#ÉLETEM

Edzéshez kávét? Állítólag bejön.

2017. június 13., kedd 09:53

Néhány csésze kávé után bizony jobban megy majd a biciklizés, függetlenül attól, ki mennyit kávézik általában.

A táplálkozási szakemberek és edzők általában nem tanácsolják nagyobb mennyiségű kávé elfogyasztását egy-egy nagyobb kihívást jelentő fizikai megpróbáltatás előtt. Nem így Bruno Gualano, aki a Science of Us cikke alapján úgy tűnik, az ellenkezőjét vallja mindennek. Gualano bicikliseken tesztelte az elméletet, és sikerült is pár százalékkal jobb teljesítményt előcsalogatnia a koffeinnel felpörgetett kerekesekből. 

Az csak kávé volt

Gualano kísérletében férfi bicikliversenyzők vettek részt, akiket a kávéfogyasztási szokásaik alapján három csoportra osztottak: alacsony, napi egy csészénél is kevesebbet fogyasztókra; közepes mennyiségű, napi 2 csésze kávét elfogyasztókra; és egy naponta legalább 3 csészét elszopogató társaságra. A bicikliseknek ezután egy rövid időfutamot kellett teljesíteniük, 450 kalória elégetése volt a cél. A résztvevők ehhez egy 400 mg-os, körülbelül 4 csésze kávénak megfelelő koffein tablettát használhattak fel, de megismételtették velük a feladatot egy placebo szert tartalmazó kapszula lenyelése után is, majd minden segédanyag nélkül is.

Hát egy Tour győzelem múlhat rajta!

Az eredmények pedig? Szinte minden esetben a koffeines körben teljesítettek a legjobban a kerekesek, 3.3%-kal voltak jobbak a kapszulákat nélkülözni kénytelen önmaguknál, és 2.2%-kal teljesítettek jobban a látszatgyógyszeres csoportnál. Ráadásul a rendszeres kávéfogyasztók ugyanúgy jobban mentek a koffein kapszula után, mint az alig kávézó társaik. Gualano hozzáteszi persze, hogy nem árt, ha kis adagokkal fogunk hozzá a koffein alapú teljesítménynöveléshez, elkerülve a lehetséges mellékhatásokat, vagy egy esetleges túladagolást.  A végeredmény pedig remélhetőleg valahogy így fog kinézni: 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta