Lecsalhat még pár kilót strandolás előtt!

Zanza!

Bár legtöbbünk csak az irodából sóvárog strandra, tó- vagy tengerpartra, előbb-utóbb azért mindenki kiszabadul egy kis időre – ha máskor nem, hát a hétvégén –, hogy egy átadhassa magát a napozásnak és a víznek. Hogy ön is legjobb formáját nyújtsa bikinijében, megmutatjuk, hogy melyek azok az ételek/italok, amelyeket jobb elkerülni strandszezonban – legalábbis a Fitsugar  szerint. Ne aggódjon, olyan sok mindenről nem kell lemondania! Csak alig pár alapvető dologról.

 

Azért azt nem győzzük hangsúlyozni, hogy az edzés elengedhetetlen része a jó alak megszerzésének/megtartásának, szóval, ne restelljen egy kis időt erre is szánni a nagy koplalásban. És akkor ígéretünkhöz híven mutatjuk, hogy miket kerüljön el:

Szénsavas italok

szénsavas üdítők nem csak azért rosszak, mert tele vannak cukorral (vagy édesítőszerrel, ami szintén nem nyerő), hanem mert képesek jól felpuffasztani a hasat, az meg ugye nem túl előnyös a strandon. Helyette inkább fogyasszon hideg vizet, esetleg limonádét vagy cukormentes hideg teát.

shutterstock 149748008

A nagyon sós ételek nem feltétlenül okoznak puffadtságérzetet, viszont megteremtik a lehetőségét, hogy a szervezet megkösse a vizet. Annak ellenére, hogy nagyon csábító a csipsz, a sós mogyoró és a többi „junk food”, célszerű messze elkerülni. A magvak nagy mennyiségben egyébként is eléggé puffasztanak.

Keresztes virágú zöldségek

Kerülendők a keresztes virágú zöldségek, például a kelbimbó, a fejes káposzta, a brokkoli, a rukkola, a kelkáposzta, a retek, a fehérrépa, a karfiol és a karalábé. Ezek a zöldségek tökéletesek, ha hosszútávú fogyókúrába kezdene, ha azonban lapos hasat szeretne másnapra, nem a legjobb választások, mivel ezek is puffasztanak a bennük lévő raffinóz miatt. Igazán gyönyörű tud lenni egy harmadik hónapban lévő kismama, de ugyanazt a hasméretet terhesség nélkül hozni már nem annyira menő.

Raffinóz

A raffinóz egy galaktózból, fruktózból és glükózból álló triszacharid. Elsősorban borsófélékben, a káposztában, karfiolban,brokkoliban, az aszparáguszban, más zöldségekben s teljes kiőrlésű gabonafélékben lehet vele találkozni. A raffinózt az alfa-galaktozidáz – az ember emésztőrendszerében meg nem lévő – enzim hidrolízissel D-galaktózzá és szacharózzá alakítja. Az α-GAL enzim ezen kívül olyan más alfa-galaktozideket hidrolizál, mint amilyen a sztachióz, a verbaszkóz és a galaktinol. Az enzim nem bontja le az olyan béta-kapcsolatos cukrokat, mint amilyen például a laktóz.  Ezek a növények között gyakran előforduló vegyületek. Sok család magjában fellelhetőek. A szacharóz után a raffinóz a leggyakrabban előforduló oldódó szénhidrát. Forrás

Fotó: Mirelle
Fotó: MirelleFotó: Mirelle

Rágógumi

A rágózás látszólag teljesen ártalmatlan, ám kevesen tudják, hogy felfújódást okozhat, mivel rágózás közben elég nagy mennyiségű levegőt nyel le. Ezt még fokozhatja azzal, ha olyan cukormentes változatot választ, amelyben szorbitol és xilit is van, mivel ezeket a bélbaktériumok megerjesztik, ami szintén hozzájárulhat a puffadáshoz. 

Cukros italok

Persze, nagyon menő long drinkeket, illetve koktélokat szürcsölgetni a vízparton, ám ezek tele vannak cukorral, vagy – ami még rosszabb – édesítőszerrel és gyümölcscukorral is. Ez utóbbi szintén puffadást okozhat, meg egyébként is, ezek a piák jól megdobják a napi kalóriabevitelt. Arról már nem is beszélve, hogy a legtöbb szénsavas, azt meg már fentebb leírtuk, miért jó hanyagolni.

Tejtermékek

Bármilyen szinten is toleráns a laktózzal szemben, a tejes dolgok fogyasztása még az egészségesek számára is ellenjavallott strandolás előtt. Ezzel elkerülhetik a puffadást, a túl sok gáz képződését, és a különböző kellemetlen hasi diszkomfort érzést. Tudjuk, hogy jólesik a hideg joghurt a melegben, de tudjon nemet mondani! Vagy vegyen laktózmentes termékeket, de azokkal is bánjon óvatosan!

shutterstock 128012267

Csak szép lassan étkezzen

Attól is felpuffadhat, ha gyors tempóban, kapkodva eszik, és ez természetesen egyáltalán nem is egészséges. Arról nem is beszélve, hogy habzsolás közben sokkal több levegőt is nyel, ami szintén hozzájárulhat a puffadáshoz. A lassú, az evés minden pillanatát, az ízeket kiélvező étkezésnek amúgy is nagy reneszánsza van mostanság, úgyhogy adja meg a módját az étkezésnek: szánjon rá elég időt, hogy ne kapkodva nyomja magába az ebédjét.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra