Minimum 150 perc edzésre van szüksége hetente

Zanza!

Eddig úgy tudtuk, hogy a sportolást nem érdemes túltolni, azzal ugyanis az egészségünket kockáztatjuk. Az eddigi tudományos elképzelés szerint az optimális mozgásmennyiség a heti 75 perc kemény vagy 150 perc mérsékelt mozgás volt, ami elégnek tűnt ahhoz, hogy megússzuk a betegségeket. Abban azonban nem volt egyetértés, hogy ha ennél többet edzünk az milyen előnyökkel jár, illetve hol van a teherbírásunk felső határa, honnan kezdve káros az edzés. Most már tudjuk.

A JAMA Internal Medicine nevű szaklapban megjelent tanulmányban harvardi kutatók 661 ezer felnőtt edzési szokásait vizsgálták 14 éven át - írja a Daily Mail. Kiderült, hogy azok, akik egyáltalán nem edzettek nagyobb valószínűséggel haltak meg korábban társaiknál. Hozzájuk képest a keveset edzők 20, a 150 percet edzők 31, a heti 450 percet sétálók 39 százalékkal csökkentették a korai halál esélyét. 

A vizsgálatból úgy tűnik, hogy ha valaki a minimum heti 150 perces edzésmennyiségnél jóval többet edz, az nem növeli arányosan az életbenmaradási esélyeit. Viszont nem is rontja. A lényeg tehát, hogy minimum 150 percet azért mindenképp érdemes mozogni egy héten, ha pedig ennél többet edzene, hát tegye nyugodtan. Edzeni amúgy is jó móka! 

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra