A rostok laktatnak és karcsúvá tesznek

Zanza!

A rostban gazdag növényi eredetű élelmiszerek karcsúbbá tesznek, és az egészséget is óvják - írja a Nestlé.

A rostok teltségérzetet okoznak, így csökkentik az étvágyat, de a bélrendszeri betegségek - különösen a vastagbélrák - megelőzésében is fontos szerepet játszanak, és segítségükkel szabályozhatjuk szervezetünk vércukor- és koleszterinszintjét. Szűcs Zsuzsanna dietetikus összeállítást készített a magas rosttartalmú élelmiszerekről.

 

Tanácsok reggelire

reggeli

  • Fogyasszunk magas rosttartalmú (pl. teljes kiőrlésű gabonával készült) gabonapelyhet vagy müzlit, keverjünk hozzá friss vagy aszalt gyümölcsöt és zsírszegény tejet vagy valamilyen zsírszegény tejterméket!
  • A rántottát vagy omlettet tálaljuk zöldségekkel, például paprikával, kukoricával, káposztával, gombával vagy paradicsommal!
  • A pirítóst fehérkenyér helyett készítsük teljes kiőrlésű kenyérből!
  • A szendvicsek mellé mindig fogyasszunk el egy-egy darab idényzöldséget (pl. paprikát, retket, paradicsomot) is!

 

Tanácsok tízóraira és uzsonnára

  • Válasszunk teljes kiőrlésű lisztből készült vagy korpával dúsított kekszet vagy 1-1 db muffint/pogácsát/péksüteményt!
  • Ha kipróbálnánk az egzotikus ízeket, kínáljunk nachos-t salsa-szósszal!
  • Jó választás egy-egy kis maréknyi aszalt vagy egy kis tálkányi friss gyümölcs.

 

Tanácsok ebédre és vacsorára

  • A levesbetétként, saláták kiegészítőjeként kínált pirított kenyérkockákat készítsük teljes kiőrlésű kenyérből!
  • A fehér rizst, kenyeret és a tésztát - ha lehetséges - helyettesítsük teljes kiőrlésű kenyérrel, barna rizzsel és hántolatlan gabonából készült termékekkel!
  • Fehér rizs helyett próbáljuk ki az egyéb hántolatlan gabonaféléket is, például a bulgurt, a kuszkuszt vagy az árpát!
  • Kóstoljuk meg a rakott burgonyát kicsit másképp! Készítsük alacsony zsírtartalmú tejföllel, szárított paradicsommal, szeletekre vágott paprikával és újhagymával!
  • A rakott ételeket dúsíthatjuk lencsével, árpával, barna rizzsel vagy tört búzával!
  • Készítsünk gyakrabban és változatosabb alapanyagból, pl. többféle szárazbabból vagy borsóból (tarkababból, vesebabból és lencséből) készült ételt! Megfőzhetjük őket többek között ízesített, esetleg zöldséges alaplében friss zöldfűszerekkel, citrommal vagy borral, vagy akár zöldköretekhez, salátákhoz is adhatjuk őket.

 

Blogmustra