Edzés után nincs is egészségesebb, mint egy jó hamburger! Tényleg.

Zanza!

Nem fogják elhinni, mit derítettek ki kedvenc tudósaink: állításuk szerint a hamburger és a chips ugyanolyan jók edzés után, mint az étrend-kiegészítők – írja a Daily Mail. A glikogén szintje ugyanis magasabb maradt  a pihenés alatt, ha gyorskaját ettek a vizsgálat alanyai, mintha csak a ilyenkor megszokott étrendkiegészítőket fogyasztottak volna.

Az International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism lapban megjelent kutatást a Montanai Egyetem egyik végzős diákja, Michael Cramer publikálta. A kísérlethez 11 atlétát kértek fel, akik edzés előtt 12 órával már nem ehettek, majd egy 90 perces erőnléti órán kellett részt venniük. Az edzés után egy részük süteményt és rösztiburgonyát kapott, két óra múlva pedig hamburgert, sült krumplit és kólát fogyasztottak el.

shutterstock 72485902
 

A csapat másik fele a sportot komolyan vevők szokásos kajáit fogyasztotta közvetlenül edzés után: izotóniás italt, bio mogyoróvajat és energiaszeletet, majd 2 óra múlva még egy adag energiaszeletet és regenerálódást segítő port kaptak. A második étkezés után 2 órával megkérték az összes résztvevőt, hogy szobabiciklizzenek 20 kilométert a lehető legnagyobb sebességgel, amelyre csak képesek voltak. 

A két eltérő étkezés azonos kalóriát, szénhidrátot és fehérjét tartalmazott, de a gyorséttermi ételekben egy kicsivel több só és zsír volt. A vizsgálat alatt különböző időpontokban megvizsgálták a kutatási alanyok glikogén szintjét. 

Egy hét múlva az alanyok újra megismételték a tesztet, felcserélve a fogyasztott élelmiszereket. Az eredmények azt mutatják, hogy az elért eredmények hasonlóak voltak, attól függetlenül, hogy a résztvevők melyik csoport tagjai voltak. A glikogén szint a két csoportnál majdnem megegyezett, ám a gyorséttermi ételeket evőknél egy leheletnyit magasabb volt. Az inzulin, glükóz és koleszterin szintben nem találtak eltérést, és egyik csoport tagjai sem számoltak be hasi diszkomfort érzetről (azaz nem érezték úgy, hogy hülyére ették volna magukat).

A tanulmány konklúziója az, hogy rövid távon a glikogén raktárak feltöltésére mindegy, hogy sporttáplálkozási célú termékekeket, vagy akár gyorséttermi ételeket használ. Természetesen a kutatók azért hozzátették azt is, hogy a tanulmány során a minták száma nagyon alacsony volt, és a hosszú távú hatások nem ismertek.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra