Álmos? Nézzen cicás videókat a munkahelyén!

Zanza!

A kémia sok mindenben segít, többek között abban is, hogyan maradjon éber kávé, vagyis koffein nélkül. Az Amerikai Kémiai Társaság járta körbe a kérdést, és adott néhány tippet arra vonatkozóan, hogyan tud úgy küzdeni az álmosság és a fáradtság ellen, hogy nem iszik meg egy nagy adag kávét. 

Ha a múltkori ötletekből szeretné a kávézást kihagyni, de mégsem szeretne álmosan kóvályogni a munkahelyén, esetleg a reggeli kávé mellékhatásait kerülné el, akkor most mutatunk még néhány lehetőséget. 

Nézzen macskás videókat

Igen, macskás videókat. A szakértők szerint azért jó, mert gyakorlatilag lehetetlen nem élvezni őket, és ez mindennek a kulcsa. Lehet egyébként kutyás is, a lényeg, hogy jobb kedve legyen tőle. A magyarázat: a sok cukiságtól megnő az oxitocinszint és csökken a kortizolszint, ezzel együtt a stressznek is annyi, így éberebb lesz. 

Igyon vizet

Gyakran nem is kell az agynak más löket, mint egy kiadós pohár víz. Ha nem iszik eleget, akkor dehidratált lesz, a dehidratáltságtól pedig fáradt. De ezek mellett zavarodottságot és szívdobogás érzést is okoz, ha túl keveset iszik, sőt akár el is ájulhat. Az emberi szervezetnek sok vízre van szüksége a működéshez. Akkor lesz szomjas, ha vízkészletének 2-3%-át elveszti, de már 1%-os vízhiány is hatással van a mentális és fizikális teljesítőképességére. Hogy miért? Mert a vérplazma egyik fontos összetevője, a vér pedig oxigént, proteint és egyéb tápanyagokat szállít körbe a testben, hogy az rendesen működjön. Ha nincs elég víz a szervezetében, stresszhelyzet áll elő, amikor is nő a hőmérséklete és gyorsabban ver a szíve. 

Táncoljon

Talán hülyének fogják nézni kollégái, de hatásos lehet ha berakja a kedvenc zenéjét és úgy táncol egyet, mintha senki sem lenne ön körül. Persze végezhet más testmozgást is, a lényeg, hogy endorfin szabaduljon fel a szervezetében, amitől boldogabb lesz, energikusabb és még a fájdalmat is csökkenti. De ha a kedvenc zenéjét hallgatja, akkor az első pontnak megfelelően jobban stimulálja a boldogságközpontját, tehát növekszik az oxitocin, miközben a dopamin és a szerotonin szint is növekszik, ami már olyan koktél, hogy biztosan kipattan a szeme és gördülékenyebben megy majd a munka.

Fényesítse be a munkahelyét

A kutatók szerint minél több a fény, annál éberebb lesz. A hipotalamusz aktiválódik ilyenkor, ami orexin nevű neurotranszmittereket teremel, és ez segít ébren maradni. Tehát sokkal jobban jár, ha sétál egyet a napsütésben kávészünet helyett. Sőt, ha utána egy pohár vizet is megiszik, akkor már tényleg nem lehet gondja a munkaidő hátralevő részében az éberséggel. 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra