#ÉLETEM

11 tévhit az edzésről és a fogyásról

2017. június 19., hétfő 07:51

A jó formához nem kellenek különleges képességek, nagy teljesítmények. Tudatosság és rendszeresség viszont annál inkább. És persze nem csak az edzés, de a kiegyensúlyozott, egészséges életmód minden eleme nagyon fontos.

Izomépítés, fogyás, alakformálás, stresszoldás, jobb közérzet, edzettség. Bármi is a célod a testmozgással, ha rendszeresen edzel, biztosan rengeteg útmutatással, információval, tippel találkozol a témában. Különösen a strandszezon elején, amikor szinte mindenkinél terítéken van a téma. Sok ilyen tanács azonban többet árt, mint használ. A tudomány és a Business Insider cikke alapján összegyűjtöttük a leggyakoribb tévhiteket az edzéssel kapcsolatban. 

#1 - Elég heti egyszer-kétszer edzeni, hogy formában maradj

Ahhoz, hogy a testmozgás jótékony hatásait élvezhesd, sajnos több kell. A legjobb, ha hetente minimum három alkalommal edzel, és persze a többi nap is aktív maradsz, mozogsz valamit. Ez már nem kell, hogy a szigorú értelemben vett edzés legyen, egyszerűen csak kerüld az ülő életmódot, a punnyadást.

#2 - Az edzés akkor a leghatékonyabb, ha felkelés után rögtön azzal indítod a napot

Valóban vannak arra utaló kutatási eredmények, hogy fogyás szempontjából legideálisabb a napindító (reggeli előtti) edzés. Hosszú távon fontosabb szempont azonban az, mennyire tartható az edzésterv. Ha nehezen kelsz reggelente, nehezen veszed rá magad, hogy elindulj, esélyesebb, hogy kihagysz egy-egy edzést, és visszaalszol inkább. Olyan időpontot érdemes tehát választani, amikorra hosszú távon is kényelmesen be tudod iktatni a testmozgást.

shutterstock 555693841

#3 - A súlyzózás izommá alakítja a zsírt

Hát ez sajnos nem ilyen egyszerű. A zsírszövet zsírszövet, az izomszövet pedig izomszövet. A súlyzózással meg tudod növelni utóbbi méretét, a testzsír csökkentéséhez azonban a táplálkozáson át vezet az út.

#4 - A rejtvények és fejtörők a legjobb edzés az agynak

A helyzet az, hogy a testmozgás erősebb pozitív hatással van a szellemi teljesítőképességre, mint bármely gondolkodtató feladat vagy játék. Ehhez valamilyen aerob mozgásformát érdemes választani, ami azért megdobja a pulzust. A kardiózás pedig nem csak a szívet, de az észt is karbantartja, fiatal és idős korban egyaránt.

#5 - Az edzés a legjobb módja, ha fogyni akarsz

Ez azért nem teljesen téves, tény azonban, hogy nem lehet akármennyi plusz kalóriát "ledolgozni". Valójában az edzés nagyon fontos az ideális testsúly és alak kialakításában, komoly és tartós eredményt azonban csak úgy lehet elérni, ha táplálkozási szokásaidat is átalakítod. Az edzés tehát csak egy része az egészséges életmódnak. Anélkül pedig nem megy.

#6 - A felüléstől lesz kockás a hasad

A kockás hashoz elsősorban erős törzs kell. A felülés azonban sajnos csak a hasizmokra van hatással, a törzs többi izmára viszont nem. Ahhoz összetettebb gyakorlatok, gyakorlatsorok kellenek, amilyenek például a különféle plankek is. Hiába azonban az erős törzs, ha elfedi a hasi zsír. Érdemes tehát a konyhában is rendet tenni (lásd az előző pontot).

#7 - A súlyzós edzés férfiaknak való

A súlyzós edzés nagyszerű módja a test izmainak erősítésére. Semmi köze a nemhez. Az izmok mindkét nem esetében számos funkcióval bírnak, a mozgástól az egészséges testtartásig. 

#8 - Legalább két hétbe telik kiesni a formádból

A legtöbb esetben ez az idő bizony alig egy hét. A kemény edzéssel elért formajavulás bizony igen rövid idő alatt el tud veszni, különösen, ha abszolút kispórolod a mozgást az életedből.

#9 - Lefutni a maratont a legjobb út, hogy formába kerülj

Ahhoz, hogy kimaxold a futás jótékony hatásait az egészségedre, nem kell a teljesítőképességedet is a végsőkig kihasználni. Sőt, ha az egészség a cél, rövidebb, de intenzívebb edzés is megteszi. Mondjuk 5-10 perces, gyors, lendületes futások. Persze csak akkor, ha rendszeresen csinálod.

shutterstock 327441401

#10 - Az étkezési napló segít jobban kézben tartani a táplálkozásod

Elméletben ez tényleg így van. Hiába azonban a jó elgondolás, a megvalósítás már sokkal nehezebb. Elfogultak vagyunk magunkkal. Hajlamosak vagyunk ugyanis rendre alulbecsülni fogyasztásunkat, miközben visszatérően túlbecsüljük az edzésmennyiséget, amit elvégeztünk.

#11 - A sportitalokkal pótolhatjuk legjobban az edzés közbeni folyadékveszteséget

A legtöbb sportital sajnos csak cukor és víz, ezért érdemes átolvasni az összetevőket. Sportital tesztünkben ezt is lecsekkolhatod, és némi iránymutatást ízügyben is kaphatsz. Ha pedig edzés utáni regeneráció, ne feledkezzünk meg a fehérjepótlásról sem.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta