#ÉLETEM

Az sem baj, ha csak a hétvégén ér rá edzeni

2017. január 13., péntek 16:57

Egy egészen átfogó brit kutatás arra jutott, hogy hosszú távon nincs nagy különbség aközött, ha az ember minden egészséges életmódra vonatkozó előírásnak megfelelően a hét szinte minden napját edzéssel tölti, vagy ha csak alkalomszerűen mozog valamennyit - írja a BBC.

A kutatásban 40 évesnél idősebb skót és angol emberek egészségügyi adatait és a testmozgási szokásaikat vizsgálták, 18 éven keresztül. A kutatásban 64000 ember vett részt.

Arra jutottak, hogy azok, akik hetente legalább 150 percet testmozgással töltöttek (lent soroljuk, hogy milyet érdemes), azoknál az egyáltalán nem mozgókhoz képest 41 százalékkkal volt kisebb annak a kockázata, hogy valamilyen szív- és érrendszeri (kardiovaszkuláris, CVD) betegségben halnak meg, a rák kialakulásának esélye pedig 21 százalékkal volt kisebb.

Sokan úgy sportolnak, hogy hétvégente adnak bele apait anyait, hét közben viszont semmit sem mozognak. Náluk ezek a számok úgy alakultak, hogy a CVD esetében 41 százalékkkal csökkent a kockázat, a rák esetében 18 százalékkal.

A hébe-hóba, egyáltalán nem rendszeresen, csak néha mozgóknál pedig 37 százalékkal csökkent a CVD-kockázat, a rák pedig 14 százalékkal.

Vagyis a lényeg az, hogy az ember mozogjon, hogy pontosan mennyit, az már szinte mindegy. Ha viszont mozogna, és az előírásoknak megfelelően szeretné tartani a szükségseg és ideális mennyiséget, akkor arra is adtak tippeket a BBC-n, hogy mit és hogyan érdemes.

Milyen mozgás az ideális?

Az adatok a 19-64 éves korosztályra vonatkoznak.

1. variáció:

Heti 150 perc laza aerob mozgás, mint például biciklizés vagy gyors gyaloglás.

ÉS

heti legalább két napon erősítő edzés például súlyzóval, ami átmozgatja az összes izomcsoportot.

2. variáció:

75 perc intenzív aerob mozgás, mint például futás vagy tennisz, vagy hasonló, mozgásigényes sport.

ÉS

heti legalább két napon erősítő edzés például súlyzóval, ami átmozgatja az összes izomcsoportot.

3. variáció:

Intenzív és laza aerob mozgások keverése. Mondjuk hetente kétszer 30 perc futás és 30 perc intenzív gyaloglás

ÉS

heti legalább két napon erősítő edzés például súlyzóval, ami átmozgatja az összes izomcsoportot.

Jó mozgást mindenkinek!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta