5 tipp, hogyan lehet fittebb a Pokémon GO-val

Zanza!

A Pokémon GO pár nap alatt megkerülhetetlen lett, és biztosan ön is találkozott már olyan ismerőssel, aki nem tud leállni a vadászattal, ráadásul mától már trükköznie sem kell, hogy letöltse az alkalmazást. A Nintendo játékának az a lényege, hogy telefonnal a kézben elsétálunk oda, ahol a térkép pokémonokat vagy egyéb fontos dolgokat jelez, és a tojások például adott távolság megtétele után kelnek csak ki. Nem, kocsiba ülni nem ér, erre figyeltek a fejlesztők is, de úgy tűnik, ez senkit nem zavar, mindenki lelkesen rója a kilométereket, sokan jóval többet mint amennyit általában szoktak. Ez nagyon dicséretes, de mindig van hova fejlődni, és a Woman's Health egy szakértő segítségével pár hasznos tanácsot adott azoknak, akik szívesen fokoznák a teljesítményüket. 

Ugye abból indulunk ki, hogy akkor tudunk fogyni, ha több kalóriát égetünk el, mint amennyit beviszünk, és ebben sokat segít a testmozgás - szögezi le az elején Albert Matheny, a SoHo Strength Lab and Promix Nutrition társtulajdonosa.

1. Gyalogoljon még többet!

Ha rendszeresen vadászik pokémonokra, akkor valószínűleg már eleve többet sétál mint általában szokott. Gratulálunk! De mennyi az annyi? Egy korábbi cikkünk szerint napi plusz 6-7 km gyaloglással egy hét alatt fél kiló súlyfeleslegtől szabadulhat meg koplalás és önsanyargatás nélkül. Jól hangzik, ugye?

2. Fokozza a tempót!

Ha folyamatosan a telefonja kijelzőjét bámulja, akkor nem árt óvatosnak lennie, de ha körültekintően felmérte a tereptárgyakat és a közlekedési viszonyokat, akkor érdemes gyorsítania, hiszen így adott idő alatt még több kalóriát tud elégetni. 

Három napja használom a Pokémon GO-t

A játékot most már itthon is le lehet tölteni, nem kell aggódni a vírusos verziók miatt. Nemcsak testedzés szempontjából jó program, hanem abban is segít, hogy kicsit jobban megismerje a várost.

A Pokéstop mindig olyan helyet jelöl, ami valamiért érdekes, nem mellesleg pedig plusz labdákat kaphat, amivel később dobálhatja, illetve elkaphatja a pokémonokat, vagy akár tojásokat is szerezhet. Minden Pokéstop egy képet is rejt, ami a környék egyik ismert, vagy éppen ismeretlen nevezetességére hívja fel a figyelmet. Például ez előtt eddig sosem vettem észre milyen szép faragott oroszlánfej található a szomszéd ház bejárata felett, ahogyan rengeteg olyan épületen sikerült olyan részleteket felfedezni, amik mellett hiába mentem el évekig, sosem vettem észre. 

Valóban tényleg többet lehet vele sétálni, főleg ha ráviszi az embert a kényszer, mert például elfogyott a labdája, ezért tesz még itt-ott egy kisebb kitérőt vagy éppen a hosszabb utat választja hazafelé, hogy beszerezzen néhány extra lövedéket. Ha körültekintően játszik vele, nem valószínű, hogy emiatt fogja elütni egy autó. Igazából pontosan annyi erre az esély, mintha séta közben írna üzenetet vagy facebookozna. Lehet kicsit később fog odaérni a megbeszélt találkozóra, ha még a sarkon el kell kapnia egy erősebb Pokémont, ezért érdemes hamarabb elindulni otthonról. 

A veszélyt igazán az jelenti, hogy a pokémonok bárhol és bármikor feltűnhetnek, például a villamoson szemben ülő fején vagy az utcán egy vadidegen ember lábánál. Ilyenkor a telefon kameráját a pokémonra kell irányítani, és labdákat kell rádobálni. Ez azonban egy külső szemlélőnek pontosan ugyanúgy néz ki, mintha gátlástalanul fotókat készítenie, vagyis sokkal nagyobb esélyét látom annak, hogy valaki egyszer megver mert azt hiszi, titokban fotózom a zokni-szandál kollekciója miatt, mint hogy elüssön az autó. 

3. Válassza a nehezebb utat!

Szintén többet hozhat ki a sétából, ha nem riad meg az emelkedőktől, hiszen így jobban megdolgoztatja az izmait és még több energiára lesz szüksége a szervezetének. 

Caught a Pidgie #pokemon #gottacatchthemall

Amber Bradbury (@bambiofthefens) által közzétett fénykép,

4. Használjon súlyzókat!

Ez némi tudatosságot igényel, hiszen nem hord mindenki magánál súlyzókat. De mivel tudjuk meggyőzni, hogy érdemes néha mégis bepakolni pár ilyen eszközt? Mert ezzel növeli az izomtömegét, és az izmok jóval több energiát használnak fel mint a zsírszövet. Albert Matheny a kézi súlyzók helyett a bokára erősíthető súlyokat, illetve a súlymellényt javasolja.

5. Azért figyeljen oda, mit eszik!

A testmozgás önmagában nem elég, ha nem táplálkozunk megfelelően, akkor nehezen érünk el sikereket. "Mozoghatsz annyit, amennyit akarsz, ha nem több kalóriát viszel be mint amennyit elégetsz, akkor nem fogsz fogyni" - zárta be a kört a Women's Health szakértője. Ja, és inni se felejtesen el vadászat közben!

Definitely a health code violation * #pokemongo #raticate #pokemon

Roni (@roniirv) által közzétett fénykép,

Blogmustra