Ragaszkodik a reggeli edzéshez? Így biztosan jól indul majd a nap!

Zanza!

A szakértők szerint nem feltétlenül kell erőltetni a reggeli edzést, ha nem megy, a biológiai óránktól függ, hogy mikor vagyunk képes nagyobb teljesítményre. Ha mégis úgy érzi, hogy a korai testmozgást jobban bele tudja illeszteni a napjába, akkor itt egy csokornyi jó tanács a Greatisttől, amikkel ez is menni fog.

Először következzenek a szakmában dolgozók beszámolói:

1. Tekerjen télen is!

„Télen is biciklivel járok az edzőterembe, ahol dolgozom. A mínuszok és a szél azonnal felébreszt, nincs is szükségem kávéra” – írja Ryan Wilke, a Throwback Fitness egyik alapítója.

2. Két ébresztő jobb mint egy!

„Az első ébresztő azt jelzi, hogy van még 15 percem, ami egész jó dolog. Utána 10 percet meditálok, iszok egy mandulatejes kapucsínót, feltekerem a zenét és felveszem az edzőcuccom” – mesélt reggeli szokásairól Holly Rilinger, a BeachFIT egyik kitalálója

shutterstock 201670310

3. Feküdjön le korán!

„Minden este megnézem, hogy milyen órára is megyek, és ennek megfelelően pakolok be a táskámba. Hétvégenként legkésőbb fél tizenegykor már az ágyban vagyok, így a fél hetes kelés nem annyira brutális. 10 percen belül készen is állok az indulásra” – állítja Sandee Shin.

4. Ne legyen kéznél a vekker!

Most már nagyon sokféle trükkös és gonosz ébresztőórát lehet kapni, amelyeket nem annyira könnyű kikapcsolni. Ha nem akar beruházni egy ilyen szerkezetre, akkor az is elég, ha az ébresztőórát nem az ágya mellé rakja, hanem egy kicsit távolabb, így mindenképpen fel kell kelnie, ha le akarja állítani. „Számomra az a legnehezebb, hogy kikecmeregjek az ágyból, onnantól már minden megy magától” – írta Brian Gallagher, a Throwback Fitness másik alapítója.

5. Legyen a szokások rabja!

„Az élet a szokásokról szól, legyen szó akár kisebb, akár nagyobb dolgokról. Ha a reggeli edzés nagy falat lehet, ezért érdemes az egyszerűbb, könnyebben betartható szokásokra figyelni, például hogy a konyhában tartom az ébresztőórám. Fogmosás közben pedig felteszem magamnak a kérdést, hogy mennyi előnnyel is jár, ha nem fekszek vissza. A válasz természetesen az, hogy sokkal, mert az a pár óra, amit így nyerek, sokat számít, akár az irodában, akár az edzőteremben töltöm” – állítja Adam Griffin, a Bodeefit alapítója.

6. Próbálta már a vörös színt és a mentát?

„A legtöbb edzőruhám piros, mert ez a szín energetizál, felgyorsul tőle a vérkeringés. Engem tényleg felpörget” – állítja Jay Cardiello személyi edző, aki szerint a mentolos cukorka is jó megoldás. „A mentoltól éberebb leszek, és erre szükségem is van, ha hajnalban elindulok futni a Central Parkba”- tette hozzá.

7. A ruhán és a zenén múlik minden?

A nők nagy része azért nem jár rendszeresen edzeni, mert attól fél, hogy nem néz ki elég jól edzőcuccokban, Bree Banker edző ezért ügyel arra, hogy olyan ruhákat készítsen ki, amelyeket szívesen visel. „Emellett nagyon fontos a megfelelő számlista is. Nekem a zene diktálja az iramot edzés közben” – tette hozzá.

shutterstock 227745322

8. Kávét!

„Annyi kévét iszok, amennyit csak lehet, hogy zombiszerű testemet ki tudjam vonszolni az ajtón még mielőtt rájönne, hogy mi is történik” – vicceskedett Alyx Brown csontkovács. Kész szerencse, hogy nemrég kiderítették, jóval több koffeint fogyaszthatunk egy nap, mint gondoltuk volna, állítólag a napi 300 mg helyett a 400 mg teljesen rendben. Hogy ez mégis hogy néz ki? Kattintson ide!

A magazin munkatársainak is van azért néhány tippje, íme:

9. Irány a mosdó!

"Órákig tudnék lustálkodni, és reggelenként az a legnehezebb, hogy kikászálódjak az ágyból. Utána viszont azonnal a fürdőszobába megyek, ahol hideg vízzel megmosom az arcomat. Ez segít felébredni és indulhat is a nap" – állítja Locke Hughes szerkesztő.

10. Nincs kifogás!

"Amikor este mindent bepakolok a táskámba, berakok egy műanyag zacskót is az összeizzadt ruhák számára, és rakok oda pár extra piperecuccot is, így mindig van nálam dezodor és nedves törlőkendő is. A csuklómon pedig mindig hordok hajgumit, mert korábban az is egy jó kifogás volt, hogy nem tudom mivel összefogni a hajam" – vallott Maria Hart.

11. Jutalmazza meg magát!

"Engem nagyon jól lehet motiválni a jutalmakkal, főleg, ha az valamilyen étel. A barátaimmal ezért mindig megbeszéljük, hogy elmegyünk villásreggelizni. Annak a gondolatától, hogy valahol egy adag mimóza koktél és bundás kenyér vár rám, sokkal gyorsabban, sőt, néha tovább is futok" – állítja Jeff Cattel szerkesztő. Tara Fuller nem kerít neki akkora feneket. "Edzés előtt szívesen eszek valamilyen finom, de egészséges harapnivalót, mert így könnyebb felkelni, és amire beérek az edzőterembe, tele vagyok energiával és készen állok a testmozgásra."

A Greatist olvasói is megosztották a közzel a tanácsaikat, most ezek következnek.

12. A kedvenceit is vigye magával!

"Négy kutyám van, és reggelizés előtt mindannyian elmegyünk futni" – írja Mary Muller, aki állítása szerint jobb edzőpartnereket nem is tudna elképzelni.

shutterstock 133360097

13. A jövő lebegjen a szeme előtt!

"Elalvás előtt magam elé képzelem, hogy milyen gyakorlatokat fogok végezni másnap. Azt is elképzelem, hogy mennyire fogom élvezni az edzést, hogy mosolygok közben, és ez mindig bejön" – tanácsolja Antonio Deliseo.

14. Tekerje fel a fűtést!

"Van egy haverom, akivel edzeni járok, még előző este kikészítem a ruhákat, és úgy állítom be a fűtést, hogy korán bekapcsoljon, így nem olyan nagy kín kikelni az ágyból" – állítja Mandy Thudmin. Egy dologra figyeljen, lefekvéskor azért legyen hűvös a szobában, mert így könnyebben el tud aludni, és ha elég kipihent, az ébredés is könnyebben megy majd.

15. Csatlakozzon egy csoporthoz!

Mi is írtunk már arról, hogy milyen hasznos is lehet csatlakozni egy munkahelyi futóklubhoz, és milyen egyéb lehetőségek vannak a csoportos testmozgásra. "Bár edzeni nincs mindig kedvem, de a barátaimmal szívesen találkozom" – számolt be motivációs technikájáról Rachel Lockwood McDonald.

16. Aludjon edzőcuccokban!

Na jó, ezt nem kell megfogadni, persze ha pamutpólóban és nadrágban alszik, még működhet is. "Az edzőcuccaimban alszom, és még előző este mindet bepakolok a táskámba" – írja Chritina DiGangi, akinek azért is megy könnyen az ébredés, mert alig várja, hogy elfogyaszthassa a reggelijét.

17. Ébredjen fénnyel!

"Van egy fényforrás, ami bekapcsol, ha szól az ébresztőm, így azonnal világos lesz a szobámban, és nem nyomom le a szundit. Emellett még előző nap összepakolok mindent, szóval elég csak kiszállnom az ágyból, és már készen is vagyok" – osztotta meg módszerét Lauren Furmanski.

18. Következetesség, következetesség!

"A következetesség nagyon fontos. Ha nincs is kedvem hozzá, akkor is felkelek és elvégzem a gyakorlatokat. Ez segít" – írja Aaron Perkins.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra