#ÉLETEM

Ezekre figyeljen, hogy ne hízzon a nyaralás alatt se!

2015. május 25., hétfő 10:37

Amikor az ember nyaralni indul, sokszor nem csak arra kell figyelnie, hogy minden irata, pénze megvan-e, illetve hogy mindent bepakolt-e a bőröndjébe. A diéták és az egészséges életmód ugyanis a pihenés alatt sem szünetelnek, viszont a megszokottól eltérő, kényeztető körülmények közt nem is olyan könnyű betartani őket - és legtöbbször az oda nem figyelés a ludas. Ha ön is szeretne egészségesen étkezni, vagy legalább tartani a kiválasztott diétáját, akkor íme néhány tipp, amire érdemes figyelnie.

Utazás

Az odafigyelés már az úton elkezdődik: ha ugyanis az út kellően hosszú, akkor könnyen előfordulhat, hogy nassolni fog. Unaloműzésből, vagy éppen az éhség miatt, de a legtöbbször ez igaz. Az autópályák pihenőiben vagy a repülőn azonban nem nagyon fog találni egészséges nasit, az árakról már nem is beszélve – ahogyan azt a chatelaine.com cikke is kifejti. Ha hosszabb útra indul, akkor készítsen inkább szendvicseket otthon, ezzel nem csak a pénztárcáját kíméli, hanem az egészségének is jót tesz. Persze. A főtt ételekkel sem lesz gond, a repülőre is felengedik őket (kivéve a levest), de azzal számoljon, hogy így hidegen kell elfogyassza.

A nasikkal kapcsolatban már könnyebb a dolog. A répa, mandula, vagy éppen a mogyoró mind egészségesek, ráadásul könnyű is velük a helyzet, hiszen nem hagynak foltot, nincs utánuk zsíros kéz. Ezeket is nyugodtan viheti magával az útra, legyen szó repülőről, autóról, vonatról vagy buszról.

Koktélok

A nyaralás alatt kevésbé figyelünk oda a kalóriákra, ami viszont könnyen megbosszulhatja magát. Viszont senki nem mondana le szívesen ezekről az élvezetekről, ígyjó, ha tudja, mit is iszik. Mert bizony a koktélok is tartalmaznak kalóriákat, és az alapanyagoktól függően ráadásul akár elég sokat is.

A Pina Colada esetében egy pohárnyi, ami nagyjából két és fél decit jelent 492 kalóriát tartalmaz. Egy Margarita a maga kicsit több, mint egy decijével 232 kalóriát, míg a Cosmopolitan egy decije 146 kalóriával büszkélkedhet. Ennél eggyel jobb helyen szerepel a Mojito, mert bár ebben is 143 kalória van, de az ital több, majdnem két deci. Ha azonban igazán frissítő, és alacsony kalóriatartalmú italt akar szürcsölni, akkor tegye le a voksát a fröccs mellet, hiszen a fehérborból készült variáció két decije csak 73 kalóriát tudhat magáénak.

Ne vonjon meg minden élvezetet

Az alakjára és az egészségére vigyázni fontos, de azért ne érezze magát börtönben, főleg akkor ne, amikor éppen nyaral. Válasszon ki egy olyan napot, amikor igenis megengedi magának azt a cukros, hizlaló fagylaltot, és egye is meg kellő élvezettel! Persze az esti vacsinál kihagyhatja a desszertet, vagy másnap egy hosszabb úszás beiktatásával is korrigálhatja ezt a kilengést.

Tervezzen!

A legtöbb nyaralóhelyen már találhat olyan boltokat, ahol egészséges élelmiszereket, friss gyümölcsöket, és cukormentes édességeket kaphat. Amikor foglal, egyúttal azt is nézze meg, hogy a szálloda rendelkezik-e az éttermében olyan kínálattal, amire vágyik. Ha nem, akkor irány a bolt, így a súlyát és az egészségét sem kell majd féltenie.

Mozogjon!

Jó-jó, persze, nincs is annál jobb, mint elterülni a homokban egy jó könyvvel és barnulni egész nap, esetleg néha úszni egyet. De egy nyaralás ne csak erről szóljon! Legalább egy kiadós sétára menjen el akár a környéken, akár a közeli városban: ez kulturális esemény is lehet, ráadásul még sportnak is elmegy. Érdemes megismerni a környéket, akár a helyi természetet, akár a városokat, falvakat, ami pedig jó kis edzésnek is megfelel. Az úszásról se feledkezzen meg, ami amellett, hogy nagyon jól égeti a kalóriákat, az izmokat is ellazítja, és segít kiadni magából az egész évben spájzolt feszültséget.

...és érezze a határt!

Az egyik legnagyobb ellenfél a nyaraláskor a saját mohósága lehet. Ez főleg akkor igaz, ha all-inclusive ellátás mellett dönt, hisz ilyenkor könnyen lehet az az érzése, hogy dőzsölhet a finomságok közt, amik ráadásul benne vannak az árban, hát hülye lenne otthagyni őket. Nos, nem, ettől nem kell szakadtra zabálnia magát: mindez nem jelenti, hogy a teste tolerálni is fogja a hirtelen nagy mennyiségű ételt. A hízás mellett akár rosszullét és hányinger is lehet a mohóság vége, ami gyorsan tönkrevágja a napot. Hogy ezt elkerülje, csak oda kell figyelnie a teste jeleire, és amikor jóllakott, azonnal le kell állni. Ez elsőre egyszerűnek tűnik, de sokakat neveltek úgy, hogy a tányérjukon ne hagyjanak semmit, ami megnehezíti a dolgot. A megoldás, hogy inkább szedjen többször, és persze csak kis adagokat, így könnyen be tudja lőni, mikor nem kíván már többet.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta