#ÉLETEM

Néhány tipp, hogy elkerülje a húsvéti kajakómát és túlevést

2016. március 27., vasárnap 13:22

Amikor beköszöntenek az ünnepek – legyen szó bármelyikről -, akkor általában olyan mennyiségű ételt veszünk magunkhoz, hogy mozogni sem lesz kedvünk. Hogy ezt elkerülhesse, íme, néhány hasznos tipp túlevés ellen:

Ne hagyjon ki étkezést!

"Sokan szeretnek úgy rákészülni a nagy ünnepi étkezésekre, hogy egész nap nem esznek semmit, hogy helyet hagyjanak a gyomrukban. Azonban mire elérkezik a várva várt étkezés ideje, addigra annyira kiéheznek, hogy hatalmas adagokat befalnak az eléjük tárulkozó rengeteg finomságból. Fontos azonban, hogy ezeken a napokon se maradjanak ki az étkezések, hiszen ez is túlevéshez vezethet."– tanácsolja Sárga Diána, a Budai Endokrinközpont dietetikusa.

Egyen kisebb adagokat!

Persze, könnyű azt mondani, hogy az ember egyen kevesebbet, hiszen amikor a nagymama szed, akkor a leves is púpozva kerül a tányérra. De azért vannak lehetőségek. Egy tökéletes megoldás lehet az, hakisebb tányérokat választ tálaláshoz. Persze az sem mindegy, hogy mit pakol a tányérra: a nagyobb részére helyezzen zöldségeket, amelyek rosttartalmuk miatt segítenek a teltségérzés kialakításában, azonban könnyebb lesz az emésztésük.

Élvezze az ételt és a közösséget!

Egyen lassan, ízleljen meg minden falatot. Ha alaposan megrágja az ételt, akkor könnyebb lesz megemészteni is. Hagyjon szünetet az ételek között, és mielőtt újra szedne, győződjön meg arról, hogy valóban éhes-e vagy csak a látvány csábítja. Ja, és élvezze a kellemes társaságot, mert az is segít, ha étkezés közben nem csendben ülve falatoznak. A beszélgetéssel ugyanis az az idő, amit az evésre szánnak, kissé lecsökken. Az agyban pedig egy bizonyos időintervallum után jelentkezik a teltségérzet is, vagyis ha csak eszik, akkor több ételt fogyaszt, mintha beszélget is az asztalnál.

Igyon vizet

„Persze ne az alkoholos italokat részesítse előnyben, hiszen ezeknek az alkohol-, és kalóriatartalmuk miatt is a mértékletességre kell törekedni, ugyanakkor az ünnepi étkezés mellé 1-2 dl bor nyugodtan elfogyasztható. Ha az evés előtt egy nagyobb pohár vizet megiszik, akkor a gyomorban teltségérzet kelt, kevesebb étel is elegendő lesz, így kisebb lesz az esély túlevésre” – fűzi hozzá a szakértő.

és teát!

Az étkezés után egy séta beiktatása segíti az emésztésben. De ha erre képtelen, akkor maradnak az olyan utólagos praktikák, amilyen a tea is. A borsmenta, a kamilla, vagy éppen a citromfű teája segíti az emésztést, valamint megnyugtatja a háborgó gyomrot. A teát célszerű ízesítés nélkül fogyasztani, hiszen a cukor, méz, citrom a gyomor nyálkahártyáját izgathatják, így további panaszt okozhat.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta