Ha szívesen elhülyülne idő előtt, ne hagyja ki a napjából ezeket!

Zanza!

Itt az Egoban kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minél körültekintőbben alkalmazkodjunk az ön igényeihez, így a mocskos téli idő beköszöntével, a nagy karácsonyi zabálások után, amikor a hangulatát már úgyis agyonnyomja a folyamatos köd és az elhamarkodott újévi fogadalmak, többet foglalkozunk azzal, hogyan is lehetne az élete még ennél is rosszabb. E cél érdekében írtunk az elmúlt időszakban arról, hogyan teheti nyomorultabbá az életét, és hogyan nyírhatja ki szinte észrevétlenül párkapcsolatát. Ha ezeken már mind túl van, már csak egy fontos feladata maradt: a totális elhülyülés. Erre adunk most tudományosan megalapozott tippeket. Köszi az inspirációt, Psy Blog!

Egyen sok junk foodot!

Azt eddig is tudtuk, hogy a túl sok telített zsír és finomított cukor nem tesz jót a szervezetnek, de egy nemrég megjelent kutatás azt is bebizonyította, hogy ezektől az egészséges bélbaktériumok is megváltoznak, ami nemcsak a testi, de a mentális egészségünkre is negatív hatással van. A kutatásból kiderül, hogy ezzel az étrenddel mérhetően csökkenthető a kognitív rugalmasság, vagyis az a képességünk, hogy gyorsan és megfelelően alkalmazkodjunk a változó körülményekhez. És mi nehezíthetné meg jobban az életünket, mint az alkalmazkodóképesség hiánya? Ha ez nem lenne elég, úgy tűnik, hogy a magas vércukorszint - egyébként egészséges felnőtteknél - memóriaproblémákat is okoz. Ahhoz, hogy zsíros, cukros étrend hatását kimaxolja, javasoljuk, hogy fogyasszon napi rendszerességgel cukros péksüteményeket és gyorséttermi szemetet. 

Használjon minél több kütyüt egyszerre!

Az agykutatók az elmúlt években egyre többet foglalkoznak azzal, mit tesz az elménkkel, ha egyszerre többfelé figyelünk, és az eredmények egybehangzóan állítják: nem jót. A vizsgálatok tanúsága szerint a szimultán médiafogyasztás például összefüggésbe hozható érzelmi és figyelmi problémákkal, szorongással és a depresszióval. Egy tavalyi kutatásból pedig úgy tűnik, ennek az agyban is megtaláljuk a nyomát, ugyanis  azok, akik gyakran használnak egyszerre többfajta elektronikai eszközt, az agy kognitív és érzelmi kontrollért felelős területén alacsonyabb a szürkeállomány-sűrűséggel rendelkeznek. Ha tehát butulni szeretne, kapcsolja be a tévét, nyomkodja a telefont, nyissa meg a böngészőt és közben lehetőleg dolgozgasson egy keveset. Ha pedig mindezt a partnere mellett teszi, legalább a párkapcsolat élsívárosodására is rátehet még egy lapáttal.

Higgye szentül, hogy szakértője egy témának!

Bár a nagy tudás rém tiszteletreméltó, de úgy tűnik, hogy ha eltelünk saját tudásunkkal az bizony visszaüt. Egy vizsgálatból legalábbis az derült ki, hogy minél inkább meg van győződve arról valaki, hogy szakértője egy témának, annál hajlamosabb igaznak címkézni tudományosnak hangzó hazugságokat. A jelenség hátterében valószínűleg a hiúság áll, ha ugyanis nagyon pengének képzeljük magunkat nehéz beismerni, ha valamit nem tudunk. Ezzel a hozzáállással pedig sikeresen megakadályozhatjuk azt is, hogy új dolgokat tanuljunk, hogy fejlődjünk. 

Semmiképpen ne aludjon eleget!

Az életünk, az elménk és a társas életünk megnyomorítása szempontjából kiváló választás az alvásmegvonás. Ha hosszú távon, rendszeresen kevesebbet alszunk a kelleténél, azzal okozhatunk magunknak maradandó agykárosodást, csökkenthetjük az érzelmi intelligenciánkat, többször is elronthatjuk a napunkat, és persze a hangulatunkat is. Mondjuk nagyon sokáig sajnos nem lehet csinálni, mert közben a testünk is felmondja a szolgálatot.

Terhelje le magát fizikailag!

A rendszeres edzés ugyan jót tesz az elménknek,  annyira, hogy még idős korunkban is segít fitten tartani azt, viszont úgy tűnik, hogy a fárasztó fizikai igénybevétellel párhuzamosan az agyunk nem működik valami jól. A komplex tevékenységek tervezésért, kontrollért felelős prefrontális lebenyünket ugyanis mind a fizikai, mind a mentális feladatok leterhelik, így ha párhuzamosan próbáljuk végezni azokat, megoszlanak az erőforrásaink, vagyis nem tudunk olyan szinten teljesíteni, mintha csak az egyik feladattal foglalkoznánk. 

Ha mindez nem győzte meg, ha mégsem a nyomort választaná, akkor is van önnek javaslatunk: mondom, alkalmazkodunk az igényeihez. Itt hat olyan tippet talál, amivel hosszú távon is penge maradhat az agya. Döntsön körültekintően, mi pedig szörnyű vagy éppen csodás holnapot kívánunk!

Blogmustra