Zanza!

Az öregedés szomorú velejárója, hogy agyunk lelassul, egyre nehezebben emlékszünk dolgokra. De mivel vehetjük fel a harcot ez ellen? Súlyzós edzéssel!

A legújabb kutatások szerint az egyik leghatékonyabb módja a folyamat lelassításának nem más mint a gyúrás. A kutatás vezetője, Dr. Yorgi Mavros elmondása szerint a kognitív funkciók javulása egyértelműen a növekvő izomerőnek volt betudható, és minél erősebbek lettek a résztvevők, annál jobban javultak az agyi képességeik.

Az enyhe kognitív hanyatlás jelenlétét akkor szokták megállapítani, ha valakinél kora miatt problémái vannak a memóriájával és a gondolkodással, de még képes ellátni magát, és ez a diagnózis gyakori előjele az időskori demenciának.

shutterstock 208684429

A kutatás során elemzett csoport hat hónapon át heti legalább két alkalommal edzett súlyokkal. Dr. Mavros szerint minél több idősödő ember fog hozzá a testépítéshez, annál egészségesebb lesz a lakosság ez a része. Kulcsfontosságú azonban a heti legalább 2 edzés, és fontos faktor az edzések intenzitása is, minél intenzívebb az edzés, annál jobbak a kilátásaink az agyi funkcióink javítására.

Korábbi kutatások eredményei alapján úgy tűnik, a súlyemelés kritikus pontokon erősíti meg az agyat. A tanulmány szerzői most azon dolgoznak, hogy egyértelmű kapcsolatot találjanak a növekvő izomerő, az agy méretének megnövekedése, és a kognitív képességek javulása között. A folyamat jobb megértésével valószínűleg megugrik majd a betegeiknek súlyemelést felíró orvosok száma is.

Blogmustra