#ÉLETEM

Az igazi férfi sokat eszik!

2017. február 14., kedd 07:24

Tudat alatt a férfiak az erőt és a férfiasságot demonstrálják azzal, ha többet esznek társaiknál - derül ki a Food&Brand Lab friss tanulmányából. Sőt, ha még közönségük is van, még többet fognak fogyasztani. Ez pedig jól magyarázza, miért tömik magukat degeszre férfirokonaink minden ünnep alkalmával. 

A gasztropszichológusok már rég felhívták arra a figyelmet, hogy társaságban akár kétszer annyit eszünk, mint egyedül tennénk, de a férfiak hajlamosak még jobban túlvállalni magukat, ha a barátaikkal étkeznek. A tanulmányban megállapítottak, hogy a férfiak társaságban akkor is sokkal többet esznek a kelleténél, ha erre nem kérték őket. 

shutterstock 375315058

Bizonyítás mindenek előtt

A Cornell Egyetem kísérletében nagyjából azonos tömegű egyetemisták vettek részt, akiknek az volt a feladata, hogy egységnyi idő alatt minél több csirkreszárnyat fogyasszanak el. Bár a nyeremény egy szimpla műanyag medál volt, a versenyzők még így is négyszer annyi ételt ettek meg, mint az átlag.

Azok a férfiak, akik közvetlenül a közönség közelében tartózkodtak, 30 százalékkal többet ettek, mint akik messzebb ültek az éljenző tömegtől. Az utóbbiak klassz mókának, kihívásnak fogták fel az evéspróbát. A nőknél fordított volt a helyzet: ők kevesebbet ettek a közönség előtt, sőt még kínosnak is élték meg az egész megmérettetést.

"Inkább a barátainkra koncentráljunk, és ne arra, hogy 'leegyük' őket!" - tanácsolja Brian Wansink, a Cornell Egyetem gasztropszichológusa. A férfiaknak pedig azt üzeni, hogy férfiasságuk fitogtatására inkább szkanderezzenek egy jót a barátjukkal, minthogy az evéssel szórakozzanak. 

Ha többet szeretne tudni arról, milyen tényezők befolyásolják étkezési szokásainkat, látogasson el pszichológiai rendezvénysorozatunk következő előadására. A képre kattintva jegyet vásárolhat, a további előadásainkról pedig szívesen értesítjük, ha feliratkozik hírlevelünkre. 

A testsúlyom és én, avagy az evés lélektana 640x360.png

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta