A budapesti gyógyfürdők elvarázsolták a Vogue-ot

Zanza!

A nemzetközileg is elismert fotós, Perlaki Márton budapesti gyógyfürdőkben fotózta édesanyját, Aldobolyi Nagy Magdolnát, és annak két régi barátját a Vogue számára. A New Yorkban élő Perlaki most a Díványnak mesélt a sorozat részleteiről.

Perlaki Márton fotográfus - az egykori The Room magazin alapítója és képszerkesztője - már egy ideje New Yorkban dolgozik. Olyan magazinokban találkozhatunk munkáival, mint a T Magazine, a Time Magazine, a Wallpaper*, az M le Monde, vagy a Holiday Magazin. Itthon a Robert Capa Központban 2014-15-ben készült Bird, Bald, Book, Bubble, Bucket, Brick, Potato című sorozatának egy szűkebb keresztmetszetét is láthattuk önálló kiállítása keretében.

Ezúttal a Vogue számára készített sorozatot az édesanyjáról, Aldobolyi Nagy Magdolnáról és annak két barátjáról Budapest legszebb gyógyfürdőiben, az ellazulás és a nyugalom pillanataiban.

A felkérés Liana Blumm-tól, Vogue felelős képszerkesztőjétől érkezett még áprilisban, maga a sorozat elkészítése (fotózás és utómunka) összesen két hét alatt történt meg.

"A kreatív beszélgetések Liana Blummmal, az engedélyek beszerzése, illetve a technikai felkészülés vitte el a legtöbb időt, maga a fotózás három gyönyörű, kora nyári napot vett igénybe" – meséli a fotós.

A sorozatnak személyes vonzata is van, ugyanis a fotós szülei története az egyik budapesti gyógyfürdőben kezdődött, és Perlakit is sok gyerekkori emlék köti a Gellért fürdő hullámmedencéjéhez. 

A Vogue-nak Perlaki úgy mesélte a szülei történetét, hogy az édesanyja szólította meg az édesapját, de kiderült, nem pontosan tudja a történetet:

" Anyukám minap megjegyezte, hogy nem jól emlékeztem a részletekre, mert apám szólította meg a Rudasban és nem fordítva. Persze ez a tényeken mit sem változtat" – mondja Perlaki és azt is hozzáteszi, hogy épp ma beszélt az édesanyjával telefonon, aki az elsők között látta a sorozatot.

"Neki tetszett az anyag, bár azt mondta belőle ennyi kép elég is egy sorozatban"

Mondja Perlaki, aki azt is elmeséli, hogy felszabadító volt együtt dolgozni az édesanyjával.

"Anyukám mindenben abszolút partner volt. Türelmesen hagyta,hogy fényképezzem. Eddig is közel voltunk egymáshoz, de ez a három nap, ha lehet még jobban összekovácsolt bennünket. Örök élmény marad" – meséli. Az édesanyját, illetve a két régi jó barátot nem volt nehéz rábeszélni a fotózásra, és az sem zavarta őket, hogy a Vogue által óriási publicitást fognak kapni a képek. 

 Azt, hogy az anyagnak mi lesz a kifutása, még nem tudja pontosan, de tervezi, hogy folytatja a sorozatot.

Amiket érdemes tudni Perlakiról

  • - Perlaki Márton szerkesztői és filmes háttérrel rendelkező fotográfus. A Színház és Filmművészeti Egyetemen végzett 2011-ben.
  • - A kétnyelvű, félévente megjelenő The Room magazin alapítója és képszerkesztője volt 2004 és 2015 között.
  • - Jelölték a FOAM (FotoMuseumAmsterdam) nemzetközileg elismert fotós díjára, a Paul Huf Award-ra és beválogatták a múzeum Foam Talent elnevezésű programjába 2015 legtehetségesebb fiatal fotóművészei közé.
  • - Ugyanebben az évben egy fotója a Taylor Wessing Portrait Prize-on is látható volt a londoni National Portrait Gallery-ben. 
Blogmustra