Zanza!

barnaA japán emberek többsége abban hisz, hogy a félig őrölt vagy nem teljesen őrölt barna rizs egészségesebb, mint a fehér. Egy kutatás alapján nagyon úgy tűnik, hogy igazuk van.

A philadelphiai Cardiovascular Research Center and Department of Physiology kutatói is tisztában voltak azzal, hogy a barna rizs egészségesebb, mint a fehér, de arra csak most jöttek rá, hogy milyen egyedülálló tulajdonsága teszi még alkalmassá arra, hogy diétánk szerves részévé váljon.

Satoru Eguchi professzor szerint a barna rizs az érelmeszesedésért és a magas vérnyomásért felelőssé tehető angiotenzin II receptor-blokkoló káros tevékenysége ellen veszi fel a harcot.
A japán barna rizs raktározó szöveteiben rejlő tápanyagok, oligo-szacharidok azonban sajnálatos módon szinte teljesen elvesznek, ha a a külső borítást lesikálják, ahogy azt teszik számos esetben. Ez a réteg csak félig őrölt (Haigamai) és a nem teljesen őrölt (Kinmemai) rizsben marad meg.

Az angiotenzin II elleni védelem azért is roppant fontos, mert kiemelkedő szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában, összehúzza az ereket, érelmeszesedést okozhat. A megfelelő táplálkozással azonban gátat lehet vetni áldatlan tevékenységének.

barna2

Magyarországon kiemelkedően sok a szív- és érrendszeri betegséggel küzdő páciens, köztük – ahogy arról korábban már írtunk – egyre több a nő. Bizonyára nem véletlen, hogy Japánban, ahol gyakorlatilag az összes ember naponta fogyaszt rizst, az ilyen típusú megbetegedések aránya kifejezetten alacsony.

A japán eredetű makrobiotikus étrendről és életmódról a Makrobiotika Intézet oldalán találsz részletes információt.

cikk-tipus-linkek

A szeretethiány is felelős a női szívbetegségért

A mélyhűtött pizza a nők ellensége

A rosszindulat is károsítja az ereket

 

 

Blogmustra