Ezért ne járkáljon bugyi nélkül!

Zanza!

A legtöbben nem figyelnek oda arra, hogy milyen fehérneműt, pontosabban bugyit hordanak. A Huffington Poston bele is futottunk egy olyan cikkbe, ami a nyolc leggyakoribb hibát mutatja be. A hajtás utáni listából pedig kiderül, hogy mik is ezek.

1. Túl szűk alsó

Egyrészt a túl kicsi bugyi okozta hurkák senkinek nem állnak jól, ráadásul a testre feszülő/bevágó anyag irritációt okozhat, és erre a menopauza alatt különösen oda kell figyelni. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy elszorítja az ereket is, így a lábak vérellátása romlik. 

2. Alakformáló fehérnemű

Ezek káros hatásairól már rengetegszer írtunk, legutóbb talán itt, és érdemes elgondolkodni azon, vajon tényleg megér ennyit az a napközbeni mínusz öt centi derékból? A HuffPost által megkérdezett szakértő, Donnica Moore szerint az ilyen alsók sokszor okoznak zsibbadást, hiszen nyomják az idegeket, ráadásul a vérkeringésnek sem tesznek jót, és mivel nehéz lehámozni magunkról, a nők sokkal tovább tartják vissza a vizeletüket miatta, az pedig szintén nem annyira nyerő. 

Fotó: Lisa Maree Williams / Europress / Getty

3. Szintetikus anyagok és selyem

Ízlések lés pofonok, mindenki mást szeret, ez a bugyik fazonjára és anyagára is igaz, de abban a legtöbben egyetértenek, hogy a legkényesebb részen mindenképpen pamut érintkezzen a bőrrel. „A szintetikus anyagból vagy selyemből készült alsókat lehetőleg minél kevesebbszer viselje, azok ugyanis nem légáteresztőek, így az izzadtság a ruha alatt pang, ami pedig bakeriális  fertőzéshez vezethet.

4. Tanga

Bár sokak szerint ez a legszexisebb fehérnemű, ez még nem indok arra, hogy egész nap ezt viselje. Pláne akkor, ha egyébként is hajlamos az altájéki fertőzésekre, a tanga ugyanis nem marad egy helyben, állandóan mozog, amivel önmagában is könnyen kidörzsölheti a legérzékenyebb részeken, de ami még rosszabb: ezáltal hídként funkcionál a baktériumoknak a hátsó és első nyílások között. Persze ha önnek kizárólag ez a fazon jön be, hajrá, csak legalább válasszon olyat, ami a lehető legkényelmesebb. 

5. Bugyiban alszik

A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a meztelenül alvás a legjobb. „Mindenki maga dönti el, hogy neki miben kényelmes aludni, de a legjobbat akkor teszünk a testünkkel (legfőképp a bőrünkkel), ha hagyjuk lélegezni" – mondta dr. Moore, aki azt is hozzátette, hogy ez főleg a menopauzát elszenvedők körében lehet hasznos.

6. Nappal bugyi nélkül mászkál

Attól, hogy a lélegző bugyi jó, az, ha egyáltalán semmit nem vesz fel alulra, még nem az. Nemcsak azért rossz döntés, mert ilyenkor a nadrág varrata folyamatosan dörzsöli a nemi szervet, de ha szoknyát vagy ruhát vesz fel, akkor a testnedveket semmi sem fogja fel, és ezek irritálhatják a bőrt. És akkor még nem is beszéltünk a nyári kánikuláról - vagy a tömegközlekedésről nyári kánikulában...

Fotó: Miquel Benitez / Europress / Getty

7. Nem cseréli elég sűrűn az alsóját

Fehérneműt illik naponta cserélni, illetve annak, aki izzadósabb vagy sportol, napi kétszer, és nekik értelmes olyan bugyit vásárolni, ami felitatja az izzadtságot. A HuffPost tanácsa arra az esetre, ha úgy megy edzeni, hogy elfelejt váltóalsót vinni: legyen önnél mindig tisztasági betét, jobb híján ezzel is "újjávarázsolhatja" használt bugyiját. Mivel a fertőzések a nedves környezetben fejlődnek a legkönnyebben, még jobban figyeljen oda a szárazságra akkor, ha az inkontinencia bármelyik fokozatával küzd.

8. Nem hipoallergén mosószert használ

Olyan területen viszket, ahol eddig nem? Lehet, hogy alapvetően nem érzékeny a bőre, de az intim területekkel azért más a helyzet. Ellenőrizze a mosószerét és öblítőjét, mert előfordulhat, hogy az a baj, hogy nem hipoallergének. Ugyanígy nézze meg az intim törlőkendőjét is, és ha túl sok illatanyagot tartalmaz, szabaduljon meg tőle!

Blogmustra