#ÉLETEM

Edzőterem teszt: végre tudom, hogy kéne Bikram-jógázni!

2014. december 23., kedd 17:13

Legújabb sorozatunkban a budapesti edzőtermeket vesszük sorra: egész pontosan azokat, ahová érvényes az All You Can Move XL-es kártyája és ahová épp elvetődök. Ami a tesztelés metódusát illeti: nem vagyok profi sportoló, heti 2-3 alkalom mozgás nekem pont elég, az viszont minél változatosabb, annál jobb. A rendszeres lovaglás mellett futni, spinningelni, aerobikozni szoktam, a táncos órák nem a kedvenceim és a súlyos edzés sem nekem való.

Most kivételesen nem egy szokványos edzőtermet teszteltem, hanem Bikram-jógázni mentem Újpestre, a Bikram Yoga Újpest-be. És végre már tudom, hogy eddig mit csináltam rosszul az órákon.

Az újpesti Bikram-terem nekem eléggé kiesik, ezért sajnos valószínűleg nem leszek törzsvendég, de aki a környéken lakik (pár percnyi séta az Újpest Városkapu és az Újpest Városközpont metrómegállóktól), annak érdemes megnéznie ezt a jógaközpontot.  A téli hidegben időnként úgy érzem, jó lenne 90 percet döglesztő hőségben tölteni, és ilyenkor elhúzok Bikramra. Óra közben pedig rájövök, hogy mégis jobb lenne síelni járni és bármit megadnék egy kis friss levegőért.

Mi az a Bikram jóga?

A jógának ezt az ágazatát az indiai Bikram Choudhury fejlesztette ki az 1970-es években, miután sportbalesetet szenvedett és orvosai azt mondták, nem fog tudni járni térdsérülése miatt, bár állítólag már 4 évesen megszállottja volt ennek a mozgásformának. Egy jógi segítségével fejlesztette ki azt a 26 pózt, amit minden Bikram-jógán végigcsinálnak a résztvevők és fél évvel balesete után állítólag már újra teljesen egészséges volt.

1973-ban még Richard Nixon is a bizalmát fejezte ki, és felkérte őt, hogy segítsen neki visszaállítani, majd megőrizni az egészségét. A 40 fokos hőségben elvégzett ászanák (jóga gyakorlatok) a hatha jóg alapjaira épülnek, és segítségükkel miközben a szervezet méregtelenít, az emberi test hajlékonyabbá válik, megerősödik, ráadásul – egyesek szerint – még a fogyásban is segít. Aki elmélyült meditálásra vágyik, az ne Bikramra menjen, mert ez a jógának egy kicsit fitneszesebb, dinamikusabb formája. A gyakorlatsort itt megnézheti.

Eddig a belvárosi jógatermekkel próbálkoztam: az újpestiben érezhetően melegebb van, de állítólag csak azért, mert ők egy külön párásító berendezést is beszereltek, így melegebbnek érezzük a 40 fokot. Maga a terem tágasabb és világosabb, mint ahol eddig jártam. Szerintem külön jó, hogy nem padlószőnyeg van, hanem linóleum, ezt könnyebb is tisztán tartani és valahogy szebb látvány. Az öltöző nem valami tágas, cserébe a zuhanyzó szuper és nem kell negyedórát sorban állni csatakosra izzadva, mert valahogy mindenkinek jut zuhany. Minden nagyon tiszta, a szombat reggeli csoport pedig nagyon jófej nőkből áll, érezhetően összeszokott csapat.

A legjobb az egészben azonban az, hogy az oktató odafigyel arra, ki mit csinál: eddig soha sehol nem javították ki, amit csináltam, most pedig Edit – aki egyébként figyelmesen megjegyezte minden résztvevő nevét – többször odajött, kiigazította a tartásom, biztatott, ha már lankadtam, és nem csak engem, valami csoda folytán volt ideje mindenkire (igaz, ettől néha sportközvetítéseket idéző monológokba vágott bele). Igazán nagyra értékeltem, hogy ennyire odafigyelt a jógázókra, és elég mérges voltam, hogy csak most derült ki, két évvel az első Bikram-órám után, hogy tulajdonképp a gyakorlatok felét rosszul csináltam, de legalábbis nem elég hatékonyan. Ennek megfelelően egyébként baromira el is fáradtam és kellemes izomlázam lett.

Ha napi rendszerességgel nem is fogok járni, biztos elmegyek még párszor a télen, és önnek is csak ajánlani tudom. Egyrészt a Bikram tényleg segít az állóképesség javításában, másrészt átmozgat, nyújt és erősít. Sokan azt várják, hogy csak úgy leolvadnak róluk a kilók a melegben végzett jógától: ez lehet, hogy nem fog egy hét alatt bekövetkezni, de ártani tuti nem árt a Bikram. Azért ha bármilyen egészségügyi problémája van (szívproblémáktól az izomhúzódásokig), szóljon óra előtt az oktatónak!

Cím: 1043 Budapest, Csányi László utca 34.

Honlap: www.bikramyogaujpest.hu

Nyitvatartás: az óráktól függ, tanulmányozza az órarendet, mielőtt elindul!

Összességében így éreztem magam: 5/5 pont

Árak:Itt megtalál mindent. Ha most jár ott először, váltsa ki a 12 napos kezdő bérletet, amivel minden nap lemehet jógázni és csak 3000 forintba kerül. Egyébként egy alkalom 2900 forint, bérletet érdemes váltani, egy ötalkalmas 14 ezer forint.

Recepció: 5/5 pont. Kedvesek, figyelmesek, gyorsak.

Terem berendezése, stílusa: 5/5 pont

Óra hangulata: 5/5 pont

Öltöző: 5/5 pont, alapvetően tiszta, kényelmes, de szűkös. Az viszont szuper, hogy elég zuhany van, így nem kell leizzadva negyed órát várni, hogy vízhez jussak.

Tisztaság: 5/5 pont

Parkolás, megközelíthetőség: Néhány percnyi séta az Újpest Városkapu és az Újpest Városközpont metró megállóktól. Az autóval érkezők ingyenesen parkolhatnak.

Felszereltség: 317 m2 alapterület, 150 m2-es jógaterem, 22 méter hosszú tükörfal. A teremben légbefúvásos fűtés és párásítás működik. Ingyenes wifi is van.

Extrák: 200 forintért lehet jógaszőnyeget bérelni, az öltözőben van sminklemosó, tusfürdő.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta