#ÉLETEM

Szerdán mérlegeljen, abból baj nem lehet!

2015. november 17., kedd 12:34

Millió módja van annak, hogy lemérjük, milyen egészségesek is vagyunk valójában, de mind közül a legirritálóbb talán a szinte minden háztartásban megtalálható mérleg. Egy szaklap arról ír, hogy azok a nők, akik gyakrabban mérik magukat, többet is aggódnak a saját súlyuk miatt, negatívabb az önképük, alacsonyabb az önbecsülésük, ráadásul hajlamosabbak persze a depresszióra is. 

shutterstock 315552485

Bezzeg a Shape táplálkozási szakértője, Alexandra Caspero erről úgy vélekedik, hogy a mérleg csak a gravitációval való kapcsolatunkról árulkodik, semmi többről, és persze ötletei is vannak arra vonatkozólag, hogyan lehetünk úgy barátságban a mérleggel, hogy rá is merünk néha nézni.

“Csak heti egyszer mérlegelj!”

Delicious-Knowledge nevű táplálkozási- és sporttanácsadói honlap tulajdonosnője szerint ez az első szabály, hogy akkor is csak hetente vagy kéthetente egyszer álljon fel a mérlegre, ha megvan, hogy pontosan hány kilót szeretne fogyni. Miért? Nagyon sok minden befolyásolja, hogy éppen mennyit nyomunk, nem mindegy, hogy a ciklus melyik szakaszában jár és az sem, hogy mondjuk mennyi sós ételt aznap, és ezért sokkal kevésbé frusztráló, ha nem kell naponta szembenézzünk azzal, amit éppen a mérleg mutat.

"Szerda reggel mérd magad”

Caspero szerint heti egy-két kiló ledobása reális cél, de hiábavaló az erőfeszítés, ha nincs ütemterv. A mérlegelésre a szerda a legalkalmasabb, mert egy tavaly készített finn tanulmány kimutatta, hogy súlyingadozás a hét közepén stagnál legjobban. "Ha az ember meg akarja magát mérni, legyen ez az első dolga reggel, persze csak miután ellátogatott a mosdóba" - tette hozzá a szakértő, aki egyszer egyébként utánajárt annak, egy nap alatt mennyit ingadozik a súlya. Miután óránként ráállt a mérlege, kiderült, hogy a különbség több mint két kiló is lehet. 

Ön méri magát?

  • 421
    Igen, naponta
  • 318
    Igen, hetente
  • 184
    Nagyon ritkán
  • 72
    Mérlegem sincs
  • 18
    Évente egyszer előfordul, hogy rákukkantok

"Hagyjuk az álmokat, legyen reális a cél!”

"Mindenkinek megvan a maga mágikus száma. Ha ennyit nyomunk, jól érezzük magunkat a ruháinkban, nem utáljuk a gardróbunkat, boldogan járunk edzeni, és nem szenvedünk a diétától” - magyarázza Caspero. De még ennek tudatában se az álmodott számot legyen az elsődleges elérendő cél, hanem tegye alacsonyabbra a mércét, és számoljon rá plusz öt kilót. (Ha a hőn álmodott szám a 60, legyen az inkább 65.) 

shutterstock 194974130

“Keress más utat a fejlődés lemérésére!”

Caspero szerint lehet csekkolni a kilók számát, de más jelei is vannak annak, hogy elindult a fogyás. Ilyen például a ruhaméret csökkenése, vagy az, hogyan is érezi magát a bőrében. "Ha keményen dolgozol, és szereted viselni a ruháidat, a mérlegre állás segíthet megérteni, mi a te számod! Ha pedig szorosak is egy kicsit a ruhák, csak mérlegre kell állni, hogy láthassuk, kicsit túlhaladtunk a mágikus számon, és ez képes lesz újra motiválni" - tette hozzá. 

Úgy legyen. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta