Heroinistából milliomos: egy gyümölcsléguru igaz története

Zanza!

Khalil Rafati neve valószínűleg többségünknek nem mond semmit, pedig története igazán példaértékű, főleg azok számára, akik drogfüggőként megjárták a poklok poklát.

Az egykori heroinista mostanra egy évente hatmillió dolláros bevételt termelő cég, a Sunlife Organic tulajdonosa.

De menjünk sorban!

Khalil Ohióban született zsidó édesanyától és muszlim apától. Balhés gyerekora miatt nem szerezett semmilyen végzettséget, vandalizmus, valamint bolti lopás miatt pedig már fiatalon összeütközésbe került a törvénnyel. Végül elege lett, 21 évesen fogta magát, és Los Angelesbe költözött, hogy filmsztár legyen. Sszínészi karrierje azonban nem igazán akart beindulni, így helyi zenekarokban kezdett el játszani, és egészen jól keresett azzal, hogy olyan hollywoodi sztárok autóit mosta mint Elizabeth Taylor, Slash vagy Jeff Bridges - írja a BBC.

Ez egész jól is alakulhatott volna, ha időközben nem kap rá a drogokra, így a nagy nehezen összerakott új élete felett hamarosan teljesen elveszítette az irányítást. Volt idő, amikor az utcán aludt a többi heronistával, és ő maga is kábítószert árult, hogy legyen miből fedeznie szenvedélyét. 2003-ban az akkor még mindig csak 33 éves férfi egyszerre tolt heroint és cracket, mindössze 49 kiló volt, a testét fekélyek borították.  "Nem is tudom, hogy hányszor tartóztattak le a drogok miatt. Teljesen szétestem, alig tudtam aludni a fájdalomtól" - mesélte a férfi, aki számtalanszor megpróbált leállni, de mindig elbukott.

A kilencedik túladagolás után az orvosoknak alig sikerült megmenteniük az életét. Ez az eset azonban gyökeresen megváltoztatta a hozzáállását: először végigcsinált egy négyhónapos elvonót, és azóta nem nyúlt tiltott szerekhez.

Az elvonó után Rafati új életet kezdett: hogy eltartsa magát, többféle munkát is végzett. Miközben két rehabilitációs klinikán is dolgozott, folytatta az autómosást, kertészkedett, valamint kutyaséltáltatást is vállalt. "Így végül tudtam félrerakni egy kis pénzt. Nagyon keményen dolgoztam heti hét napot, napi 16 órákat" - mesélte. Miután pedig találkozott egy régi barátjával Ohióból, rákapott a gyümölcs- és zöldséglevek készítésre. "Ő egy ilyen kicsit hippi alak volt, sok mindent tanított nekem a vitaminokról, a bioélelmiszerekről és a szuperételekről. Én meg akkoriban nyitott voltam bármire, amitől egy kicsit is jobban éreztem magam" - tette hozzá.

2007-ben kibérelt egy házat, és megnyitotta saját elvonóját, a Riviera Recoveryt, ahol a havi 10 ezer dollárért fogadta a leszokóban lévő függőket. A bentlakóknak a kúra részeként egzotikus gyümölcslevekből és egyéb roboráló hozzávalókból speciális turmixokat állított össze, egyik legnépszerűbbje a Wolverine (Rozsomák) volt, ami banán, maca por, méhpempő és virágpor keverékéből készült. A saját készítésű italoknak viszont híre ment az intézményen kívül is, és egyre többen szerettek volna vásárolni belőlük. Rafati ekkor jött rá, hogy ilyen formában nem tudja majd kielégíteni az igényeket, így akkori barátnőjével fogták a spórolt pénzüket és megalapították a Sunlife Organics céget. Az üzlet Malibuban nyílt, és azonnal óriási siker lett: már az első évben egymillió dollár volt a bevételük. Ma a cégnek 200 alkalmazottja van, és a gyümölcslevek mellett már ételekkel is foglalkoznak, sőt saját ruhakollekciójuk is van.

Rob Nazara, a Deutsche Bank egyik New York-i elemzője szerint Khalil története azt mutatja, hogy az erős személyiség és határozott elképzelések milyen fontosak, ha valaki saját cégben gondolkozik. "Mindegy, hogy milyen tanult valaki, vagy milyen a szakmai múltja, attól lesz igazán sikeres vállalkozó valaki, ha határozott, ambiciózus és eltökélt" - tette hozzá. Rafati maga is megerősíti ezt: "Nem gondolom, hogy szuperintelligens lennék, de tele vagyok tettvággyal, és ha belevágok valamibe, mindent beleadok".

A most 46 éves férfi most már magánrepülővel közlekedik, és a múlt homályába vész az, amikor kartondobozokon aludt. A Sunlife Organics, valamint a Riviera Recovery mellett van egy malibiu jógastúdiója is, emellett pedig arra is szakított időt, hogy megírja önéletrajzi könyvét: az I Forgot To Die (Elfelejtettem meghalni) 2015-ben jelent meg. A Sunlife Organics sikere pedig töretlen: a tervek szerint idén 16 államban nyitnak új üzleteket, és japán vásárlókhoz is szeretnének eljutni. 

Blogmustra