7 úti cél, ahova 2017-ben önnek is el kell mennie

2016-ban a Travelo szerzői bringáztak a Balatonnál, túráztak új-zélandi vulkánon, boroztak Elzászban, nyaraltak Jordániában, üres pénztárcával is jól érezték magukat Lengyelországban, és küzdöttek az elemekkel a zord Izlandon. Jövőre csinálja utánuk valamelyiket!

1. Izland északi csücske: Vestfirdir

Kristálytiszta levegő, rengeteg friss halétel, barátságos, jó humorú helyi lakosok - bármilyen hihetetlen, nem egy mediterrán utunk után írtuk ezeket, hanem miután 2016 tavaszán a zord időjárásáról híres Észak-Izland egy különleges szegletében, Vestfirdirben jártunk. Aki extrém kalandra vágyik télen, vagy Izland fő turistaútvonalaktól távol eső arcát keresi nyáron, csak ajánlani tudjuk, hogy jöjjön el ide.

Ugyanis, mivel Vestfirdir – vagy ahogy angol neve alapján a turisták leggyakrabban emlegetik Westfjords – túl távol esik a fő turistacsapásoktól, így ide tényleg kevés látogató jut el. Akinek tehát szempont az úti cél kiválasztásánál, hogy ne tömegekkel kelljen osztoznia az élményeken Izlandon, erre induljon. De a legjobb az egészben az, hogy ez csak az elhelyezkedése miatt van így, látnivalókból és programokból télen-nyáron ugyanolyan izgalmasakat találunk, mint az ország többi részén.

2. Disney-városok a borút mentén: Elzász

Franciaország legrégebbi, elzászi borútja 170 km-es, így csak a pincészetek egy részének felfedezése is több napot vesz igénybe. A borút mentén sok más látnivaló is várja az ide utazókat, akár romantikus andalgásokra, akár sportos kirándulásokra, akár családi programokra indulnak. Mi 2016 tavaszán jártunk itt, remek borokat és elzászi "pizzát" kóstoltunk, macskaköves utcákon sétáltunk, favázas házikókat fotóztunk, és persze a turistakedvenc Colmarba is ellátogattunk.

3. Nyugalom a szőlőben: Badacsony és a Káli-medence

Közvetlenül a főszezon előtt, június végén nyaraltunk pár napot egy Balatonra és szőlőre néző, régi présházból átalakított panzióban Badacsonyban. Bringát béreltünk, és minden nap nagyokat kirándultunk a gyönyörű Káli-medencében, jókat boroztunk, a káptalantóti piacon vásároltunk. 2017 nyarán biztosan visszatérünk, és erre biztatjuk önöket is! Csak ha tehetik, a főszezont inkább kerüljék el, olyankor kevésbé idilli a környék.

Jó reggelt, Badacsony!
Jó reggelt, Badacsony!mimi / Travelo

4. Megfizethető luxus: Jordánia

2016 őszén a magyar turisták egykori slágercélpontjába, az elmúlt években azonban elég népszerűtlen Jordániába is eljutottunk. Akabában várost néztünk és lábat lógattunk, Petrában pedig húsz kilométert gyalogoltunk. Novemberben is szikrázó napsütés és tökéletes nyaralóhangulat, megfizethető árú luxushotelek, egzotikus ízek és különleges látnivalók alkotnak tökéletes elegyet itt.

tapétára vele #napigiccs #sunset #aqaba #redsea #jordan #palmtree #sea #instatravel #travelgram

Marta Lehoczki (@lehoczkim) által közzétett fénykép,

5. Pénztárcabarát és izgalmas: Lengyelország

Lengyelországban kétszer is voltunk idén: először Krakkóban, ahol meglepődve tapasztaltuk, hogy fejenként 15 ezer forintból pazar hétvégét szervezhetünk ide. Kispénzű turistáknak tökéletes célpont hatalmas adag ételekkel, jó sörökkel és ingyenes látnivalókkal. Majd Poznanba utaztunk – a várost annyira élhetőnek és szerethetőnek találtuk, hogy akár a költözést is megfontolnánk, ha úgy jönne ki a lépés. Hogy mi fogott meg ennyire? Itt elolvashatják.

Poznan központja
Poznan központjaDean Mouhtaropoulos / Getty Images Hungary

7. Túra a Végzet-hegyéhez: Új-Zéland

2016 elején Új-Zélandot is megjártuk. Ez – egészen konkrétan Napier városa – volt egyébként a legtávolabbi hely, ahová az elmúlt öt év alatt eljutottunk. A városnézés és strandolás mellett több túraútvonalat is végigjártunk, hiszen egy ilyen csodás természeti adottságokkal rendelkező helyen vétek lenne lustálkodással tölteni az időt. Az egyik kedvencünk a Tongariro Alpine Crossing  lett. Az út legmagasabb pontja 1886 méteren van, innen a kilátás minden megpróbáltatást megér annak is, aki egyébként nem gyakorlott túrázó.