7 fura jógatípus, amiről talán nem is hallott

Zanza!

Az elmúlt években nagyon megváltozott az embereknek a jógáról alkotott képe, és egy egész iparág épült erre elég meglepő vadhajtásokkal. A hajtás után mutatunk is pár példát.

1. Sörjóga

A sör mértékkel fogyasztva (!) jót is tehet a szervezetünknek, bár edzés után nem ajánlott fogyasztani, és gyanítjuk, hogy közben sem. Ez mondjuk nem mindenkit zavar, hiszen már létezik sörjóga is, ami Németországból (honnan máshonnan), egészen pontosan Berlinből indult, de mos már az ausztrálok is kezdenek rákapni az ízére. De miről is szól? Hát, ezt azért nem nehéz kitalálni, a jógaszőnyeg mellett kötelező kellék egy üveg sör, amibe néha bele is lehet kortyolni.

És nem, ez nem egy rossz vicc. "A sörjóga szórakoztató, de nem poénnak szántuk. A jóga filozófiáját ötvöztük a sörfogyasztás örömeivel, hogy egy magasabb tudatszintre léphessünk" - szögezte le a BeerYoga egyik alapítója, Jhula, aki elismerte, az ötlet nem tőle származik, a Burning Man fesztiválon találkozott ezzel a mozgásformával

2. Kecskejóga

Kutyajóga? Ugyan már, lejárt lemez. Most a kecskejóga az igazi menőség. Ennek az új őrületnek az Egyesült Államok a szülőhelye, és könnyű kitalálni, hogy miről is szól: jógázás közben kedves, barátságos kecskék köröznek a résztvevők körül, és néha melléjük is fekszenek vagy rájuk másznak, néha kicsit megrágcsálják a jógamatracokat, az embereket, de hát ki tudna rájuk haragudni?

Az amerikai Cosmopolitan egyik újságírója el is utazott Arizonába, hogy kipróbálja, milyen a kecskejóga. "Talán nem ez volt életem legjobb testedzése, de nagyon megnyugtató élmény volt, és nagyon sokat nevettem. És ha legközelebb részt veszek egy ilyen órán, a sok cukiság talán nem tereli el annyira a figyelmemet" - írta összegzésképpen.

(És ha valami oknál fogva nem szimpatizálna a kecskékkel, már lójóga (lóga?) is egy létező dolog.

3. Állószörfös jóga

Igen, van víz alatti jóga is, de mi van, ha valaki nem akar alámerülni? Nekik lehet jó választás ez a jógatípus. Az állöszörf, vagyis stand up paddleboard (SUP) nálunk is egyre népszerűbb, mégpedig annyira, hogy már SUPYoga is van itthon a Balatonon és a Velencei tavon is, de persze a szárzaföldön is lehet vele próbálkozni, ahogyan tette azt Szily László is. "A próbaóra után kénytelen voltam belátni, hogy ez minden, csak nem álsport, és kívülről nézni nyilván vicces, de csinálni annál szuperebb" - összegezte élményeit egykori indexes kollégánk.

Az alapelv egyébként az, hogy ez a jógatípus jobban erősíti a törzsizmokat, hiszen könnyebb elveszíteni az egynesúlyunkat, és segít mentálisan is összpontosítani, márha nem az a cél, hogy vízesek legyünk. 

4. Jógarave

Hogy fér össze az elektronikus zene a jógával? Úgy tűnik, remekül, ezt állítja legalábbis az Art of Living Foundation. A több órás buli alatt lehet jógázni, meditálni és táncolni is, meg persze vegetáriánus ételeket és alkoholmentes italokat is fogyasztani, nagyjából ebben a sorrendben.

Az ötletet egyébként a So What Project! két tagjának tulajdonítják. Rodo Bustos és Nico Pucci állítólag azért találta ki ezt az egészet, hogy a partiállat barátjaiknak legyen valami jobb lehetőségük a szórakozásra a legális és illegális szerekkel terhelt klubkultúránál. Ugyan hazánkban nincsen jógarave, de Európa más országaiban igen, szóval hajrá! És ha ez nem az ön műfaja, akkor esetleg próbálkozhat a karaoke jógával

5. Voga

Megvan Madonna Vogue című száma, illetve, hogy mi inspirálta? Nos, Juliet Murrell megalkotta a jóga és az ún. vogueing ötvözetét, azaz a vogát. És kinek ajánlják ezt a mozgásformát? Akik szeretik a jóga filozófiáját, de szívesen kardióznak. Jótékony hatásai közé sorolják, hogy élénkíti a vérkeringést, segít a méregtelenítésben, hajlékonyabbak és erősebbek leszünk tőle, sokkal jobb lesz tőle az egyensúlyrézékünk és a koordinációnk, meg persze megnyugtatja a lelket és a szellemet. Sajnos itthon nincs vogaóra, de ha Londonban jár, akkor tegyen vele egy próbát.

6. Hóga

Forró jóga? Ugyan már. Tél van, ilyenkor hózágni kell! Igen, jól sejti, ez a kifejezés a hóban jógázást takarja. Lynda Kennedy, a Yogachelan stúdió tulajdonosa szerint bármelyik tradicionális pózzal lehet próbálkozni, de ő a kézenállást például nem javasolja. Ezt a mozgásformát természetesen a téli sportok szerelmeseinek ajánlják leginkább, mert egy ilyen bemelegítés után biztosan jobban tudnak majd teljesíteni a pályán.

7. Hahota jóga

A nevetés gyógyít, ezt senki nem vonja kétségbe, egy indiai orvos, Dr. Madan Kataria ezen felbuzdulva meg is alkotta a hahota jógát. A mesterségesen és spontán nevetést kiváltó gyakorlatokra épülő módszert itthon is ki lehet próbálni, de az interneten is talál oktatóvideókat, aminek hasznát veheti, bár a hahota jóga egy csoportos tevékenység, szóval mindenképpen szervezzen még be másokat is.

Blogmustra