem hinném, hogy a melegeket reklámozza, inkább rámutat egy másik oldalra is. A budapest pride nem az önreklámozásról szól hanem a szeretetről és az elfogadásról. Van egyébként meleg ismerősöd?

  • 2010.07.08 13:46:45kingston

    "egy férfi és egy nő együttlétéből születnek a gyerekek"

    a melegek is. na akkor mi is a természet rendje?

  • 2010.07.08 13:47:21Blue

    A jó Isten nem teremtett volna olyan Évát és Ádámot akik Évákhoz és Ádámokhoz vonzódnak ha ez ellenkezne Isten akaratával. A szeretet-egymás tisztelete-elfogadása -szerelem-ezek nem hetero vagy meleg privilégiumok,hanem egyetemes értékek.
    szóval ez nem volt jó válasz arra hogy szerinted ha egy meleg pár végigmegy az utcán az a melegség hirdetése-míg egy hetero pár az nem a heteróság hirdetése,mindez csak az előítéleteid valamilyen köntösbe foglalása....

  • 2010.07.08 13:48:52helyreigaz

    "Amikor az épületből kiléptem, este 8-kor a kijáratnál már nem voltak rendőrök. A szombati Hősök teréről induló Meleg Méltóság Menetén azonban lesznek, ahogy kordonok is. Nálunk valahogy e nélkül még elképzelhetetlen egy meleg rendezvény. "

    Nem még, hanem már: 1997 és 2007 között nem volt semmi szükség kordonokra. 10 évig nem zavart senkit, azóta egy néhány száz fős tömeg szeretne rendszeresen felvonulókat/rendőröket dobálni, szidni és verni, tetszés szerint.

  • 2010.07.08 13:58:40garr

    Tetszik ez a meglátás :)

  • 2010.07.08 14:33:27anjesi

    Nincs. :-) Heterókkal vagyok körülvéve, akiknek az egyik fele köpköd a másik fele tolerál és elfogad. Igazából én úgy vagyok ezzel, hogy engem nem érdekel, hogy ki és hogyan éli az életét és minden napjait, mindenki úgy él, ahogy jónak gondolja, de az az egy biztos, hogy nem ez a természetes.

  • 2010.07.08 14:37:59anjesi

    Én nem mondtam, hogy az a melegség hirdetése, ha egy darab meleg pár végigmegy az utcán kézenfogva, de amikor 1000 darab melegpár végig megy az utcán, azzal a címszóval, hogy márpedig ők melegek, az igenis a melegség hirdetése! Azt sem állítottam, hogy hiba, hogy ezeket az embereket megteremtette a jó Isten, mert biztos volt ezzel is célja! Azt sem mondtam, hogy egy melegnek nincs joga szeretni, vagy nincs joga a tisztelethez, szerelemhez! Igenis szeressenek, legyenek szerelmesek, éljenek boldogan, mint mindenki más, én elfogadom, hogy valaki meleg nem erről van szó! csak ezt miért kell hirdetni és hangsúlyozni?

  • 2010.07.08 20:41:59realista

    Egy sötét istentelen világban élünk, ahol mindenki azt csinál, amit akar. Csodálkoztok a pusztuláson? Nem ez az ember útja és jövője!

  • 2010.07.08 22:27:18Lesz Bianka

    >> ha én (mint heteroszexuális) nem megyek ki az utcára és nem hirdetem fennhangon, hogy éppen kivel szeretkezem a hálószobámban, akkor ők miért is teszik? csak ők látogattak, szórakozni merészeltek. Erre szeretne emlékezni és emlékeztetni a gay pride, remélve, hogy soha többé nem fordulhat elő ilyesmi. Mint látjuk, előfordul, több mint 40 évvel később, egy állítólag demokratikus országban...

  • 2010.07.08 22:33:05Lesz Bianka

    Lenyelte a felét a blogmotor. Megpróbálom újra...
    >> ha én (mint heteroszexuális) nem megyek ki az utcára és nem hirdetem fennhangon, hogy éppen kivel szeretkezem a hálószobámban, akkor ők miért is teszik? észeltek. Erre szeretne emlékezni és emlékeztetni a gay pride, remélve, hogy soha többé nem fordulhat elő ilyesmi. Mint látjuk, előfordul, több mint 40 évvel később, egy állítólag demokratikus országban...

  • 2010.07.08 22:35:02Lesz Bianka

    Feladom... Arról írtam, hogy a hatvanas évek végén brutális támadás ért egy zárt körű helyen szórakozó meleg társaságot (szervezett támadás, halálos áldozatokkal). Szóval, erre szeretnénk emlékezni, emlékeztetni évről évre.

  • 2010.07.08 22:51:11anjesi

    Akkor miért meleg felvonulás a neve és miért nem az, hogy az xy helyen történő támadás áldozataira való emlékezés? Megemlékezni nem csendben szoktak, hanem hangosan vonulva az utca közepén? Ez csak felesleges figyelemfelhívás...főleg tudva, hogy köpködni fogják őket, buzizni, meg leszbizni, meg mocskolódni, mi értelme ennek? Mi értelme egy ilyenen részt venni? Mert melyik embernek jó, ha undorral néznek rá, és kisgyerekeket arra buzdítanak a szülők, hogy buzizzák le őket? Ez biztos jól esik az ott "megemlékezőknek"...

  • 2010.07.09 06:30:19garr

    A "nincs" szerintem egy elhamarkodott válasz inkább csak nem tudsz róla:) Nem vagyok tisztába a statisztikával remélem valaki majd kisegít ebben, de hallottam valami olyasmit, hogy az emberek 10%-ban megvan a hajlam a homoszexualitásra, szóval ha csak 1%-ot veszünk az 100 emberből 1. De mondjuk te hetero körben mozogsz vegyük azt, hogy 1000 embert vagy így vagy úgy de ismersz amiből következik, hogy biztos van köztük homoszexuális. :) Hangsúlyozom szerintem! Persze láttam már embereket 180 fokot fordulni, pl. amikor a kicsit neonáci szellemű ember testvére bejelentette, hogy saját neméhez vonzódik.

  • 2010.07.09 06:37:42garr

    Túl hosszú lenne :D Én azt gondolom, hogy azért ha egy "értelmes" ember gyereke rákérdez arra, hogy kik azok a bácsik nénik a tévében vagy utcán színesben egymást ölelgetve... nem úgy kezdi a szülő a választ, hogy "mo..kos b...ik", hanem egy normális nem utálatra szító válaszra törekszik.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta