5 tévhit a fejfájásról

Zanza!

A fejfájás az egyik leggyakoribb kellemetlenség, és rengeteg tévhit róla, a Châtelaine össze is gyűjtött ezek közül ötöt. 

1. Biztosan migrén?

Az erős, tenziós fejfájást hajlamosak vagyunk migrénnek titulálni. Pedig a legtöbb esetben „csupán” egy egyszerű fejfájásról van szó, mely bár lehet valóban nagyon erős, mégis elmúlik rövid időn belül. Abban az esetben, ha valóban migrénről van szó, kísérő tünetek is jelentkezni szoktak, úgy, mint a hányás, a fényérzékenység, hangérzékenység vagy például az aura látás (látászavar, melynél cikázó fénypontok vannak a szem előtt).

2. A migrént csak gyógyszerekkel lehet megelőzni

Bár tény, hogy a migrénesek nem kockáztatják meg a következő rohamot, és inkább nyúlnak a gyógyszerekhez, hosszabb távon ez sem jó megoldás. 2012-ben az Amerikai Fejfájás Társaság (American Headache Society) és az Amerikai Neurológiai Akadémia (American Academy of Neurology) vizsgálatokkal bizonyította, hogy a magnézium, illetve a riboflavin (vagyis a B2 vitamin) is nagyon hatékony lehet a migrén megelőzésében. Mivel vitaminról és ásványi anyagról van szó, így ha egy mód van rá, inkább ezekkel kezdje a megelőzést, és ne az erős gyógyszerekkel, de mindenképpen konzultáljon orvosával. 

Fotó: Shutterstock

3. Az orrgyöki fájdalom biztosan valami gyulladás

A fej két oldalán jelentkező és az orrgyökből kiinduló fájdalom a legtöbbször az orrmelléküregekkel kapcsolatos problémákra utal, de nem zárható ki a migrén sem. Sajnos az ilyen fejfájással küzdők 60%-nál az időjárás-változás is beindíthatja a görcsöt, és ehhez már egy pár fokos különbség is elég egy 2009-es tanulmány szerint, amin a Neurology című folyóiratban jelent meg.

4. Ha az elején elkapja, akkor nem lesz baj

Tény, hogy ha az elején sikerül elkapni a fejfájást, akkor azt sokkal könnyebben átvészeli, mintha hagyja kibontakozni, és vannak, akik már a legkisebb gyanú esetén is gyógyszerhez nyúlnak, hogy megelőzzék a fejgörcsöt. Viszont ha hetente kettő vagy több alkalommal is beveszi a migrén megelőzésére szánt adagot, akkor a túlzott és/vagy indokolatlan használat miatt csak ront a helyzeten, és a fájdalomcsillapítokra rá is lehet szokni, szóval inkább csak akkor vegye be, ha már tényleg jelentkeznek a tünetek. 

5. A koffein tökéletes ellenszer

Azok, akik kávéznak, nagyon jól tudják, hogy a fejfájásuk sok esetben csillapodik, ha megisznak egy jó feketét. A mértékletesség azonban nagyon fontos, mert a túlzott kávéfogyasztás is fejfájáshoz vezethet. Miért? Ha a szervezet hozzászokik a koffeinhez, fájdalommal reagál arra, ha nem kapja meg az adagját. És arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kávé az alvási problémákat okozhat, és mi az egyik tünete a fáradtságnak és kialvatlanságnak? Igen, a fejfájás! 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra