Kerülj kapcsolatba a magzattal!

Zanza!

joga_altalanosSzeretnél mélyebb kapcsolatba kerülni a magzattal? Jobban megismerni saját magadat, megőrizni a kondidat, és közben testileg-lelkileg felkészülni a szülésre? Folytatjuk a kismamajógát a Díványon – hogyan jógázz, mikor nem szabad, és egyéb alapvetések.

A jóga ideális és biztonságos mozgást kínál a terhesség idejére. Az orvosok és egészségügyi szakemberek szerint mindenkinek ajánlható, aki szeretné megőrizni jó kondícióját, nem akar elhízni, s emellett teljes nyugalomban akar felkészülni a szülésre. A kismamajóga segít a várandósság időszakában, hogy minél jobban ráhangolódhassunk lelkileg a babára – testileg a szülés folyamatára.

A kismamák számára természetesen külön jógagyakorlatokat alakítottak ki, amelyek a várandós nők sajátos állapotához alkalmazkodva – igényeik és szükségleteik figyelembevételével – segítik a terhesség időszakának kellemesebb megélését, és a félelmek elmulasztását.

A kismamajóga rendkívül kifinomult felkészülést tesz lehetővé a szülésre, mivel nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is felkészíti a nőt – és ha bevonható a felkészülésbe, akkor a papát is – a gyermek érkezésére. A lágy, folyamatos mozgásban végzett gyakorlatok segítik a szükséges izmok megerősítését és megnyújtását, a helyes testtartás kialakításával megelőzhetők a terhesség alatt oly gyakori hát- és derékfájdalmak. A jóga segíti a nőket elfogadni a testükben zajló változásokat. Fontos, hogy jól érezzük magunkat a testünkben, és rendszeresen átlélegezzük, átmozgassuk azt.

A jógagyakorlatok statikus elemei a kismamajógában kissé átformálva, lágyítva jelennek meg. Minden időpontban végezhetőek, kivéve közvetlenül étkezés után – a szabadban vagy a lakás csendes és tiszta helyiségében.


Hogyan jógázzunk?

Gyakorlás előtt halkítsd le a telefonod, és kérd meg családtagjaidat, hogy ne zavarjanak. Fontos, hogy végig önmagadra tudj figyelni, teljes tudatoddal a testedben legyél, minden mozdulatod lassú és jól megfigyelhető legyen. Ezt nevezzük a jógában testtudatosságnak. Ugyanez vonatkozik a légzésre is. Törekedjünk a lassú, mély, ugyanakkor lágy légzésre. Soha ne erőltessük és ne tartsuk vissza lélegzetünket, mert ezzel árthatunk a babának.

Segít a befelé fordulásban, ha becsukod a szemed a gyakorlat közben – kivétel ez alól az egyensúlygyakorlat.

A relaxáció a jóga végén nagyon fontos, hiszen akkor tudunk igazán befelé figyelni, elengedni a mindennapi gondokat, és feltöltődni, harmóniába jutni saját magunkkal és születendő gyermekünkkel.

A jógagyakorlatok során megtanulhatod figyelmedet befelé fordítani, és a tested érzeteire jobban odafigyelni. Ezáltal mélyebb kapcsolatba kerülhetsz önmagaddal és magzatoddal.


Az anyaság nem a szüléssel kezdődik!

A szülést megelőző 9 hónap alatt már kialakul egy erős kapcsolat az anya és a kis jövevény között.
A magzat mindent az anyja szervezetén keresztül érzékel, ezért nagy hatással van rá a kismama lelkiállapota és erőnléte is. A jóga segít a koncentráció fejlesztésében, hogy kialakuljon egy bensőséges kapcsolat a magzat és az anya között. A gyakorlatok javítják a közérzetet, ami elősegíti a kismama jókedvét, nyugalmát, s így közvetve párjuk és az egész család kellemesebben érzi magát. Mindezeken a gyakorlatokon keresztül a leendő apukák is jobban megérthetik azt az időszakot, amelyen párjuk keresztülmegy, és nagyobb empátiával tudnak majd segíteni a kismamának.

Ha a várandósságot orvosod egészségesnek találja, kezdettől fogva lehet a kismamajógát gyakorolni egészen addig, amíg jólesik és bírod. Ha orvosod időközben bármi eltérést talál, kérdezd meg, hogy folytathatod-e.

 

Nem szabad jógáznod:

• ha volt már vetélésed, vagy ha fennáll a veszélye;

• ha fájdalmaid, görcseid vannak;

• ha fáj a fejed;

• ha szédülsz;

• ha gyakran megkeményedik a hasad;

• ha koraszülés veszélye áll fenn;

• ha szívverésed nagyon felgyorsul;

Nagyon fontos, hogy a pulzusod soha ne haladja meg a 140-et!


Mikor kezdhetsz el jógázni?

Ha a terhesség első 8 hetében minden rendben van a babával, akkor már ebben az időszakban is végezhetsz könnyebb jógagyakorlatokat.

Legközelebb a légzéssel és bemelegítéssel folytatjuk

Blogmustra