Szerdán mérlegeljen, abból baj nem lehet!

Zanza!

Millió módja van annak, hogy lemérjük, milyen egészségesek is vagyunk valójában, de mind közül a legirritálóbb talán a szinte minden háztartásban megtalálható mérleg. Egy szaklap arról ír, hogy azok a nők, akik gyakrabban mérik magukat, többet is aggódnak a saját súlyuk miatt, negatívabb az önképük, alacsonyabb az önbecsülésük, ráadásul hajlamosabbak persze a depresszióra is. 

shutterstock 315552485

Bezzeg a Shape táplálkozási szakértője, Alexandra Caspero erről úgy vélekedik, hogy a mérleg csak a gravitációval való kapcsolatunkról árulkodik, semmi többről, és persze ötletei is vannak arra vonatkozólag, hogyan lehetünk úgy barátságban a mérleggel, hogy rá is merünk néha nézni.

“Csak heti egyszer mérlegelj!”

Delicious-Knowledge nevű táplálkozási- és sporttanácsadói honlap tulajdonosnője szerint ez az első szabály, hogy akkor is csak hetente vagy kéthetente egyszer álljon fel a mérlegre, ha megvan, hogy pontosan hány kilót szeretne fogyni. Miért? Nagyon sok minden befolyásolja, hogy éppen mennyit nyomunk, nem mindegy, hogy a ciklus melyik szakaszában jár és az sem, hogy mondjuk mennyi sós ételt aznap, és ezért sokkal kevésbé frusztráló, ha nem kell naponta szembenézzünk azzal, amit éppen a mérleg mutat.

"Szerda reggel mérd magad”

Caspero szerint heti egy-két kiló ledobása reális cél, de hiábavaló az erőfeszítés, ha nincs ütemterv. A mérlegelésre a szerda a legalkalmasabb, mert egy tavaly készített finn tanulmány kimutatta, hogy súlyingadozás a hét közepén stagnál legjobban. "Ha az ember meg akarja magát mérni, legyen ez az első dolga reggel, persze csak miután ellátogatott a mosdóba" - tette hozzá a szakértő, aki egyszer egyébként utánajárt annak, egy nap alatt mennyit ingadozik a súlya. Miután óránként ráállt a mérlege, kiderült, hogy a különbség több mint két kiló is lehet. 

Ön méri magát?

  • Igen, naponta 421
  • Igen, hetente 318
  • Nagyon ritkán 184
  • Mérlegem sincs 72
  • Évente egyszer előfordul, hogy rákukkantok 18

"Hagyjuk az álmokat, legyen reális a cél!”

"Mindenkinek megvan a maga mágikus száma. Ha ennyit nyomunk, jól érezzük magunkat a ruháinkban, nem utáljuk a gardróbunkat, boldogan járunk edzeni, és nem szenvedünk a diétától” - magyarázza Caspero. De még ennek tudatában se az álmodott számot legyen az elsődleges elérendő cél, hanem tegye alacsonyabbra a mércét, és számoljon rá plusz öt kilót. (Ha a hőn álmodott szám a 60, legyen az inkább 65.) 

shutterstock 194974130

“Keress más utat a fejlődés lemérésére!”

Caspero szerint lehet csekkolni a kilók számát, de más jelei is vannak annak, hogy elindult a fogyás. Ilyen például a ruhaméret csökkenése, vagy az, hogyan is érezi magát a bőrében. "Ha keményen dolgozol, és szereted viselni a ruháidat, a mérlegre állás segíthet megérteni, mi a te számod! Ha pedig szorosak is egy kicsit a ruhák, csak mérlegre kell állni, hogy láthassuk, kicsit túlhaladtunk a mágikus számon, és ez képes lesz újra motiválni" - tette hozzá. 

Úgy legyen. 

Blogmustra