#ÉLETEM

A vízi sportoktól bomba alakja lesz

2014. július 20., vasárnap 16:27 |

Baylor University Medical Centernek jó híre van a vízi sportot űzők számára: ők jártak jobban, egy kutatás szerint ugyanis sokkal jobban élvezik a sportolást, mint azok, akik szárazföldi gyakorlatokat végeznek.

A vízben nem fárad el a test olyan gyorsan, mint a szárazföldi sportok során, tehát tovább lehet edzeni, ez pedig több zsírt éget el, és még fittebbé is tesz – legalábbis ezt állítják a Stockholm University College of Physical Education and Sportsszakemberei.

Sylwia Wiesenberg, a Tonique Fitness edzésmódszer feltalálója szerint pedig egyszerűen bármelyik vízi sport bomba alakot fejleszt, úgyhogy már csak ezért is érdemes belevágni valamelyikbe. És az úszáson kívül van még egy jópár.

Paddle boarding

A paddle boarding tényleg rendesen átmozgatja a test minden egyes porcikáját: a lábakat, a feneket, a kezeket, a hátat egyaránt, és nem mellesleg nagyon hasznos a jó egyensúlyérzék és az összpontosítás fejlesztésében. Ha már egy kicsit is elkalandoznak a gondolatai, és nem koncentrál megfelelően, azonnal a vízben találhatja magát. – mondja Weisenberg, aki tippekkel is ellátja a kezdő paddle-ösöket: hosszú és széles deszkán kezdje a tanulást, ez sokkal stabilabb, mint vékonyabb társai. Aztán persze idővel egyre rövidebb és keskenyebb lapokat is kipróbálhat. „Ne felejtse, az egyensúly a titka ennek a sportnak, úgyhogy nem árt, ha már szárazföldön elkezdi gyakorolni” – teszi még hozzá a szakember.

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheti magát: kitörés, guggolás, mérlegállás. 

Kajak

Ha már valaha is próbálta az edzőtermi kajakgépet, tisztában van vele, hogy ez a sport nem csak a felsőtestet mozgatja meg, de a feneket is. Kajakozás közben a feneket folyamatosan össze kell szorítani az egyensúlyozás és irányváltás miatt, emiatt jó kis izomláza lehet itt is – és persze, ettől formássá válik a feneke. A szakember azt tanácsolja, hogy egyenes háttal üljön evezés közben, és egész felsőtestével forduljon ki jobbra és balra. 

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheti magát: a legtökéletesebb ha az edzőteremben a gépen imitálja a kajakozást – ezzel fel tud készülni egy gyorsabb kajakozásra és erőteljesebb evezésre.

Szörf

„A hullámlovaglás tökéletes és erős alakot fejleszt, míg a deszkán való úszás remek kardió edzés.” – mondja Wiesenberg. 

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheti magát: nagyon sok kardió edzéssel tudja formába hozni magát és felkészülni a szörfözésre. Nyomjon fekvőtámaszt, guggoljon és guggolásból ugorjon fel.

Búvárkodás

A merülés tonizálja az egész testet, mivel a víz folyamatos ellenállást fejt ki. Állítólag egy merülés alkalmával, akár 500 kilokalóriát is el lehet égetni. (Ez mondjuk, pont annyi, mint két kis adag mekis sült burgonya energiatartalma, de hát ne legyünk telhetetlenek…) 

Az amerikai National Institutes of Health és az Egyetemi Kórház közös kutatása szerint a búvárkodás alatt használt mélylégzés-technika csökkentheti a vérnyomást, a stresszt és fokozza a tüdő működését is.

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheti magát: minél több úszással és merüléssel. Nyugodtabban és komfortosabban gyakorolhat, ha visz magával egy snorkel légzőcsövet is. Így hosszabb ideig tud a víz alatt maradni, és megtanulhatja azt is, hogyan kell kizárólag szájon át lélegezni.

Kitesurf

Ez a mozgásforma nem csak az adrenalinszintet emeli meg, de jó alaposan megmozgatja az összes izmot is. Egy óra kite-ozással akár 600 kcal is elégethető. Míg a lábaival egyensúlyozik a deszkán, a felsőtestével, karjaival, vállával és hátával egyenesen kell tartsa magát, illetve irányítania kell a kite-ot. 

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheti magát: minél erősebb, annál egyszerűbb lesz kite-oznia. Fontos, hogy jó legyen az egyensúlyérzéke és stabil legyen a deszkán. Ezek fejlesztéséhez tökéletes a gimnasztikai, stabilitási labda, amit bármelyik nagyobb sportboltban be tud szerezni.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta