5 dolog, ami tönkreteheti a házasságodat

Zanza!

A folytonos bíráskodás, a másik lekezelése és a távolságtartás is komoly megpróbáltatások elé állíthat egy friss házasságot.

Lehetetlen persze minden apró problémára és nézeteltérésre előre felkészülni, de azért nem árt tudni, mire érdemes odafigyelni. Különösen, ha olyan embertől érkeznek a tippek, aki már túl van a nehezén. A Huffington Post Louise Armstrongja 4 év és három gyerek után nézett vissza és gyűjtötte össze, mi az, amit ma már másképp csinálna, hátha mások is tanulhatnak a hibáiból.

Amelyek úgy tűnik nem jártak tragikus következményekkel, és nem vezettek váláshoz sem, bár az azért sejthető a rövid listából, hogy Louise házassága sem volt mindig egy népünnepély.

Az ítélőszék

Amikor anélkül ítélkezünk és bíráskodunk, hogy megpróbálnánk megérteni, valójában mit is érez a másik, tulajdonképpen azt a látszatot keltjük, hogy a személyiségével van baj, nem egy konkrét dologgal, amit esetleg valóban rosszul csinál. Louise szerint ez ellen csak úgy lehet védekezni, ha igazán elmélyítjük a párkapcsolatot, és valóban törekszünk rá, hogy megtudjuk, hogy is érzi magát a másik. Mindez ugyanis szinte automatikusan fel is oldja a feszültséget, és lecsillapítja a kedélyeket.

shutterstock 525806434

Ha állandóan védekezel

A kritikus megjegyzéseket ajánlatos inkább tárgyilagosan megvizsgálni és tanulni belőlük, nem pedig azonnal és reflexszerűen elutasítani őket, vagy épp rögtön ellentámadásba lendülni. Ha a személyünk elleni támadásként könyveljük el a kritikát, ahelyett, hogy megpróbálnánk tanulni belőle, illetve ne adj’ isten még nevetnénk is egy jót a dolgon, sosem jutunk majd egyről a kettőre.

Leereszkedő hangnem

Ha valaki mindig lekezelően viselkedik a partnerével, az általában inkább a saját bizonytalanságaiból ered. A megoldást e tekintetben inkább a saját önértékelésünkön való munkálkodás jelentheti, bár az is segíthet, ha tudatosan a partner jótulajdonságaira koncentrál valaki és azokat emeli ki, ahelyett hogy a minduntalan a gyenge pontokat keresné.  

Elutasítás

A pertner elutasítása, a hűvös és távolságtartó viselkedés jó eséllyel azt az érzést fogja kelteni a másikban, hogy már nem fontos, nem elég érdekes. Nem árt tehát minél gyorsabban felismerni, hogy a duzzogás csak arra jó, hogy még több feszültséget szüljön, és minél előbb megbeszélni a problémát, ami miatt felhúztuk az orrunkat.

Amikor csak a rosszat látjuk a másikban

Ha folyton csak a negatívumokra, a nem a tervek szerint alakult programokra és a tökéletlenségekre koncentrál valaki, könnyen szem elől tévesztheti azokat a dolgokat, amik működnek és kifogástalanul szuperálnak egy kapcsolatban. Érdemes tehát az apró sérelmek helyett inkább a jövőre fókuszálni, és azokat a dolgokat előtérbe helyezni, amelyekért hálásak lehetünk a másiknak. 

Érdekel, hogy maradhat boldog a párkapcsolatod a gyerekvállalás után is?

Ha igen, neked szól következő előadásunk, ahol Kozékiné Dr. Hammer Zsuzsanna pszichoterapeuta, klinikai szakpszichológus, család- és párterapeuta mesél erről az embert, párkapcsolatot és családot próbáló időszakról. Október 12-én a MOM Kult Kupolatermében várunk. Jegyet itt vásárolhatsz.

Blogmustra