#ÉLETEM

Béres Alexandra: formáld természetesen!

2009. augusztus 24., hétfő 10:18

beres-alexandra-kicsiHa a fitneszórarendedben túlsúlyban van a step aerobic, valószínűleg nem a legtrendibb helyre jársz, mert ma a természetes testformálás idejét éljük – a hetedik hónapban járó Béres Alexandrát arra kértük, pihenjen meg egy kicsit a Díványon, és meséljen a legújabb fitnesztrendről.


Ha a fitneszteremben, ahol edzel, az órarendben túlsúlyban stepaerobik- és callaneticsórákat látsz, akkor tudd, nem a legtrendibb helyen jársz. Ugyanis ezek a mozgásformák már leáldozóban vannak. Helyette a test izolációs és egyensúlyérzéket fejlesztő gyakorlatok hódítanak. Béres Alexandra a legújabb fitnesztrendekről mesél – és arról, hogy edz és edzősködik hét hónapos pocakjával.

 

beres-alexandra2A szépségideálok az évszázadok alatt folyamatosan változnak. Most milyen egy szép testű nő a fitnesz szakemberei szerint?

Az izmos lányok ideje múlóban, a fitneszben is fontossá vált a természetesség. Míg korában arra törekedtek, hogy minél jobban domborodjon egy-egy izomcsoport, addig most a teljes szervezetre figyelünk oda. A tornatermekben is megjelent a természetes testformálás, a jóga és annak különböző válfajai. Fontos a szép tartás, az egyensúlyérzék fejlesztése, a gerinctartó izmok fejlesztése, az egészség minél hosszabb távú megőrzése.

És ehhez milyen tornagyakorlatokkal lehet hozzájárulni?

Leginkább és legtöbbet a saját testsúllyal dolgozunk.
A karizmokat például nem súlyzóval, hanem fekvőtámasszal erősítjük. Ha pedig eszközt használunk, akkor funkcionálisakat, például olyan hevedereket alkalmazunk, amelyeken lógni lehet vagy felhúzódzkodni.

S miért fontosak az egyensúlyérzékre ható gyakorlatok?

Mert ahogy idősödik a szervezet, a legtöbb érzékszervünk, mint a látás, szaglás, ízlelés és a fülünkben található  egyensúlyérzék-rendszer is romlik. Ám bizonyos gyakorlatokkal ez nemcsak szinten tartható, hanem javítható is. Az orvosok már a várandós mamáknak is azt javasolják, hogy az utolsó hónapokban, a pocakban kezdjék el fejleszteni a baba egyensúlyérzékét, mert ez a koordináció fejlesztésen keresztül később kihat az intelligenciára is.

Gondolom, ha megemlítetted, akkor magad is megfogadtad a tanácsot. Hogyan kell a pocakban lévő babát fejleszteni?

Az anyáknak nincs más dolguk, mint naponta néhány percet hintaszékben ücsörögni vagy egyensúlygyakorlatokat végezni.

Október végére várod a kislányodat. Tartasz még órákat?

Az aktív óratartást két hete hagytam abba. Már csak senior- és „pocakosórákat” vezetek, valamint taposógépen kardiózom.

Milyen gyakorlatokat nem végzel?

Minden olyat, amely ütődéssel járhat, vagy zavarhatja a pocakomat. Nem fekszem hasra, és már a kitöréseket sem tudom olyan pontosan elvégezni. És az orvosom eltiltott mindenféle hasizomgyakorlattól is. A kismamák egyébként az alhasizmon kívül végezhetnek hasizomgyakorlatot, de én speciális eset vagyok. Ugyanis hiába nőtt meg a pocakom, olyan erős a hasfalam, hogy még mindig látszik a harántizmom.
A könnyebb szülés érdekében viszont jó lenne, ha ez lazulna.

Hányszor mozogsz egy héten?

A terhességem előtt is 4-5 alkalommal edzettem, igaz, akkor 1,5–2 órát. A darabszám megmaradt, csak 30-40, maximum 50 percet tornázom. Tudod, azt vallom, hogy kilenc hónap sok idő, ez alatt könnyen elveszítheti a formáját, a jó vérkeringését az ember. Főleg egy olyan kismama, mint én, hiszen nagyon aktív életet éltem. Szerintem azért, mert valaki terhes, nem kell feladnia a sportot. A combja, a vádlija, a felsőteste ugyanúgy kívánja a mozgást.

Most megleptél. Azt hittem, hogy te mindennap az edzőteremben izzadtál a terhességed előtt.

Nem. Gondolok a jövőre is. Nem esem túlzásba. Leszek még 40, 50, 60 éves is. És akkor már biztos nem bírok ilyen intenzitással dolgozni. Ám a heti 4-5 alkalom az én életformám mellett bizonyára tartható lesz.

Ezzel azt akarod mondani, hogyha valaki állandóan mozog, míg egy másik ember hetente csak kétszer, a sport teljes tagadása után az jár rosszabbul, aki mindennap mozgott? Tehát az ő alakján jobban meg fog látszani a henyélés? Milyen igazság ez?

Nem, az izom nem felejti el a munkát, és nagyon hamar visszaáll a jó forma, csupán nem vagyok híve a túlzásoknak. A hosszú távon vállalható, kiegyensúlyozott testmozgást tartom a legjobb megoldásnak.

Egy sportoló és egy kismama életében is fontos, hogy mennyit mutat a mérleg. Te mennyit híztál eddig?

Én a baba érkezése előtt is nagyon odafigyeltem a súlyomra, és egészségesen táplálkoztam. Eddig havi egy kilót híztam. Most 200 kalóriával eszem többet egy nap, de azt is leginkább gyümölcsből.

Hány szem őszibarack 200 kalória?

Nem tudom pontosan, de úgy három-négy.

Soha nem kívánsz meg semmit?

Nem. Ez a kívánósság szerintem önkontroll kérdése.

Csodálom a fegyelmezettséged. Mernék rá fogadni, hogy szülés után hat héttel már a versenysúlyodat fogja mutatni a mérleg. Ja, a lényeg: sok boldogságot a babádhoz!

 

Ha ez bejött, nézz rá erre is:

Gregor Bernadett nem koplal és nem tornázik, viszont elárulja, mikor és hol figyeljenek azok, akik saját szemükkel szeretnék látni rajta azt a 3-4 kiló súlyfelesleget… | Gregor Bernadett és a mérleg


Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta