#ÉLETEM

Az egészségesebb étkezés csökkenti a depresszió kockázatát

2015. október 5., hétfő 19:48

A szervezetünk csodálatosan bonyolult rendszer, amiben a különböző elemek egymással szoros kölcsönhatásban állnak. Ezért van az, hogy olyan egyszerű, a létfenntartáshoz elengedhetetlen viselkedések, mint az alvás, a mozgás vagy az étkezés, mind hatással vannak a pszichénk működésre, az aktuális hangulatunkra is. Korábbi kutatásokból tudjuk, melyek azok az ételek, amiknek gyakori fogyasztása a depresszió kialakulásához vezethet, és tudjuk azt is, milyen ételek segítenek feldobni az általános hangulatunkat. Most egy frissen megjelent kutatás a korábbi eredményeket erősíti, kiderült ugyanis, hogy az étrendünkben bevezetett apró változás már csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát. 

A BMC Medicine-ben megjelent tanulmányban a kutatók 15.093 embert követtek nyomon 10 éven át, és arra voltak kíváncsiak, vajon a különböző étrendeknek milyen hatásuk van a depressziós tünetek megjelenésének valószínűségére. Az eredmények szerint azok, akik több olajos magot, zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, akiknek a táplálkozása leginkább a Mediterrán diétát követi, kisebb valószínűséggel mutatnak depressziós tüneteket.

“Célunk az volt, hogy megértsük, milyen szerepet játszanak a különböző tápanyagok a mentális egészségünk alakulásában, és úgy tűnik, bizonyos étrendbeli sajátosságok képesek megvédeni az elménket. Tudtuk, hogy ezek a táplálkozási szokások jót tesznek a fizikai egészségünknek, de most azt is bebizonyítottuk, hogy az elménkre is pozitívan hatnak” – állítja a kutatás vezetője, dr. Almudena Sanchez-Villegas. A pozitív hatás pedig annak tudható be, hogy a magokban, zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrend bőven tartalmaz omega-3 zsírsavakat, vitaminokat és ásványi anyagokat. 

A hatás legerősebben akkor jelentkezik, amikor az ember elkezd egészségesebb étrendet követni, a szigorúbb elköteleződés azonban nem vezet a betegség kockázatának további csökkenéséhez. Azaz, ha egészségesen étkezünk esélyesebb, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, de ehhez képest a diéta maximális betartása nem ját további pszichés előnyökkel. Az étrend betartásának pozitív hatása tehát limitált, de azt szépen mutatja, hogy az optimálistól eltérő tápanyagbevitel növeli az esélyt a depresszióra.  A lényeg: egyen magokat, zöldséget és gyümölcsöt minden nap, és amennyire lehet kerülje a finomított szénhidrátot. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta