Szobafitnesz: az ötvenhez közel is lehet fitneszmodell anyuka

Zanza!

Emlékeznek még Karácsony Mónikára a Szobafitnesz első szériájából? Ő az, aki vállalta, hogy 45 évesen gyökeresen változtat az életén, és súlya négy hét alatt 72 kg-ról lement 66 kg-ra. Ez is szép teljesítmény, de semmi ahhoz képest, amit azóta elért. A fodrászként dolgozó Karácsony Mónika, aki most 52 kilót nyom, nemrég hetedik lett a BodySport Kupa fitneszmodell anyukáknak létrehozott kategóriájában. El is beszélgettünk vele arról, mi történt vele az elmúlt nyolc hónapban, hátha sokan erőt tudnak meríteni a példájából.

Mi volt az elmúlt egy év legnagyobb tanulsága?

​Minden fejben dől el! A Szobafitnesz alatt is 120%-ot adtam magamból, ennek meg is volt az eredménye. Eldöntöttem, hogy meg akarom csinálni, és megcsináltam!. A versenyt is eldöntöttem fejben....véghez is vittem, maximális odaadással! Továbbá célnak lenni kell! Lehet közel az ötvenhez is életmódot váltani és eredményeket elérni. Nem lehet kor és betegség mögé bújni! ​ ​Mindig ott fáj, ahol gyenge az ember, a fájdalom pedig a barátom.

Mi volt a felkészülés legnehezebb és legélvezetesebb része?

​A felkészülés legnehezebb része a versenydiéta volt, ez mentálisan is megviseli az embert, nekem főként a gyümölcsök megvonása esett rosszul. Az étrend összeállításában is Bóna Szabina volt a segítségemre, ő mondta meg, hogy mikor, mit és mennyit ehetek. A legélvezetesebb pillanatok pedig azok voltak, amikor szembesültem azzal, hogy mennyit fejlődtem, izmosodtam. 

Volt holtpont? Mivel sikerült túllendülni rajta?

​Természetesen volt, sőt voltak, de a cél mindig ott lebegett a szemem előttt. A fiam is támogatott, folyamatosan azt mondogatta, hogy már semmiség, ami hátravan​. Így minden holtponton átbillentem, hisz a cél egyre közeledett. 

A családod, ismerőseid hogyan segítettek a célod elérésében?

​Ebben a tekintetben is nagyon szerencsés vagyok, mert ​elmondhatom, hogy szinte egyhangúlag mindenki támogatott, és ezúton szeretném megköszönni ezt. Aki pedig nem támogatott, ő azzal inspirált.

​Milyen visszajelzéseket kaptál a távolabbi ismerősöktől és idegenektől?​

​Év elején senki nem értette, hogy miért akarok fogyni, hiszen szerintük jól néztem ki, nem voltam kövér. Szerintük.....szerintem pedig igenis gumiember voltam.​ Most mindenki azt mondja, hogy olyan fiatalos vagyok mintha tinilány lennék. Akkor mégis csak megérte az életmódváltás. Boldog vagyok, jól érzem magam a bőrömben, és ezért csak pozitív visszajelzéseket kapok.

Mennyire kellett átszervezni az életed az új céloknak megfelelően?

​Gyakorlatilag mindenen változtatni kellett, de leginkább a hozzáállásomon, a prioritásokon. A versenyre való felkészülés és a részvétel megkoronázta az előző időszakomat, ami a Szobafitneszt és az utána következő hónapokat jelenti. Ez a 8 hónap igazolta, hogy megérte a változtatás, a célok kitűzése. Ebben a testben éljük le az életünket, így hát ha valamiért akkor az egészségünkért ne féljünk változtatni, és elhatározás kérdése az egész, ahogy már említettem, minden fejben dől el.

Mit és hogyan edzel?

​A Szobafitnesz alatt Csizmadia István által tartott Spartan Fighter lett a kedvenc edzésem. Ehhez hasonló órákat kerestem a környékünkön, így találtam rá az edzőmre, Bóna Szabinára. Miután július második felében eldöntöttem, hogy elindulok a Fitness Modell Anyuka versenyen, Szabina segítségével a csoportos órákat lecseréltem a súlyzós, versenyre felkészítő edzésekre.

Van kedvenc mozgásformád, gyakorlatod?

​A súlyzós és a kardiógépes edzéseket kimondottan szeretem. Viszont Szabina a saját testsúlyos edzések híve, így a funkcionális gyakorlatokat részesíti előnyben. Épp ezért nem úsztam meg ezeket sem. Meg kell mondjam, igazából mindent élvezek, hisz a saját határaimat feszegetem és küzdöm le.

Az étkezést hogyan oldod meg?

Naponta ötször-hatszor eszem kisebb adagokat. Mindent magam készítek el, majd dobozolok, és ezeket viszem magammal bárhova, ahova épp megyek (pl. munkába). Ezt is meg lehet oldani, csak akarni kell. Itt sem szabad a kifogások mögé bújni!

Hogyan tovább? Milyen célokat tűztél ki magadnak a verseny után?

​A verseny után visszatértem ahhoz a egészséges étrendhez, amit még a Szobafitnesz alatt találtunk ki nekem, azaz a paleo és a vércsoport diéta keverékéhez, meg persze a rendszeres edzéshez is. A versenyre sajnos elég rövid idő alatt készültem fel, és még így is a vártnál jobban fejlődtem, az eredménnyel is nagyon elégedettek vagyunk, így​ Szabinával azt tervezgetjük, hogy hamarosan újra belevágunk, mert célra mindig szükség van.

Mit tanácsolsz azoknak, akik hasonló cipőben járnak, mint te jártál egy évvel ezelőtt?

​Ha valaki eléri azt a szintet, hogy rosszul van magától - mondjuk egy fotó láttán -, akkor ne keressen kifogásokat, hanem merjen változtatni, lépjen ki komfortzónájából! Én is akkor "ébredtem fel", amikor egy Michelin-bábut láttam a fürdőruhás képemen. A lényeg: soha nem késő a sportot és az életmódváltást elkezdeni. ​Senki nem fogja kinézni vagy kinevetni sem egy edzőteremben, ​sem csoportos órán, hiszen mindenki elkezdte valahogy. Természetesen az étkezéseket meg kell reformálni: a cukrot, a fehér lisztet, valamint a tejet ki kell iktatni.

Blogmustra